Nei det kan jeg ikke like - hverdags-edition

Ro ned konspirasjonene nå folkens
Håper du har rett.
MEN, I helsevesenet er det et prinsipp om at ingen skal dø alene, litt merkelig om en sykepleier er den som er ved kongens side når han dør!?

Det opplyses nå på NRK at hele familien har reist fra Rikshospitalet.
Tror derfor at det ikke er mer for de å gjøre på sykehuset, nå er det kun konstitusjonelle forhold som styrer. 🙁

Håper du har rett.
MEN, I helsevesenet er det et prinsipp om at ingen skal dø alene, litt merkelig om en sykepleier er den som er ved kongens side når han dør!?

Det opplyses nå på NRK at hele familien har reist fra Rikshospitalet.
Tror derfor at det ikke er mer for de å gjøre på sykehuset, nå er det kun konstitusjonelle forhold som styrer. 🙁
Ser nå at kronprinsparet nå forlater Skaugum igjen. De er nok på vei til slottet og ikke til Rikshospitalet 😟
Trist informasjon-strategi i en tid som nå, ille nok at folkekongen Harald nå mest sannsynlig er død😟

Men, Rolex - det MÅ man ha...

Skjermbilde 2026-08-27 kl. 20.10.45.png

Skjermbilde 2026-08-27 kl. 20.11.09.png

Jeg visste ikke at man som pasient hadde taushetsplikt. Trodde det primært gjaldt helsepersonell…men våre yngre "journalister" kan trolig bøye seg i hatten.

Skjermbilde 2026-08-27 kl. 20.40.07.png

Det kan jo hende at noen har info som ellers undertrykkes.
Som en en del av dette så er det trist, men likevel er det tristere at intern kjennskap latterliggjøres. Lurer på hvorfor?

Det kan jo hende at noen har info som ellers undertrykkes.
Som en en del av dette så er det trist, men likevel er det tristere at intern kjennskap latterliggjøres. Lurer på hvorfor?

-"Intern kjennskap" uten kilder er jo det man i gamle dager kalte et rykte.

Tok meg en bitteliten diskusjon om kildekritikk med arvingen som går på videregående i ettermiddag - han kunne melde at flere på skolen hadde kjenninger som jobbet på Rikshospitalet, og disse kunne da forkynne at pasient #1 hadde vandret i formiddag.

Så er jo det åpenbare spørsmålet - "Tror du virkelig at man på Riksen opplyser over callingen eller innkaller til allmøte og forklarer hva som har skjedd, og så avrunder med et 'Men dette må vi holde hemmelig en dag mens alt som skal skje, skjer?'"

...og, ikke minst - om man da skulle fått en slik beskjed, så er det første man tenker at "Shit, nå må jeg få gitt beskjed til fetteren til halvbroren til elskerinna til pappa oppe på Herøy VGS på Sunnmøre!"

Tror ikke det.

Slike rykter er bare utidig spekulasjon, IMHO.

Ta det med ro. Om Hans Majestet sjekker ut, kommer vi alle til å få vite det.

Jeg blander meg ikke inn i hva som skjer i kongefamilien pr nå. Uansett trist at en flott og samlende manns liv nærmer seg slutten.

Men mediene. De skal man på generelt grunnlag få billig av meg.
Splittende og uten etikk og moral som samfundet forøvrig er om dagen.
Det kan jeg virkelig ikke like...

Hva skjedde med ekte journalistikk? Gode saker? Kvalitet? Politisk uavhengighet?
Jeg personlig har sluttet å lese nyhetene.
Kall meg en uopplyst ignorant tulling hele dagen for min del.
Men det er faktisk ikke viktig hva som står i nyhetene.
Det viktige som rører seg får man høre filtrert ifra andre medmennesker uansett 😉

Døm meg gjerne, men les gjerne boka til Rolf Dobelli først

Flink kar som har mange gode bøker!

Om Laffen rusler i dag, i morgen eller neste uke har liten betydning for meg. Og ikke minst; Jeg har ingen mulighet til å påvirke det.
Det som skjer, det skjer. Slik er det bare.
Informasjonen når meg når det er aktuelt.

8- )

Det er nok visse konstitusjonelle ritualer som skal gjennomføres før det i tilfelle offentliggjøres
Da bør det endres, dersom det er tilfelle at han døde for 12 timer siden og det ikke er offentliggjort enda er ikke det akseptabelt, etter min mening. Da Kong Olav døde ble det offentliggjort 1 time og 40 minutter etterpå, han døde kl 22:40 og det kom på nyhetene ved midnatt. Det kom jo en melding fra kongehuset i dag klokka 16:56 at hans tilstand var uendret, dersom han allerede var død var jo det en løgn. Vil likevel anta at det var fakta og at han fremdeles var i live, og at ryktene er usanne. Hvorfor blir slike rykter satt ut? Er vel en kombinasjon av alt mulig, der iallfall en ingrediens er at mange har slutta å stole på media.

Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: DJ41