Noen eierforhold blant klokker

Dette blir ganske off topic, men jeg tror man tar feil om man tenker på en smartklokke som en "fjernkontroll til mobilen". Akkurat som smarttelefonen har blitt noe fullstendig annet enn en mobil telefon vil smartklokken bli noe helt annet enn en tilleggsenhet til smarttelefonen eller en litt mer avansert klokke.

Jeg gir det fem år. Det er ikke snakk om "smartklokke" vs "klokke", men om "å ha kommunikasjonsenheten sin, bilnøkkelen, husnøkkelen, adgangskortet, betalingskortet og alt annet på hånda til enhver tid, eller drasse på alle greiene som en ludditt".

Da vil Sveits slite.
 
  • Liker
Reaksjoner: Pippen
Dette blir ganske off topic, men jeg tror man tar feil om man tenker på en smartklokke som en "fjernkontroll til mobilen". Akkurat som smarttelefonen har blitt noe fullstendig annet enn en mobil telefon vil smartklokken bli noe helt annet enn en tilleggsenhet til smarttelefonen eller en litt mer avansert klokke.

Jeg gir det fem år. Det er ikke snakk om "smartklokke" vs "klokke", men om "å ha kommunikasjonsenheten sin, bilnøkkelen, husnøkkelen, adgangskortet, betalingskortet og alt annet på hånda til enhver tid, eller drasse på alle greiene som en ludditt".

Da vil Sveits slite.

Er alt for forfengelig til å gå med en smartklokke, helsearmbånd/wearables (eller hva det kalles), og armbånd av typ Kristian Haagen etc.
 
Når denne gadgeten tar av vil smartwatch-industrien slite. Her snakker vi disrupting!
61X0K6ERY4L._SX569_.jpg
 
Jeg gir det fem år. Det er ikke snakk om "smartklokke" vs "klokke", men om "å ha kommunikasjonsenheten sin, bilnøkkelen, husnøkkelen, adgangskortet, betalingskortet og alt annet på hånda til enhver tid, eller drasse på alle greiene som en ludditt".

I utgangspunktet er jeg enig med deg. Jeg ser helt klart fordelen med teknologien. I tillegg er jeg på helt motsatt side av skalaen fra Preacher. Jeg hater kæsj. Det lukter gammelmannstiss og jeg kjøper både melk og tyggis med Apple Pay.

Men jeg synes «klokka» ser teit ut. Jeg vil mye heller ha teknologien i et diskret armbånd jeg kan gjømme bort på høyrearmen. Så kan venstrearmen ha ei Klokke med stor K.
 
  • Liker
Reaksjoner: Sparco og Preacher
Problemet mitt med ny teknologi er at det forventes at eg som forbruker skal bruke et hav av tid med jamne mellomrom til å sette produktet opp, oppdatere , feilsøke og i det heile tatt reparere dritten . For det er jo sjelden noke berre virker over tid i dag . T.o.m mobiltelefon sliter jo dei endå med å få til. Tolmodigheten min med teknologidritt som ikkje virker er omtrent zero :D
 
Dette blir ganske off topic, men jeg tror man tar feil om man tenker på en smartklokke som en "fjernkontroll til mobilen". Akkurat som smarttelefonen har blitt noe fullstendig annet enn en mobil telefon vil smartklokken bli noe helt annet enn en tilleggsenhet til smarttelefonen eller en litt mer avansert klokke.

Jeg gir det fem år. Det er ikke snakk om "smartklokke" vs "klokke", men om "å ha kommunikasjonsenheten sin, bilnøkkelen, husnøkkelen, adgangskortet, betalingskortet og alt annet på hånda til enhver tid, eller drasse på alle greiene som en ludditt".

Da vil Sveits slite.

Forhåpentligvis vil en kunne ha tilgang på alt dette også på mobilen :)