Nei det kan jeg ikke like - hverdags-edition

Kan aldri sei eg har vært bort i problemet . Du veit du kan justere dei frå lav til høy? .
Poenget er at temperatur modulering er utfordrende og ikke helt konsekvent med behovet.
Det er ingen sjef som kokker på elektriske platter og det sier en del.
Og man trenger ikke å bli Hellstrøm for å slite med sånn.

• Liker
Reaksjoner: Grendel
Poenget er at temperatur modulering er utfordrende og ikke helt konsekvent med behovet.
Det er ingen sjef som kokker på elektriske platter og det sier en del.
Og man trenger ikke å bli Hellstrøm for å slite med sånn.
min løsning er konvensjonelle kokeplater av støpejern. jeg sverger til det og vil ikke ha noe annet. jeg vokste opp på 70-tallet med 8 eventyrlig high-tech kokesoner fra gaggenau, så jeg vet hva jeg snakker om. eneste reelle alternativ er gass, men det er fy-fy her i heimen.

• Liker
Reaksjoner: Hammerfjord
min løsning er konvensjonelle kokeplater av støpejern. jeg sverger til det og vil ikke ha noe annet. jeg vokste opp på 70-tallet med 8 eventyrlig high-tech kokesoner fra gaggenau, så jeg vet hva jeg snakker om. eneste reelle alternativ er gass, men det er fy-fy her i heimen.
På hytta bruker jeg gasstopp fordi jeg har ikke strøm. Det fungerer helt perfekt.
Jeg vet ikke hva er sikkerhets kravene i by området.

Eg er ikkje på et sånt kokenivå at begrensningene ligger i komfyren. Langt derfra egentlig. Eg trur en kanskje må være på hellstrøm eller Hammerfjord nivå før det blir et issue .

Forstår virkelig ikke hvorfor gass skal være så bra. Tar evigheter å koke vann. Lite variasjon på min og Max. Men mest av at at det er tregt. Flammer er jo kult og sånn det altså.

til varmtvannsbereder er gass veldig kjekt.

Problemene ligger mest i smidig temperatur variasjoner som er begrenset med elektriske plater, samt med tidsmåler som øker og demper temperaturen på feil tempo når noen trenger disse raske variasjoner.
Har du aldri opplevd noen trøbbel med dette, har du aldri vært mye i kjøkkenet mener jeg.

Problemene ligger mest i smidig temperatur variasjoner som er begrenset med elektriske plater, samt med tidsmåler som øker og demper temperaturen på feil tempo når noen trenger disse raske variasjoner.
Har du aldri opplevd noen trøbbel med dette, har du aldri vært mye i kjøkkenet mener jeg.

-Det finnes sikkert ulike løsninger her, også, men rent anekdotisk kan det nevnes at den induktive koketoppen hjemme (En NEFF Biggus Dickus something-something) oppleves som svært disiplinert, og etter litt tilvenning svir ting seg ikke - 20-trinns effektregulering på hver sone + 'Burn, mofos!' funksjon (De kaller den vel boost, tror jeg) om man skal koke vann eller svi ting noe helt hinsides.

Den er dog langt mer kontant i temperaturreguleringen enn støpejernsplater, så om man aktiverer 'Burn, mofos!' med tanke om å skru ned når det begynner å bli bra temperatur, så får man en overraskelse (og masse ekstraarbeid med å slipe ut restene av hva man enn skulle tilberede fra bunnen av gryta.)

(Nå forsøker jeg ikke å insinuere at du behandler koketoppen som en binær varmekilde, altså - dette er bare erfaringene fra én ivrig hobbykokk som trives meget, meget godt med iallefall denne induktive koketoppen.)

Spesielt etter at jeg fant ut at man slapp å bruke den idiotiske magnetpucken som designeren mente det var en god idé at man skulle bruke til temperaturregulering.

Den idiotiske magnetpucken som koster et par frognertiere som sparepart og som, siden den er magnetisk, gjerne blir med et stekebrett inn i ovnen om den får sjansen.

Den idiotiske magnetpucken som inneholder plastdeler som absolutt ikke syntes en tur innom stekeovnen var en god idé.

Den, ja.

"Kjøpere" på Finn.no!

- Annonsert vare for raskt salg - priset lavt til 4000,-
- første henvendelse lyder: hei 2000

Jeg blir da i stuss på om jeg skal
1. Overse det
2. Bli forbanna og ufin i tillegg til punktet over.
3. prøve å få kreket til å lære seg litt folkeskikk.

Jeg landet på 2.

• Haha
Reaksjoner: Preacher
"Kjøpere" på Finn.no!

1. Overse det

Jeg landet på 2.
Veldig forståelig, men du risikerer jo å slippe deg ned til samme nivå som avsender.

