Noen som har handlet på urverket.no?

Risti4life skrev:
Lilac1 skrev:
Ser ikke problemet ved å holde beskrivelsen av erfaringen generell. Svartmaling er spesifikt, og du vil hjelpe mange andre potensielle kjøpere om du er åpen om problemene her.

Det er også viktig for disse å vite at det dreier seg om et reelt problem, ikke problemer av typen "De trakk kortet mitt da de selv hadde bestilt klokken, ikke da de sendte den til meg"

Nei, da ser du ikke problemet.... Men det gjør jeg. Mitt tilfelle trenger ikke være representativt for alle salgene som gjøres fra denne butikken. Man må jo tross alt la tvilen komme tiltalte til gode.

Som Anders sier er det ikke noe som heter en gratis lunch!

Is there no such thing as a slightly cheaper lunch? De opererer ikke med loppemarkedspriser.

Du ser ikke viktigheten av å la potensielle kjøpere vite en slik historie? Synd du utelot viktige ting som dato, navn på kundeansvarlig du handlet med, etc, noe som kunne underbygge kredibiliteten din.

Skjønt, du kunne gjort det klarere at nærmest alle nye klokker man får tak i på internett i dag av høy kvalitet kommer fra gråmarkedet Selv amazon.com's utvalg, de klokkene som blir solgt av dem selv og ikke samarbeidspartnere, gjelder ikke som en autorisert forhandler, og jeg skjønner godt at urmakerene vil beskytte sin evne til å ta blodpris for varene sine. Dermed er en urmakers uttalelse om en konkurrent som selger merkevarer billigere enn det de gjør lite verdt i mine ører.
Eneste trøsten er at nettembargoet på klokker antakelig ikke vil vare evig

Alternativet som gjenstår er vel å oppsøke autoriserte forhandlere utenlands, i og med at man tydeligvis ikke kan stole på noen ute på internett, med mindre man har lyst til å bruke den svette gamle lenka til en eller annen barnemisbruker :(
 
Lilac1 skrev:
Is there no such thing as a slightly cheaper lunch? De opererer ikke med loppemarkedspriser.

Du ser ikke viktigheten av å la potensielle kjøpere vite en slik historie? Synd du utelot viktige ting som dato, navn på kundeansvarlig du handlet med, etc, noe som kunne underbygge kredibiliteten din.

Skjønt, du kunne gjort det klarere at nærmest alle nye klokker man får tak i på internett i dag av høy kvalitet kommer fra gråmarkedet Selv amazon.com's utvalg, de klokkene som blir solgt av dem selv og ikke samarbeidspartnere, gjelder ikke som en autorisert forhandler, og jeg skjønner godt at urmakerene vil beskytte sin evne til å ta blodpris for varene sine. Dermed er en urmakers uttalelse om en konkurrent som selger merkevarer billigere enn det de gjør lite verdt i mine ører.
Eneste trøsten er at nettembargoet på klokker antakelig ikke vil vare evig

Alternativet som gjenstår er vel å oppsøke autoriserte forhandlere utenlands, i og med at man tydeligvis ikke kan stole på noen ute på internett, med mindre man har lyst til å bruke den svette gamle lenka til en eller annen barnemisbruker :(

Mye mulig du ikke tror på det jeg sier og det trenger du absolutt ikke gjøre.... Men må si jeg blir litt provosert når du sår tvil om min kredibilitet....?! Jeg forteller om egne erfaringer og det jeg har fra en 100% sikker kilde. De som kjenner meg her vet hvem jeg er og at jeg ikke har noen interesse om å lyve om dette. Hvorfor skal jeg skrive noe usant om dette nettstedet når det er du som har bedt meg skrive det? Btw; kundebehandleren het Pontus.... noe etternavn ble ikke nevt hverken per telefon eller på mail. Dato..... øh... kan sikkert lete gjennom et par hundre mailer for å finne det, men tror virkelig ikke du er personen som egentlig bryr deg om det. Jeg har ingen interesse av å markedsføre hverken mine eller andre personers erfaringer med dette nettstedet, men når det etterspørres erfaring med denne nettbutikken ønsker jeg å gi et lite "heads up" til mine klokkevenner.

Og ja, dette er et problem som gjelder de fleste nye klokker som blir solgt på nettet. Derfor er jeg selv stor tilhenger av å kjøpe litt brukte klokker, som man sparer enda mer på ;) Eller som du selv sier; AD i utlandet.
 
Risti4life skrev:
Lilac1 skrev:
Is there no such thing as a slightly cheaper lunch? De opererer ikke med loppemarkedspriser.

Du ser ikke viktigheten av å la potensielle kjøpere vite en slik historie? Synd du utelot viktige ting som dato, navn på kundeansvarlig du handlet med, etc, noe som kunne underbygge kredibiliteten din.

Skjønt, du kunne gjort det klarere at nærmest alle nye klokker man får tak i på internett i dag av høy kvalitet kommer fra gråmarkedet Selv amazon.com's utvalg, de klokkene som blir solgt av dem selv og ikke samarbeidspartnere, gjelder ikke som en autorisert forhandler, og jeg skjønner godt at urmakerene vil beskytte sin evne til å ta blodpris for varene sine. Dermed er en urmakers uttalelse om en konkurrent som selger merkevarer billigere enn det de gjør lite verdt i mine ører.
Eneste trøsten er at nettembargoet på klokker antakelig ikke vil vare evig

Alternativet som gjenstår er vel å oppsøke autoriserte forhandlere utenlands, i og med at man tydeligvis ikke kan stole på noen ute på internett, med mindre man har lyst til å bruke den svette gamle lenka til en eller annen barnemisbruker :(

Mye mulig du ikke tror på det jeg sier og det trenger du absolutt ikke gjøre.... Men må si jeg blir litt provosert når du sår tvil om min kredibilitet....?! Jeg forteller om egne erfaringer og det jeg har fra en 100% sikker kilde. De som kjenner meg her vet hvem jeg er og at jeg ikke har noen interesse om å lyve om dette. Hvorfor skal jeg skrive noe usant om dette nettstedet når det er du som har bedt meg skrive det? Btw; kundebehandleren het Pontus.... noe etternavn ble ikke nevt hverken per telefon eller på mail. Dato..... øh... kan sikkert lete gjennom et par hundre mailer for å finne det, men tror virkelig ikke du er personen som egentlig bryr deg om det. Jeg har ingen interesse av å markedsføre hverken mine eller andre personers erfaringer med dette nettstedet, men når det etterspørres erfaring med denne nettbutikken ønsker jeg å gi et lite "heads up" til mine klokkevenner.

Og ja, dette er et problem som gjelder de fleste nye klokker som blir solgt på nettet. Derfor er jeg selv stor tilhenger av å kjøpe litt brukte klokker, som man sparer enda mer på ;) Eller som du selv sier; AD i utlandet.

Mente ikke å gi inntrykk av å så tvil om troverdighet, men i og med at du gikk så grundig til verks med å beskrive problemet/omtalen av transaksjonen, hadde jeg likt å se en dato og et navn på det hele, det er alt :) Om trådtittelen spør etter erfaringer på et nettsted, er nøyaktighet et fint verktøy for å gjøre folk klar over risikoen.

Pontus signerer btw mailene sine med fullt navn nå.

Litt om gråmarked:

"There seems to be some misunderstanding as to what constitutes a "Grey Market" product (watches, cameras, cars or whatever.) Manufacturers have zone pricing. Some areas of the world pay less, some more. Enterprising retailers buy from dealers in the low priced zones and then sell to customers in the high priced zones. In the USA this is perfectly legal as long as the manufacturer is not based in the USA (then it would be a Black Market item.) Grey Market items are not fakes or illegal.

The problems are:

Accessories included with the Authorized Product may be different or not included at all thereby reducing the value (extra straps or links) or usability (think manuals in a foreign language.)

International Warranties, you may be stuck with an International Warranty forcing you to pay shipping (both ways) to some far off land only to find that the manufacturer does not like his product being sold on the grey market and refuses to honor the warranty. This happens. Sometimes."


Når det er sagt, ser jeg etter en breitling colt automatic til rundt 13k, eller aller helst en héritage 38 til rundt 15. Lar dette seg gjøre overhodet?
 
Godt å høre at han oppgir sitt fulle navn nå :) Tok også et lite søk på adm.dir. og han står nå også oppført i telefonkatalogen i sverige... Da jeg i april handlet med stedet var det umulig å oppdrive noe som helst info om denne personen på internett!

Det store problemet med slike gråsonekjøp er når klokken skal ha service og leverandøren nekter å utføre service på klokken. Evt. i de tilfellene man selger klokken videre og selv blir ansvarlig overfor den man selger klokken til. Det er ingen autoriserte forhandlere som utfører service på f.eks. breitling. Breitling-urene sendes alltid inn til Breitling Norge hvor de sjekker at serienummeret på kassen stemmer med urverket etc. Og skulle de finne ut at klokken er tuklet med eller stjålet ja, da ender man fort opp uten klokke :(

For min del betyr disse tingene MYE, mens det for den alminnelige mannen i gata kanskje ikke er så viktig, og en risiko man er villig til å ta for å oppnå den umiddelbare besparelse i innkjøpspris.

Når det gjelder prisene du oppgir så¨koster colten 17.740,- og heritage (38mm) 23.520,- nye i norge. Begge med lenke. Med flaks og heftig pruting hos AD i utlandet skal du nok kanskje klare å få Colten ned i 13´, men du må nok slite litt mer med heritagen... Dog tror jeg ikke heritage akkurat ble noen salgssuksess for Breitling, så man kan aldri vite ;) Kjøper man med rem istedenfor lenke blir prisen bedre ;) Litt brukt derimot skulle det ikke være noe problem!

Lykke til på klokkejakten :D
 
Nå fikk sjefen min forresten aldri sjekket klokken sin hos Bjerke, han sendte mail og klagde og fikk da beskjed om at han skulle sende tilbake klokken for å få den erstattet - noen han nå har gjort.

Men det er MERKELIG at f.eks lumedottene ikke var helt sentrerte på alle punkter og at det var avrundede ender på skruene til lenken, noe jeg vet har vært vanlig på tidligere breitling kopi modeller.

Irriterer meg at jeg aldri fikk tatt en titt på boksen/papirene før han sendte det i retur da det ofte kan være tydelig å se forskjell på ekte og fake boks.

Foreløpig bra service å ta klokken i retur syntes jeg, så fortsettelse følger... :)
 
skjalg skrev:
Nå fikk sjefen min forresten aldri sjekket klokken sin hos Bjerke, han sendte mail og klagde og fikk da beskjed om at han skulle sende tilbake klokken for å få den erstattet - noen han nå har gjort.

Men det er MERKELIG at f.eks lumedottene ikke var helt sentrerte på alle punkter og at det var avrundede ender på skruene til lenken, noe jeg vet har vært vanlig på tidligere breitling kopi modeller.

Mer merkelig at en som mistenker at de har kjøpt en kopi ikke får det sjekket, men velger å returnere istedet slik at de har mindre å slå i bordet med.
 
Han har ikke peiling, jeg som mistenkte den for å være kopi ettersom det har dukket opp en sinnsykt god replica nå i det siste og eneste som kan si den fra å være ekte er usentrert lume..:



Så når han fikk epost om at han skulle returnere den gjorde han det.. ikke mitt valg, jeg hadde gått til Bjerke..
Men nå har han også fått bekreftet mottak av klokken og at de snart sender ny, så nå får han bare satse på det!
 
