Nei det kan jeg ikke like - hverdags-edition

Fikk en splitter ny X1 for 4 mnd. siden… håper lokal IT har en ekstra liggende.

C9D03FA5-0F7F-45FA-98DD-04019BEB1D17.jpeg
 
  • Trist
Reaksjoner: mikabango og Grendel
Fikk en splitter ny X1 for 4 mnd. siden… håper lokal IT har en ekstra liggende.

Vis vedlegg 282528

Huff!
Har du smekket igjen lokket med noe liggende på tastaturet?
Hvis skjermen ikke er skadet så regner jeg med at det bare er en kabel som må byttes.
Selv om det værste er at du blir uten PC noen dager mens den er på vei til verksted...

8- (
 
Huff!
Har du smekket igjen lokket med noe liggende på tastaturet?
Hvis skjermen ikke er skadet så regner jeg med at det bare er en kabel som må byttes.
Selv om det værste er at du blir uten PC noen dager mens den er på vei til verksted...

8- (
Skjermen som er knust gitt. Men hørtes ut som de hadde ekstra liggende som jeg kan bytte direkte til, så heldig der!
 
  • Trist
Reaksjoner: Grendel
Ai! Havnet Submarineren i klem?
Hahaha!

Flaut nok er sannheten at jeg forsøkte å flytte meg til en annen plass midt i et Teamsmøte. Åpen laptop så jeg ikke skulle gå glipp av noe, og smart nok la jeg mobilen i brystlommen på en skjorte. Ulykken skjedde da jeg bøyde meg fremover for å plukke opp krykkene og det ble et ublidt møte mellom en myk skjerm og et spisst hjørne på mobilen.


Andre ting jeg ikke kan like: denne taxisjåføren fra noen uker tidligere og uansvarlige sjåfører generelt. Betalte regninger i nettbanken mens han kjørte...

Heldigvis var det en tur booket med Uber, og de er seriøse nok til å stenge ute sjåfører. Tok vel 10 minutter fra jeg rapporterte han til Uber til de fulgte opp, og totalt under 30 minutter før de hadde konkludert i saken, sendt advarsel og midlertidig sperret han ute fra plattformen. Den responstiden og seriøsiteten er det andre taxiselskaper som har noe å lære av.

D92E7C42-3982-4255-98FF-3519A97825D6.jpeg
 
Hadde jeg vært så heldig at jeg kunne kommet til en mulighet med min sniperrifle skulle jeg ha benyttet den for å gi Putin ett perfekt treff i mellom øynene med en cal .308 168 grains boattail bullit.
Offentlige navngitte trusler, på ett av verdens mest besøkte nettsider, kan straffes hardt - selv for en kriger som Tom.
Vær forsiktig, @Tom Henriksen. Vi vil ikke ha deg henrettet, eller bak lå og slå - i Russland.
 
Hadde jeg vært så heldig at jeg kunne kommet til en mulighet med min sniperrifle skulle jeg ha benyttet den for å gi Putin ett perfekt treff i mellom øynene med en cal .308 168 grains boattail bullit.
Å skrive noe sånt er vel den perfekte oppskrift på "ikke være skikket til å eie skytevåpen" som loven så pent sier.

Dessuten tror jeg du må lengre ut på landet for å påstå at .308 er et brukbart kaliber i en "sniper"-rifle.
 
  • Haha
Reaksjoner: Grendel
Å skrive noe sånt er vel den perfekte oppskrift på "ikke være skikket til å eie skytevåpen" som loven så pent sier.

Dessuten tror jeg du må lengre ut på landet for å påstå at .308 er et brukbart kaliber i en "sniper"-rifle.

Er det slik @crown guard , at du ikke anser .308 til å være tilstrekkelig for den antydede oppgave?

8- )
 
  • Liker
Reaksjoner: johage
Å skrive noe sånt er vel den perfekte oppskrift på "ikke være skikket til å eie skytevåpen" som loven så pent sier.

Dessuten tror jeg du må lengre ut på landet for å påstå at .308 er et brukbart kaliber i en "sniper"-rifle.
.308 er vel et ganske vanlig sniper kaliber?Forøvrig helt enig i at det opprinnelige innlegget godt kunne vært droppet.
 
  • Liker
Reaksjoner: Nessuno79
.308 er vel et ganske vanlig sniper kaliber?Forøvrig helt enig i at det opprinnelige innlegget godt kunne vært droppet.
Uten å dra denne tråden for langt er jeg delevis enig. Men på lang avstand, og med kun 1 skuddsjanse er .308 langt ifra optimalt. Fint på elg på 200m med tofot og klikktårn, ikke så fint til "andre oppgaver" på 400-1000m hvor man har 1 skudd.

Vi får holde oss til jakt av de jaktbare arter, hvanåenn det er i folks hode her inne.
 
Uten å dra denne tråden for langt er jeg delevis enig. Men på lang avstand, og med kun 1 skuddsjanse er .308 langt ifra optimalt. Fint på elg på 200m med tofot og klikktårn, ikke så fint til "andre oppgaver" på 400-1000m hvor man har 1 skudd.

Vi får holde oss til jakt av de jaktbare arter, hvanåenn det er i folks hode her inne.
Synes du det er over grensen at noen synes det er innafor å ytre at en hensynsløs massemorder fortjener sin egen medisin?
 
Synes du det er over grensen at noen synes det er innafor å ytre at en hensynsløs massemorder fortjener sin egen medisin?

Det har jeg aldri sagt.

Jeg syntes det er svært uheldig at en våpeneier kommer med slike uttalelser. Det gagner ikke majoriteten av folk som eier våpen i norge at slike ting blir skrevet.

Visse ting får man holde for seg selv, og om man ønsker å påvirke scenarioet som nå foregår finnes det helt sikkert andre muligheter en å komme med slike "skildringer" offentlig.