Ny gammel totakter

2-Takt

Ja, man burde egentlig ha kjøpt flere for lenge siden. Absolutt alle 2-taktere kommer til å bli mye dyrere i nær fremtid. Så man burde absolutt skaffe seg en eller flere nå som prisene er forholdsvis normale..:D Nå er det vel heldigvis ikke alle 2-takt sykler som havner på Kawa triple nivå på prisene..;)

Gratulerer!
Her har du funnet en artig sak, lettkjørt, sprek nok og ideel i byen.
Glimrende å komme seg fram med når bilene står stille i kø.
Bruk den, men stell den godt så har du sykkel lenge her.

Takk for gratulasjoner. Etter å ha fraktet sykkelen halve landet rundt for å finne en trafikkstasjon som hadde ledig time før sent juni (!), fikk jeg skilt på denne uken. GTen er i svært god stand, den har stått uten skilt siden 1989, tatt inn til landet av en entusiast for noen år siden og fått skiftet ut slitte deler og motoren gjennomgått. Lukten, lyden og gassresponsen er akkurat som den jeg hadde engang. ;) Jeg skal se om jeg får lag ut en lydfil her.

Sykkelen er perfekt til småkjøring og korte turer, men kunne godt hatt litt mer futt på landeveien. Den blir nok skiftet ut -eller supplert - med en rd350 eller noe slikt senere.

På svingete småveier med Morini i går:
P4290061.jpg

Her er det bare å føye seg til i rekken av gratulanter.

Det er en trivelig liten sak det der og den lokker frem minner fra min første kjøretur på egenhånd med "tung" MC - for omlag 34 år siden. På baksetet ei blond rype med blomsterduft i håret - glemmer aldri den Timoteishampoen ;)
Det hører med til historien at denne rypa er "kjæresten" min også i dag:p

Og stor takk til "Dahler'n", som var 18 og lånte bort sykkelen til en på 15 og et halvt:cool: