Ny familiebil til krille

Men eldre SAABer skal man ikke kimse av :cool:

tumblr_lmaaspTF561qgld9so1_500.jpg
Ahh, det var tider det. Har hatt to SAAB i det karosseriet, første var en 82 Turbo US modell som vår lokale skipsreder Ugland kjøpte ny, hadde den i fem år og solgte den tilbake til første eier ;) Så importerte jeg en original Aero som ble vrak etter 8mnd, dessverre. Og det var ikke pga. chip og mye HK...

--------

Gratulerer med fin bil, Krille!! Du kommer garantert til å bli fornøyd :D

Skodaen kom nylig til oss! Ikke veldig mye erfaringer å dele ennå, men jeg er virkelig superfornøyd! Veeeeldig mye plass, både i bagasjerom og kupé - baksetet er faktisk stort nok både for bakovervendte bilstoler og voksne menn. 150-hesteren er definitivt den rette motoren for denne bilen, jeg er sjeleglad jeg gikk for den. Nok krefter til litt last, og ikke så verst morsomt å dra litt på under akselerasjon, selv om dette ikke er noen sportsbil.

Noen kjappe bilder:

Nok en gang takk for råd og enabling i denne tråden:):)

Gratulerer med nytt familiemedlem!
Håper dere får mange gode turer med denne!
:cool:

Grattis krille! Jeg har prøvesittet nye Octavia selv for ikke så lenge siden, og tenker at Superb ikke egentlig er så nødvendig :) Mye plass ja. Min gamle Octavia holder enn så lenge, først og fremst fordi den står 29 av 30 dager i garasjen ... Men om jeg skal lenge ut av byen, da er nye Octavia en het kandidat.

Gratulerer med flott bil Krille. Kjører selv en Superb stasjonsvogn i samme farge som deg, kjøpt ny for 2,5 år siden. Er strålende fornøyd enda. Kan ikke si annet enn at du har fått mye bil for pengene :)

Benytter krilles gamle tråd til å skryte av bestilt bil :) Snusfornuftig valg, men for en som aldri har kjøpt nybil før er det stas nok. Ny Skoda Octavia STV 1.8 TSI 180 4X4 DSG. Forsøkte å begrense meg på utstyrslista, men utover det åpenbart nødvendig (hengerfeste, vinterdekk, nettvegg etc), tok jeg meg råd til nøkkelfri (først og fremst for å slippe å ha nøkkelknippet dinglende ved kneet :)), parkeringsvarmer og en "business pakke" med delskinn (burde sikkert valgt helskinn ...), oppgradert anlegg og sotede bakruter. Fikk ordnet en firmaavtale som gjorde at jeg endte på et par lapper over 400k. Så er det bare å vente da :D

Fortsatt fornøyd, @krille?

Redigert av en moderator:
@Anders Gratulerer med lurt bilvalg! Hvor mye får man i firmarabatt da, av nysgjerrighet? Er det ca 5-7%?

Gratulerer @Anders!
Det er helt klart fornuftig å "hive på" litt utstyr ut over standard. Bilen vil bli lettere å selge, når/hvis, den tid kommer. I tillegg får du mye glede av det! Skinn i interiøret vil du sette pris på. Det blir mindre stoff som trekker til seg "vei-lukt"! Luften i bilen blir bedre! Det utstyret du har valgt vil øke gleden med å bruke bilen!

En god kollega har også Octavia, og han er veldig fornøyd.

God tur!

:cool:

@Anders Gratulerer med lurt bilvalg! Hvor mye får man i firmarabatt da, av nysgjerrighet? Er det ca 5-7%?

Jeg fikk 7%, dersom flere benytter avtalen får de 8%, og jeg ender opp på 8% ved å få igjen den resterende prosenten som halv pris på første service :)

Benytter krilles gamle tråd til å skryte av bestilt bil :) Snusfornuftig valg, men for en som aldri har kjøpt nybil før er det stas nok. Ny Skoda Octavia STV 1.8 TSI 180 4X4 DSG. Forsøkte å begrense meg på utstyrslista, men utover det åpenbart nødvendig (hengerfeste, vinterdekk, nettvegg etc), tok jeg meg råd til nøkkelfri (først og fremst for å slippe å ha nøkkelknippet dinglende ved kneet :)), parkeringsvarmer og en "business pakke" med delskinn (burde sikkert valgt helskinn ...), oppgradert anlegg og sotede bakruter. Fikk ordnet en firmaavtale som gjorde at jeg endte på et par lapper over 400k. Så er det bare å vente da :D

Fortsatt fornøyd, @krille?

JA, absolutt veldig godt fornøyd. IKKE fornøyd med at en jævel har dælja handlevognen sin inn i siden på bilen, mens den sto på IKEA, men veldig godt fornøyd ellers. Angrer ikke på motorvalg (150 hk diesel), er ennå litt ute på om jeg kanskje burde tatt DSG. Jeg har også nøkkelfri, det fører til at jeg leter etter nøklene hver gang jeg parkerer.....:)