Nei det kan jeg ikke like - hverdags-edition

Fy faen. Det er få ting som dreper en fredagskveld med familien så brutalt effektivt, når noen skal se «reality-TV». Det er allerede så mye reelt faenskap og krangling i verden, at fabrikkerte konflikter på TV burde vært helt, helt unødvendig - både å produsere og se på.

IMG_5323.jpeg

...når man bestiller expressfrakt og ekspressfolka ikke har hentet pakken i ekspresstempo, men pakken bare ligger der urørt etter to dager. #altvarbedreførnårekspressfraktbetyddeekterasklevering

• Liker
Reaksjoner: Grendel
At noe skriver NY for en klokke som er 3 år, men ubrukt kan den være. En ny klokke fra 2025 har garanti i 5 år. En "NY" klokke fra 2022 har igjen garanti i to år.

Og, hva mer korrekt er - en klokke kjøpt for tre år siden i London, har null garanti igjen i Norge.

ut i postkassa. gikk ikke an låse opp. 2 minus må vite! inn etter låsespray. nix. så skjedde det: nøkkel knakk i 2 og ytre halvpart sitter igjen i låsen, inni kassa😳
jeg henter pølseklype og fikk fisket fram en pakke. folk på vegen sender meg rare blikk🤨
så viser det seg: det er jaggu min egen pakke, sendt for 14 dager siden - med håndlaget frittgående marsipangris fra telemark🐷 - til grandtante elisabeth på 90 år👵 navn og adresse er ULTRATYDELIG skrevet utenpå, men likevel, rosa etikett med

retur/ukjent
return/unknown

du slettans tid. det ble marsipangris til frokost…

Redigert:
Og, hva mer korrekt er - en klokke kjøpt for tre år siden i London, har null garanti igjen i Norge.
Nja - finnes en god del rettspraksis som lar deg gå veien gjennom agenturet i Norge. Så er et annet spørsmål hvor mye du må krangle med de for å få det igjennom, og du kan måtte finne deg i å legge ut for diverse kostnader.

Nja - finnes en god del rettspraksis som lar deg gå veien gjennom agenturet i Norge. Så er et annet spørsmål hvor mye du må krangle med de for å få det igjennom, og du kan måtte finne deg i å legge ut for diverse kostnader.
Om det er et ur til 50k - hvem gidder å ta den jobben, med mindre man har altfor mye tid og penger til overs? Jeg hadde heller bitt i meg de 6-7000 da altså.

• Liker
Reaksjoner: Eternamaniac
Om det er et ur til 50k - hvem gidder å ta den jobben, med mindre man har altfor mye tid og penger til overs? Jeg hadde heller bitt i meg de 6-7000 da altså.

-Nå glemmer du jo at for noen er det en hobby å kverulere. Jeg ville hatt julaften og direkteoverføringen fra Putins statsbegravelse på én gang om jeg fikk en kald skulder hos den norske distributøren. Før eller siden ville DE bitt i seg de 6-7000 da, altså.

• Haha
Reaksjoner: Grendel og Preacher
Fy faen. Det er få ting som dreper en fredagskveld med familien så brutalt effektivt, når noen skal se «reality-TV». Det er allerede så mye reelt faenskap og krangling i verden, at fabrikkerte konflikter på TV burde vært helt, helt unødvendig - både å produsere og se på.

Vis vedlegg 416840
Det har alltid fascinert meg at noen kan ha så kjedelige liv at de velger å bruke sine tilmålte timer på å se andre mennesker kjede seg på TV:)

-Nå glemmer du jo at for noen er det en hobby å kverulere. Jeg ville hatt julaften og direkteoverføringen fra Putins statsbegravelse på én gang om jeg fikk en kald skulder hos den norske distributøren. Før eller siden ville DE bitt i seg de 6-7000 da, altså.
Det er sant. Den siste kverulant er IKKE født, og i sådan stund, hvem vet.

Kan sitere en kammeret av min far da hav ikke fikk en reparasjon av bile på garanti:

"Jeg er flink til å krangle, er glad i det, og er pensjonist, så jeg har tid til det".

Han fikk dekket reparasjonen på garanti.

8

• Liker
  • Haha
Reaksjoner: SGG og crown guard
Kan sitere en kammeret av min far da hav ikke fikk en reparasjon av bile på garanti:

"Jeg er flink til å krangle, er glad i det, og er pensjonist, så jeg har tid til det".

Han fikk dekket reparasjonen på garanti.

8

Tør jeg gjette at vedkommende var pensjonert advokat?

Jeg er gift med en av den ikke pensjonerte typen, så kjenner lusa på gangen… 😉

• Liker
Varmekabler som ryker like før jul.

Fem år gammelt bad, plutselig kaldt i gulvet i morges. Sjekker termostaten, den lukker når den skal, og det står 230V på utgangen mot kablene.

Inn i varmekablene? Åpen sløyfe. Grynt.

Her får man nok forberede seg på litt kverulering over jul, å bryte opp gulvet for å legge nye kabler hvert femte år er knapt bærekraftig i lengden...

• Wow
  • Trist
Reaksjoner: hanse og Todda

Fem år gammelt bad, plutselig kaldt i gulvet i morges. Sjekker termostaten, den lukker når den skal, og det står 230V på utgangen mot kablene.

Her får man nok forberede seg på litt kverulering over jul, å bryte opp gulvet for å legge nye kabler hvert femte år er knapt bærekraftig i lengden...
Det kan kanskje hende det likevel er termostaten. Vi måtte nettopp bytte en 6 år gammel termostat på badet. Den virket litt av og på før den helt tok kvelden.

Hadde brudd som ble søkt opp og lappet, en flis opp, som ble lagt ned på samme sted, litt nyanse i ny fuge. 5’ isj.

• Wow