Nei det kan jeg ikke like - hverdags-edition

Også kalt "Denne artikkelen er laget ved hjelp av AI og kvalitetsikret av (insert name here)'s journalister"?
Ikke en gang. Jeg tok feil denne gangen, det var ingen journalist!
Men det har jeg sett kommer fra journalister før.
"Skrevet" av en ledende jurist Professor som blant annet tror på at lovene gir all makt. Mens egentlig, det er troverdigheten til lovene og folk som handterer disse som gir ekte makt.

• Liker
Reaksjoner: Grendel
Dagen er kommet! «Ny-knirken» i lenken er borte😞
IMG_0891.jpeg

Helvetes dritt med elektriske komfyrplater.
Enten det varmer ikke en skit eller det kokker maten ihjel🤮🤮🤮

Du er sikkert utsatt for nymotens kokeplater, @Hammerfjord. Her er det digitale løsninger; binært. Av eller På, fult eller ingenting.

Fordelen er at AI her bestemmer og vet hva som er best for deg!

Fint, ikke sant?

(I have been there too....)

• Liker
Reaksjoner: Hammerfjord
Kan aldri sei eg har vært bort i problemet . Du veit du kan justere dei frå lav til høy? .
Poenget er at temperatur modulering er utfordrende og ikke helt konsekvent med behovet.
Det er ingen sjef som kokker på elektriske platter og det sier en del.
Og man trenger ikke å bli Hellstrøm for å slite med sånn.

• Liker
Reaksjoner: Grendel
Poenget er at temperatur modulering er utfordrende og ikke helt konsekvent med behovet.
Det er ingen sjef som kokker på elektriske platter og det sier en del.
Og man trenger ikke å bli Hellstrøm for å slite med sånn.
min løsning er konvensjonelle kokeplater av støpejern. jeg sverger til det og vil ikke ha noe annet. jeg vokste opp på 70-tallet med 8 eventyrlig high-tech kokesoner fra gaggenau, så jeg vet hva jeg snakker om. eneste reelle alternativ er gass, men det er fy-fy her i heimen.

• Liker
Reaksjoner: Hammerfjord
min løsning er konvensjonelle kokeplater av støpejern. jeg sverger til det og vil ikke ha noe annet. jeg vokste opp på 70-tallet med 8 eventyrlig high-tech kokesoner fra gaggenau, så jeg vet hva jeg snakker om. eneste reelle alternativ er gass, men det er fy-fy her i heimen.
På hytta bruker jeg gasstopp fordi jeg har ikke strøm. Det fungerer helt perfekt.
Jeg vet ikke hva er sikkerhets kravene i by området.

Eg er ikkje på et sånt kokenivå at begrensningene ligger i komfyren. Langt derfra egentlig. Eg trur en kanskje må være på hellstrøm eller Hammerfjord nivå før det blir et issue .

Forstår virkelig ikke hvorfor gass skal være så bra. Tar evigheter å koke vann. Lite variasjon på min og Max. Men mest av at at det er tregt. Flammer er jo kult og sånn det altså.

til varmtvannsbereder er gass veldig kjekt.