...eller er det 2020-tallets utgave av livets harde skole?Noe finere variant av "jobber for meg sjæl"
...eller er det 2020-tallets utgave av livets harde skole?Noe finere variant av "jobber for meg sjæl"
De to største leverandørene har 20års garanti på kabler, om lagt av el.entreprenør med riktig dokumentasjon etc. (ØS varme og Nexans)Varmekabler som ryker like før jul.
Fem år gammelt bad, plutselig kaldt i gulvet i morges. Sjekker termostaten, den lukker når den skal, og det står 230V på utgangen mot kablene.
Inn i varmekablene? Åpen sløyfe. Grynt.
Her får man nok forberede seg på litt kverulering over jul, å bryte opp gulvet for å legge nye kabler hvert femte år er knapt bærekraftig i lengden...
Heisann,De to største leverandørene har 20års garanti på kabler, om lagt av el.entreprenør med riktig dokumentasjon etc. (ØS varme og Nexans)
Forventet levetid er 50år på varmekabler.
Har du samsvar, og dokumentasjon på kabler så dekker produsent rep av disse. Og dokumentasjon bør du sikkert ha om det er 5år siden.
Bare sånn til info.
Flott! Leste det som om du ikke var klar over, eller at varmekabler var gjort på egeninnsats. Godt det løser seg, er jo ei litt kald uke i vente.Heisann,
Jada, det er allerede avklart med installatør at dette ikke er mitt problem og at de fikser straks det passer meg - hvilket vil si over helgen. Dette ordner seg uten konsekvenser for klokke budsjettet...![]()
Skal ikke svartmale helt ennå, men var en seig start på nytt år.@Preacher That sucks. Du har min medfølelse.
Men noen ganger hjelper ikke 17 års ansiennitet heller. Eller 44 (!).
Omveltende omorganisering, og jeg var sist inn..
...og hvordan går det nå? (Pun not intended).At ankelen jeg knakk i 2019 har begynt å krangle. Skikkelig. Passer særs dårlig å ikke kunne løpe, når asfalten er min psykolog.