Nei det kan jeg ikke like - hverdags-edition

Varmekabler som ryker like før jul.

Fem år gammelt bad, plutselig kaldt i gulvet i morges. Sjekker termostaten, den lukker når den skal, og det står 230V på utgangen mot kablene.

Inn i varmekablene? Åpen sløyfe. Grynt.

Her får man nok forberede seg på litt kverulering over jul, å bryte opp gulvet for å legge nye kabler hvert femte år er knapt bærekraftig i lengden...
De to største leverandørene har 20års garanti på kabler, om lagt av el.entreprenør med riktig dokumentasjon etc. (ØS varme og Nexans)
Forventet levetid er 50år på varmekabler.

Har du samsvar, og dokumentasjon på kabler så dekker produsent rep av disse. Og dokumentasjon bør du sikkert ha om det er 5år siden.
Bare sånn til info.

• Elsker
Reaksjoner: holmby
De to største leverandørene har 20års garanti på kabler, om lagt av el.entreprenør med riktig dokumentasjon etc. (ØS varme og Nexans)
Forventet levetid er 50år på varmekabler.

Har du samsvar, og dokumentasjon på kabler så dekker produsent rep av disse. Og dokumentasjon bør du sikkert ha om det er 5år siden.
Bare sånn til info.
Heisann,

Jada, det er allerede avklart med installatør at dette ikke er mitt problem og at de fikser straks det passer meg - hvilket vil si over helgen. Dette ordner seg uten konsekvenser for klokkebudsjettet... 😂

Redigert:
Heisann,

Jada, det er allerede avklart med installatør at dette ikke er mitt problem og at de fikser straks det passer meg - hvilket vil si over helgen. Dette ordner seg uten konsekvenser for klokke budsjettet... 😂
Flott! Leste det som om du ikke var klar over, eller at varmekabler var gjort på egeninnsats. Godt det løser seg, er jo ei litt kald uke i vente. 🥶

Det var skikkelig leit @Preacher :(

Jeg helt sikker på at du finner deg noe annet og minst like bra, etter at du har kommet deg over den verste skuffelsen og usikkerheten. Prøv å være konstruktiv, og se på dette som en mulighet - det ordner seg for flinke og greie gutter!

• Liker
Reaksjoner: Preacher