Bildene er garantert ekte, av ikke-ekte klokker :)
Og man kan handle derfra i god tro, puretime er en såkalte "trusted dealer" på klokkeforumet jeg henger på som blant annet anmelder og diskuterer replicaer..

Her er ett annet eksempel på god replica.. to av disse er fake, hvem er ekte?:

BRE-SKYLAND-BS-VS-01.JPG


Poenget er.. at jeg fremdeles tror urverket sendte sjefen min en kopi, og jeg er spent på hva han får i retur neste gang.
 
skjalg skrev:
Poenget er.. at jeg fremdeles tror urverket sendte sjefen min en kopi, og jeg er spent på hva han får i retur neste gang.

Så få den sjekket hos bjerke. Forøvrig tror jeg noe av ektehetshysteriet er ubegrunnet. Har man noen garanti for at Bjerke ikke selger replicaer? Tenk på hvor mye penger de hadde spart, og hvor kort tid de kunne tatt reklamasjonssaker på.

Nei, tryggest å stille seg opp foran fabrikken.
 
  • Elsker
Reaksjoner: Lilac
Lilac1 skrev:
skjalg skrev:
Poenget er.. at jeg fremdeles tror urverket sendte sjefen min en kopi, og jeg er spent på hva han får i retur neste gang.

Så få den sjekket hos bjerke. Forøvrig tror jeg noe av ektehetshysteriet er ubegrunnet. Har man noen garanti for at Bjerke ikke selger replicaer? Tenk på hvor mye penger de hadde spart, og hvor kort tid de kunne tatt reklamasjonssaker på.

Nei, tryggest å stille seg opp foran fabrikken.


Hvor lenge tror du Bjerke kunne ha solgt forfalskninger før Breitling, Rolex, AP, Omega eller Tag Heuer hadde reagert? Hva tror du konsekvensene for Bjerke hadde blitt?
 
Jeg kjøper mine klokker under den broen på Grønland!

Sikkert ekte! 8)
 
DJM skrev:
Jeg kjøper mine klokker under den broen på Grønland!

Næh..... pokker heller! Trodde jeg var den eneste som visste om det stedet! Når klokken blir levert i en kiwi-pose er det vel ingen tvil om at den er ekte! Gjør ikke alle AD´er det...?
 
Risti4life skrev:
DJM skrev:
Jeg kjøper mine klokker under den broen på Grønland!

Næh..... pokker heller! Trodde jeg var den eneste som visste om det stedet! Når klokken blir levert i en kiwi-pose er det vel ingen tvil om at den er ekte! Gjør ikke alle AD´er det...?


Hvilken bro er det snakk om? Før fikk vi jo kjøpt Breitling klokker hos Clas Ohlson
 
Jeg har handlet hos Urverket.no og har ingenting å utsette på dem. Jeg kjøpte Bentley 6.75 hos dem, og har vært hos AD og fått bekreftet at den er ekte. Servicen og leveransen var helt grei , ikke no mer enn det. Alt fulgte med sånn om du hadde kjøpt den hos AD. Alle papirer,esken,serienr intakt og garantikortet var stemplet fra AD.
 
Hei og velkommen som ny deltaker i forumet !

Så bra at du er fonøyd med Bentley'en,- 6.75 er en modell jeg også liker. ;)

At du gir urverket.no din referanse, er sikkert hyggelig for dem.

Tatt i betraktning all den negative omtalen urverket.no og urverket.se, ellers har hatt, - ville det vært en fordel om du hadde gitt oss en anledning å bli bedre kjent med deg....f.eks. gjennom en egenpresentasjon her : viewtopic.php?f=6&t=2
 
Gratulerer med et kjøp!

Post gjerne noen bilder.



(Forøvrig påfallende at de få som tar Urverket i forsvar kun poster i denne tråden og ikke bidrar i det hele tatt ellers, jf. Lilac1.)
 
  • Haha
Reaksjoner: Lilac