Norske klokkemerker

Dette sjarmerende klokkemerket dukket opp i en annonse på Facebook… «Enoksen». Www.enoksenwatches.com.

Selv om Enoksen vel er et norskt navn (?) tror jeg disse gutta kanskje er danske. Noen av «ambassadørene» er danske og svenske. Relativt gjennomført hjemmeside, men tynn på bakgrunnshistorie.

Hvorfor kjøpe en bronse «no logo» kopi av IWC Pilot eller Submariner med NH35 på Aliexpress eller eBay for 6-700kr, når du kan kjøpe samme klokken av oss for 6-7000kr? 8-D

«We believe that everyone should feel passionate and satisfied in their choice of watch..»

88C3B4E8-FDA5-43A2-915A-64948422BCEF.jpeg

A8CC1BE3-BEDB-4223-9159-08B5FEBEAF22.jpeg

Redigert:
Dette sjarmerende klokkemerket dukket opp i en annonse på Facebook… «Enoksen». Www.enoksenwatches.com.

Selv om Enoksen vel er et norskt navn (?) tror jeg disse gutta kanskje er danske. Noen av «ambassadørene» er danske og svenske. Relativt gjennomført hjemmeside, men tynn på bakgrunnshistorie.

Hvorfor kjøpe en bronse «no logo» kopi av IWC Pilot eller Submariner med NH35 på Aliexpress eller eNay for 6-700kr, når du kan kjøpe samme klokken av oss for 6-7000kr? 8-D

«We believe that everyone should feel passionate and satisfied in their choice of watch..»

Vis vedlegg 259936

Vis vedlegg 259937
Vel... for 6-700 kroner fra Ali Express får du ikke med et papir om 'påstått lang ur-tradisjon'. (Og kanskje et klistremerke du kan ha på bilen med teksten "Jeg ble lurt".)

8

Jeg synes Straum ser veldig fristende ut. Ser det generelt er stor skepsis til nye klokkemerker med norsk opphav her inne, men likevel fristes jeg veldig av denne: https://www.straum.co/product/opphav-green-steel-dial
Prisen lander ikke avskrekkende på ca 11k inkludert mva etc. Det er vanskelig å bedømme opplevd kvalitet fra bildene, men synes det ser lovende ut :). Og designet synes jeg skiller seg positivt ut! Noen andre som har sett på disse klokkene? Noen som har sett de live? Mener jeg hørte noen nevne at de kunne besiktiges i Oslo?

1629291388275.png

Jeg synes Straum ser veldig fristende ut. Ser det generelt er stor skepsis til nye klokkemerker med norsk opphav her inne, men likevel fristes jeg veldig av denne: https://www.straum.co/product/opphav-green-steel-dial
Prisen lander ikke avskrekkende på ca 11k inkludert mva etc. Det er vanskelig å bedømme opplevd kvalitet fra bildene, men synes det ser lovende ut :). Og designet synes jeg skiller seg positivt ut! Noen andre som har sett på disse klokkene? Noen som har sett de live? Mener jeg hørte noen nevne at de kunne besiktiges i Oslo?

Vis vedlegg 260919
Det er jo to industridesignere bosatt i Oslo området som står bak merket, skulle tro de kunne vise frem noe. Skønner imidlertid ikke hvorfor så mange synes og tro at armbåndsur er veien til raske penger. Er det DW effekten som blender disse håpefulle?

• Liker
Reaksjoner: Smokeless
Straum har mer egenart enn mange andre. Liker mønsteret på skiven. For meg er de i samme bås som Van Doren.

Hadde vært artig om et merke som kaller seg «Straum» faktisk hadde vært drevet av Strøm… Med kvalitets batteriverk eller Kinetic hadde de skilt seg litt ut, i mengden av nye håpefulle urmerker med rimelige automatikkverk.

Men da hadde de bommet på den store målgruppen av «nyfrelste» urentusiaster som tror at bare mekanikk duger, selv et billig automatikkverk.

Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Grendel
Men hvorfor skal Straum ha disse 'hakene' på timemarkørene? Ser ut som feil/uhell i produksjonen. Har mest lyst til å gi navnet "Sten og Strøm".

Som @chrgod skrev: Hadde merket Straum trått til med Kinect-urverk så hadde navn og produkt hatt en stilig sammenheng. Nå får jeg inntrykk av at det er snakk om 'noen som vil gjøre raske penger '.

Men FY @chrgod; Når du nevner Van Doren så er en Tissot til en brøkdel av prisen mer kvalitetsfølelse!
8

• Liker
Reaksjoner: chrgod
Fratello er i alle fall meget begeistret for Straum:

Noen som kjenner noe mer til folka bak merket og motivasjonen deres? Er de på TS kanskje?

Fratello er i alle fall meget begeistret for Straum:

Noen som kjenner noe mer til folka bak merket og motivasjonen deres? Er de på TS kanskje?

Både "Topic of the Month" og "Brand of the Month" er vel slik jeg har skjønt det sponsede spalter.