Noe mange er opptatt av og har sterke meninger om...

Det er jo selvfølgelig trist for de som faktisk ønsker en spesifikk klokke, når noen setter seg opp på alle ventelister, får klokken(e), for så å selge de igjen med vesentlig påslag på prisen. Merkelig hvor ofte en klokke ikke passet, fargen var feil, nye kjøp er gjort eller selgers godhjertethet gjør at han velger å la den gå videre fordi den fortjener å bli brukt. Adjø solidaritet

"Når jeg tok klokken på håndleddet sa kjerringa at jeg så ut som en "forbaska fjøshallik" da velger jeg å la den gå med tungt hjerte..."
 
Det tok fem timer før profetien skulle oppfylles. Mangler dog en invisteringstråd fra selger.

Edit: @Hammerfjord noen minutt i forveien å påpeke det. :p
Vis vedlegg 74512
Så denne annonsen før jeg gikk inn i denne tråden, men tenkte umiddelbart at den måtte havne her..
Jeg skal være forsiktig, men slike annonser irriterer meg noe så grenseløst. Den legges ut for salg før den så vidt har blitt med ut av buikken, til 18 000,- over kostpris? Jeg forventer faktisk ikke at alle skal bry seg om klokker og klokkeglede, noe denne tråden er et perfekt eksempel på. Og ja, folk skal få gjøre som de vil, og folk må få betale det de vil. Det er fortsatt etter min mening, usmakelig.
 
Trodde det var åpenbart fra andre klokkefora at "markedet bestemmer prisen"...:p
Ingen som kan si noe på det, det er jo trumfargumentet som regel...:D

Men ja, det er absolutt plagsomt med oppblåste priser drevet av folk som kun spekulerer. Det skaper et falsk marked og en falsk hype, da andre kaster seg på. De forventer igjen en god avkastning på sin klokke...

Og som kjent, ALT kan vokse inn i himmelen. Det vet jo alle som har studert økonomi (og som sier hvem, istedet for hvilken)
 
  • Liker
Reaksjoner: Ringeklokke
Mulig jeg bare er litt bedre til å gi f... Jeg kan glatt la en Speedy Tuesday passere, og ha like mye klokkeglede av en standard Moonwatch.

Kanskje litt på sidelinja; Hvorfor kjøper vi produsentenes markedsføringstriks uten spørsmål? Speedy Tuesday i 2012 eksemplarer har ikke mye annet enn hypen å by på sammenlignet med en standard Moonwatch. Og vi stiller oss i kø for å kjøpe den.
 
  • Liker
Reaksjoner: UJU
Mulig jeg bare er litt bedre til å gi f... Jeg kan glatt la en Speedy Tuesday passere, og ha like mye klokkeglede av en standard Moonwatch.

Kanskje litt på sidelinja; Hvorfor kjøper vi produsentenes markedsføringstriks uten spørsmål? Speedy Tuesday i 2012 eksemplarer har ikke mye annet enn hypen å by på sammenlignet med en standard Moonwatch. Og vi stiller oss i kø for å kjøpe den.

Den er jævlig fet da...



;)
 
Den er jævlig fet da...



;)

Helt enig. Og lumen på kronografens viserne er noe jeg savner litt på en Pro.
Men det begrunner ikke dobbel pris.
Omega-Speedmaster-Speedy-Tuesday-Tribute1612302689.jpg
 
Slike som selger nye ur med "plasten" på til overpris burde fått automatisk ban, eller dei bør behandles som andre næringsdrivende.
Eg har sjølv stått på venteliste på klokke som eg, når henvendelsen kom, ikkje var så gira på lenger då anna ur hadde fanga oppmerksomheten. Det er helt ukomplisert å takke nei og då la den gå til neste på lista.
 
Slike som selger nye ur med "plasten" på til overpris burde fått automatisk ban, eller dei bør behandles som andre næringsdrivende.
Eg har sjølv stått på venteliste på klokke som eg, når henvendelsen kom, ikkje var så gira på lenger då anna ur hadde fanga oppmerksomheten. Det er helt ukomplisert å takke nei og då la den gå til neste på lista.

Men men men... hvordan skal du da videreselge den til blodpris om du lar fyren etter deg på lista få den?
 
Jeg har «brent» meg på å selge en klokke alt for lavt priset. To uker etter ble den solgt med 20% påslag. Neste gang blir det blodpris;)
 
Skal man selge, så selger man til markedspris. Noe annet er høl i huet. Og man får ingen medalje for å gi fra seg gevinst til andre. Man blir heller ikke mer "ekte" entusiast av å gjøre lite lure økonomiske klokkedisposisjoner.
 
Skal man selge, så selger man til markedspris. Noe annet er høl i huet. Og man får ingen medalje for å gi fra seg gevinst til andre. Man blir heller ikke mer "ekte" entusiast av å gjøre lite lure økonomiske klokkedisposisjoner.

If you need a friend, get a dog

-Gordon Gecko
 
  • Liker
Reaksjoner: olem
Forresten registrerer jeg at jo flere briljant watches aktige "kupp" jeg ser på brukten jo mer vil folk handle nytt. At alt skal betraktes som et fordømt forhandlingsutgangspunkt får forbli gribbenes problem.

Kunne gjerne sett litt mer utstrakt bruk av shaming her inne når det kommer til finn.no -aktige handelsstrategier. Mye merkelige og kremmeraktige utspill fra en god del profilerte medlemmer her på sonen, folk man i utgangspunktet skulle tro hadde til bensin på bilen.
 
Skal man selge, så selger man til markedspris. Noe annet er høl i huet. Og man får ingen medalje for å gi fra seg gevinst til andre. Man blir heller ikke mer "ekte" entusiast av å gjøre lite lure økonomiske klokkedisposisjoner.

Godt sagt!

Jeg blir imidlertid rimelig oppgitt over det ekstreme og ensidige fokuset på gevinst. Det samme gjelder kjøpere/selgere som kun er på jakt etter dette, som ikke er entusiaster, og dermed gjerne kunne ha funnet seg en annen arena for sine «invisteringer» :(
 
Skal man selge, så selger man til markedspris. Noe annet er høl i huet. Og man får ingen medalje for å gi fra seg gevinst til andre. Man blir heller ikke mer "ekte" entusiast av å gjøre lite lure økonomiske klokkedisposisjoner.

Det er jeg enig i. Det er spekulasjoner og forsøk på å selge for langt over markedspris jeg synes er urent trav.