Nei det kan jeg ikke like - hverdags-edition

Geiteskjendere. Fjærkrepederaster.

Ble spurt i ettermiddag om jeg kunne ta en tur til Rio noen uker for å realitetsorientere en overoptimistisk kunde. Jojo. Men da drar jeg søndag, slik at jeg rekker litt helg med familien siden 17. mai ryker. Deal.

Så går det et par timer, og jeg får nye billetter med avreise Vigra 0640 i morgen. I morgen. Ikke søndag.

Grynt. Første gjøremål ved ankomst - finne fyren som skulle vise handlekraft og handle ham litt.

Og 17. mai? Tja. Med litt flaks kan man snike seg med et par timer på feiringen til Sjømannskirken ute i gokk forbi Ipanema.

Åja, også stoppe på vei tilbake til hotellet for å rehydrere litt et sted... 😂

Grynt. Første gjøremål ved ankomst - finne fyren som skulle vise handlekraft og handle ham litt.

-Jeg var tydeligvis ikke håndfast nok; kom hjem natt til i går, og i går ettermiddag mens jeg ligger på sofaen og kjenner at fem tidssoner er akkurat nok til at man blir litt sigen utpå ettermiddagen, så ringer telefonen.

Det er serviceavdelingen, som undres over om jeg er interessert i å reise ned igjen i dag.

Eh, nei. Så ser det ut til at det kan skyves til fredag, men ikke lenger.

Ukependling til Rio. Grynt. Jeg er for gammel til å ha platinakort...

Å prøve å handle seg en Panerai på Finn.no av en person som så absolutt ikke hadde noen gode salgstricks opp i ermet.

La meg gjøre det klinkende klart.

En grei nok pris har blitt foreslått fra hans side. Visstnok også en pris som kun sto til midnatt. Jeg hadde tenkt til å kjøpe denne.

Vi diskuterer nå hva jeg vil ha med av tilbehør og hva jeg kan betale for 4-6 remmer osv.

Hvorav selger prøver å prakke på meg Noen gamle t-skjorter han har til salgs OM jeg handler før midnatt, samt minne meg på at "nå er det kun 5 minutter igjen" til midnatt.

Så topper han bløtkaka med kirsebæret "du har også noen skrivefeil i en på en klokke du selger" (Uten at jeg har påpekt noen hos han altså)

Behold den jævela paneraien din... og tskjortene dine....

Apropos finn.no

Noen som vet hvorfor det skal være så inne i granskaugen vanskelig å laste opp bilder, samt endre rekkefølgen på de?

Enten man gjør det fra mobil eller data. Ikke godtar de diverse formater, ikke alle bilder blir alltid lastet opp og rekkefølgen er særs tungvint å endre på.
Ikke det at chrono24 er noe bedre....

Men det er vel kanskje slik at blir da kapitalismen rår, og det ikke eksisterer noe konkurranse.
Kamerat av meg jobbet ganske langt opp i Schibsted da de eide finn før. Og penger vet jeg at de tjener ganske mye av, så det er litt synd de ikke klarer noe bedre....

• Liker
Reaksjoner: Grendel
Apropos finn.no

Noen som vet hvorfor det skal være så inne i granskaugen vanskelig å laste opp bilder, samt endre rekkefølgen på de?

Enten man gjør det fra mobil eller data. Ikke godtar de diverse formater, ikke alle bilder blir alltid lastet opp og rekkefølgen er særs tungvint å endre på.

Men det er vel kanskje slik at blir da kapitalismen rår, og det ikke eksisterer noe konkurranse.
Kamerat av meg jobbet ganske langt opp i Schibsted da de eide finn før. Og penger vet jeg at de tjener ganske mye av, så det er litt synd de ikke klarer noe bedre....

Dette gir en større glede, når du først har fått bildene opp!
Det må være en liten utfordring, som gir en seier!

(Dessuten; Hvis mann laget en god løsning i første runde, så hadde mann ikke et produkt som kunne komme i ny versjon. Da med "gamle feil er fikset og nye er oppstått).

Bærekraft og samfunnet holdes i gang!

8- )

Apropos finn.no

Det var enklere å endre rekkefølgen før men bildene ble da lastet opp kronologisk ( mht bilderull) så det var noe du måtte gjøre hver gang mens du i dag kan velge rekkefølgen på forhånd når du laster dem opp. Jeg opplever det selv som en forbedring.

Det var enklere å endre rekkefølgen før men bildene ble da lastet opp kronologisk ( mht bilderull) så det var noe du måtte gjøre hver gang mens du i dag kan velge rekkefølgen på forhånd når du laster dem opp. Jeg opplever det selv som en forbedring.
Jeg velger først bilder fra kamerarull, eller "nylige bilder" for så å velge å legge til bilder enda en gang. Gang nr 2 hentes resten av bildene fra en mappe. Blir mye frem og tilbake for å få riktig rekke følge da. Ikke engang på pc er det lett å sortere det.

Og på chrono må man gi bildene riktig navn på pc'n (f.eks 1, 2 , 3 osv) for at man skal få de i rikt7g rekkefølge ettter å ha lastet de opp. Rekkefølge klarer man ikke å endre da man først har lastet opp. Det er en feil ved funksjonen....

Ganske frustrerende av et firma som tar 6,5% provisjon. Dvs 6500 kroner for ei 100k klokke. Uten å løfte en finger.

De kan bruke mange timer på å godkjenne en annonse også....

Men men. Det er vel et i-lands problem...