Nei det kan jeg ikke like - hverdags-edition

USPS inn i Norge. Gir ingen mening. Kan spores via ethvert veikryss og flyplass fra USA til OSLO og 45 ulike oppdateringer på forsendelsen, men når det drar fra OSLO...er det helt bongo via Bring og andre. "Sendingen er tollbehandlet og sendes til mottaker. Siden denne forsendelsen har begrenset sporbarhet kan dette være den siste hendelsen som vil vises i sporingen."

Flott. Takk, Bring! :(

MPGA. Make Pakkesporing Great Again

Samme her @Loevhagen

UPS leverer overhodet ikke, i kombinasjon med Bring. En stk. sending, som går i kryss i Postens app og UPS egen nettløsning - og i tillegg registreres 2 ganger på hvert sted. Har aldri fått så mange mail og sms’er på en pakke noen gang.

Avtaler levering, og Bring dukker opp uanmeldt når jeg ikke er hjemme. Får så 2 beskjeder i Postens App om at leveransen kan hentes på nærmeste hentested, problemet er at samme leveransen kan hentes to steder. Kommer hjem fra jobb i dag, og da ligger det utrolig nok et brev i postkassen om at leveransen kan hentes på et tredje sted.

Er egentlig spent på om pakken er noen av stedene, får ta en rundtur i morgen….

• Liker
Reaksjoner: Loevhagen og Grendel
USPS eller UPS? Eller kanskje begge?

Relatert – denne uken har jeg irritert meg grønn over Posten Bring, som tilsynelatende kjører full påskeferie for hele arbeidsstokken (og da snakker jeg full skoleferie, og sikkert noen "bufferdager" før og etter for å slippe køene til fjellet, klassisk norsk).

Det skaper forsinkelser ut av en annen verden, i tilsynelatende alle ledd. Sånn kan man bare drive når man har staten i ryggen...

USPS eller UPS? Eller kanskje begge?
Begge. Har en forsendelse fra begge denne uka. Den ene er i det bå (i.e USPS) og den andre ble levert i dag (UPS), selv om sporingen ikke sier den er sendt ennå.

Min erfaring gjennom mange år, er at det egentlig er kun DHL Worldwide Express som er serviceminded. De leverer utrolig kjapt, sporingen er oppdatert hele tiden og de leverer på døren på kvelden også.

Rekorden for noen år siden var en rørforsterker fra Hong Kong som ble plukket opp der og levert av DHL på trappa innen 36 timer. :)

Når det er sagt, er gode gamle EON (heter noe annet i dag) internt i Norge rask og pålitelig. Dette er kjekt for de som selger/kjøper klokker via e.g. Tidssonen. :)

• Liker
Reaksjoner: holmby og Jon Henrik
DHL er vanskelige når det gjelder embalasje.
Denne kom i retur dagen etter at de hadde hentet den.(hvorfor tok de den med seg om den ikke var godt nok pakket?)måtte pakke på ny ,å bestille ny opphenting
x.jpg

Jeg forbanner fraktselskap hver dag, og to ganger i helgene, men det verste jeg vet er når jeg bestiller noe til jobben, og jeg forklarer de jeg kjøper fra at det er bråttom, og at vi ønsker at de sender med Jetpak, så vi får dingsen til rett tid. "Jovisst, med en gang det kommer hit skal vi få det levert inn der, så har du det på kvelden".
Og så kommer dingsen dit. Gjerne på en onsdag. Og så blir det postlagt. På Posten. Som ikke er Jetpak. På en fredag. Helga, som jeg skulle ha brukt til å montere dings på, går på å være irritert. Pakken blir det først bevegelse i på mandag. Et par dager inn til Lørenskog, et par dager i skjærsilden, et par dager på Fauske, så er det helg igjen, og så kommer den kanskje.
Det jeg venter privat tar såpass lang tid uansett, det er nesten litt hyggelig når jeg har glemt det helt og det plutselig dukker opp en pakke.

• Haha
Reaksjoner: Pollux
Jeg forbanner fraktselskap hver dag, og to ganger i helgene, men det verste jeg vet er når jeg bestiller noe til jobben, og jeg forklarer de jeg kjøper fra at det er bråttom, og at vi ønsker at de sender med Jetpak, så vi får dingsen til rett tid. "Jovisst, med en gang det kommer hit skal vi få det levert inn der, så har du det på kvelden".
Og så kommer dingsen dit. Gjerne på en onsdag. Og så blir det postlagt. På Posten. Som ikke er Jetpak. På en fredag. Helga, som jeg skulle ha brukt til å montere dings på, går på å være irritert. Pakken blir det først bevegelse i på mandag. Et par dager inn til Lørenskog, et par dager i skjærsilden, et par dager på Fauske, så er det helg igjen, og så kommer den kanskje.
Det jeg venter privat tar såpass lang tid uansett, det er nesten litt hyggelig når jeg har glemt det helt og det plutselig dukker opp en pakke.
Jeg høyner med pakke fra UPS som "forsvinner", hvor jeg blir oppringt av en annen privatperson som har mottatt pakken min, og lurer på om jeg savner den :)

"når jeg bestiller noe til jobben"

Jeg hadde byttet leverandør med en gang.
No mercy.