-Det finnes sikkert ulike løsninger her, også, men rent anekdotisk kan det nevnes at den induktive koketoppen hjemme (En NEFF Biggus Dickus something-something) oppleves som svært disiplinert, og etter litt tilvenning svir ting seg ikke - 20-trinns effektregulering på hver sone + 'Burn, mofos!' funksjon (De kaller den vel boost, tror jeg) om man skal koke vann eller svi ting noe helt hinsides.
Den er dog langt mer kontant i temperaturreguleringen enn støpejernsplater, så om man aktiverer 'Burn, mofos!' med tanke om å skru ned når det begynner å bli bra temperatur, så får man en overraskelse (og masse ekstraarbeid med å slipe ut restene av hva man enn skulle tilberede fra bunnen av gryta.)
(Nå forsøker jeg ikke å insinuere at du behandler koketoppen som en binær varmekilde, altså - dette er bare erfaringene fra én ivrig hobbykokk som trives meget, meget godt med iallefall denne induktive koketoppen.)
Spesielt etter at jeg fant ut at man slapp å bruke den idiotiske magnetpucken som designeren mente det var en god idé at man skulle bruke til temperaturregulering.
Den idiotiske magnetpucken som koster et par frognertiere som sparepart og som, siden den er magnetisk, gjerne blir med et stekebrett inn i ovnen om den får sjansen.
Den idiotiske magnetpucken som inneholder plastdeler som absolutt ikke syntes en tur innom stekeovnen var en god idé.
Den, ja.