Noe å tenke over?

Medlem
8. jan. 2008
Sted
Oslo / / Bergen
Lenge før Tidssonen ble lansert, var jeg aktiv i flere andre klokkefora, rundt om på kloden. Et par saker som fra den gang synes å ha endret seg, og som kan irritere en veteran (i dobbel forstand) klokkenerd, er følgende:

Tema som "Klokkespotting" ble den gang nesten alltid ledsaget av bilder. Ofte bare et "spion-bilde", men likevel et bilde.
I dag har dette blitt svært utvasket.
Å bare legge inn et par linjer om at man har sett et ur på en arm, et eller annet sted,- blir for tynt etter min mening. Med dagens mobilkamera skulle det være en relativ enkel (?) sak å knipse et bilde som på god vei kan dokumentere det en har hatt gleden av å ha sett.

Det er lett å falle for fristelsen å anta at slike billedløse innlegg kun er til for å øke antallet på egne innlegg........

Noe tilsvarende avvik finnes under "Dagens klokke".
Her skulle det i utgangspunktet være avbildet DAGENS klokke, gjerne på armen, med dagens dato synlig som kunne verifisere dagens klokke,- selvsagt på de klokker som hadde dato. :)

Dessverre dukker det opp bilder av ur med annen dato enn dagens, som det sies "en har glemt å stille dato på"...Tenker at da er jo det egt. poenget borte?

Vel, dette for være nok surmaget oppstøt.... :confused:

God helg! - Svalbard neste stopp ;)

Hva med at du starter en egen tråd for "spotting med bilde" og styrer unna den omtalte tråden hvis den irriterer? Case solved. ;)

• Liker
Reaksjoner: Genta
Høy!
Har vi ikke en hate-tråd her allerede da?o_O;)

Men ja. Enig.
Posting uten bilder er generelt en uting.

Here goes:

Sint mann klager over manglende klokke bilder :mad:
islamic_rage_boy.jpg

Klokkebilde postes umiddelbart :)
12749847_1284967211529905_38702389_n.jpg

Og jeg som postet i klokkespotting tråden uten bilde noen sekunder før jeg leste denne tråden :D

Tror tråden "klokkespotting" vil dø ut hvis det "kreves" bilde hver gang. Ser poenget, men er ikke alltid like lett å ta snikfoto.

Om tråden er ment for å eventuelt ha sett en medsoner, og å håpe på respons, så er jeg enig i at man ikke trenger å poste bilder om man skriver hvor og klokkeslett.
Forresten, så ser jeg sjelden på den tråden, så samme for meg ;)

• Liker
Reaksjoner: BRIO1368
Høy!
Har vi ikke en hate-tråd her allerede da?o_O;)

Men ja. Enig.
Posting uten bilder er generelt en uting.

Here goes:

Sint mann klager over manglende klokke bilder :mad:
islamic_rage_boy.jpg

Klokkebilde postes umiddelbart :)
12749847_1284967211529905_38702389_n.jpg

Bytt ut Axe'n med Rolex så har vi den naturlige fortsettelsen av ditt innlegg, @UJU :D

• Liker
Reaksjoner: UJU
Eller folk som kjøper klokker kun for å hause dem opp, før de strategisk havner i KS uken etter. Greit at ikke alt treffer like godt, men etter ørten Rolexer (eller annet) bør man skjønne at man ikke liker Rolex. Lar meg lett friste til å tro at motivene er mer økonomiske enn horologiske.