Jeg har gitt opp slike folk, jeg bare sletter henvendelsene uten noe mer om og men. Har vel skjedd at jeg har forsøkt på nr. 3 hvis de ikke gir seg, men stort sett er det bare å ignorere dem. En mur av taushet er ofte den beste straffen. Hadde slike folk hatt et snev av folkeskikk ville de trolig valgt en annen måte å henvende seg på.

• Liker
Reaksjoner: GrimReaper
"Kjøpere" på Finn.no!

1. Overse det

Jeg landet på 2.
Alternativ 4: "Hei. Takk for forslag på 2.000 kroner som første avbetaling. Når vil du betale de siste 2.000 kronene?"

"Kjøpere" på Finn.no!

1. Overse det

Jeg landet på 2.
Annonserte noen 20" felger og dekk uten TPMS for noen dager siden. Dekkmønster var 5 mm og satte prisen til 4k som bør være en god pris.
Får noen henvendelser raskt, den ene skriver:
Skal ha de, slett annonse.
Ny melding, må sjekke fraktkostnader.
Jeg svarer på pris for frakt.
Ny melding, du må sette solgt på annonsen.
Ny meldig, betaler 3 K

Så kommer det en tlf fra en nordlending, har du solgt ? Svar nei. Tar de for 4,5k, Jeg svarer de er annonsert for 4k og det er det jeg skal ha. Han vipser 5,5k for varer og frakt.
Jeg sender ny meldig, beklager jeg har bommet på fraktkostnader, skal jeg vipse tilbake eller sender du 800 kr.
5 min senere, 800kr ekstra på konto.

:)

-Det finnes sikkert ulike løsninger her, også, men rent anekdotisk kan det nevnes at den induktive koketoppen hjemme (En NEFF Biggus Dickus something-something) oppleves som svært disiplinert, og etter litt tilvenning svir ting seg ikke - 20-trinns effektregulering på hver sone + 'Burn, mofos!' funksjon (De kaller den vel boost, tror jeg) om man skal koke vann eller svi ting noe helt hinsides.

Den er dog langt mer kontant i temperaturreguleringen enn støpejernsplater, så om man aktiverer 'Burn, mofos!' med tanke om å skru ned når det begynner å bli bra temperatur, så får man en overraskelse (og masse ekstraarbeid med å slipe ut restene av hva man enn skulle tilberede fra bunnen av gryta.)

(Nå forsøker jeg ikke å insinuere at du behandler koketoppen som en binær varmekilde, altså - dette er bare erfaringene fra én ivrig hobbykokk som trives meget, meget godt med iallefall denne induktive koketoppen.)

Spesielt etter at jeg fant ut at man slapp å bruke den idiotiske magnetpucken som designeren mente det var en god idé at man skulle bruke til temperaturregulering.

Den idiotiske magnetpucken som koster et par frognertiere som sparepart og som, siden den er magnetisk, gjerne blir med et stekebrett inn i ovnen om den får sjansen.

Den idiotiske magnetpucken som inneholder plastdeler som absolutt ikke syntes en tur innom stekeovnen var en god idé.

Den, ja.
Det der ser ut til å bli litt for avansert for en mann som misliker det fleste som har å gjøre med elektrofaget.
Nei, kokeplaten min er ikke så avansert men jeg får ikke lyst til å investere i duper dings plater.
Jeg har ikke bestandig problemer med den og brenner ikke maten på regelmessig måte heller, men noen få ganger blir jeg skikkelig irritert på greien. Det skylder mest at den er ikke styrt av en temperaturføler, men en dum tids "timer" tenker jeg.
Kanskje en dag går jeg over gasskomfyr og blir kvitt bryderiet inkludert sin piping alarm som kan aldri la det være å mase.

• Liker
Reaksjoner: Chronodiver
"Kjøpere" på Finn.no!

1. Overse det

Jeg landet på 2.
1747167289261.jpeg

Altså , Lovdata. Den som har laga det greiene der bør snarest lever inn IT diplomet sitt. Den er så sørgelig dårlig at det skjemmes. Heldigvis kan man bruke google til å finne sånn nogenlunde fram i det kaoset.

Det der ser ut til å bli litt for avansert for en mann som misliker det fleste som har å gjøre med elektrofaget.
Nei, kokeplaten min er ikke så avansert men jeg får ikke lyst til å investere i duper dings plater.
Jeg har ikke bestandig problemer med den og brenner ikke maten på regelmessig måte heller, men noen få ganger blir jeg skikkelig irritert på greien. Det skylder mest at den er ikke styrt av en temperaturføler, men en dum tids "timer" tenker jeg.
Kanskje en dag går jeg over gasskomfyr og blir kvitt bryderiet inkludert sin piping alarm som kan aldri la det være å mase.
Jeg synes induksjonstopp minner litt om å koke på gass, bortsett fra at den kan gi mye raskere og hissigere varme. Anbefaler å prøve ut.

• Liker
Reaksjoner: Loevhagen