Nei det kan jeg ikke like - hverdags-edition

Snø i Mai :(
80BC63AA-F367-4295-9BBF-B8B51C527362.jpeg
 
Når du selger en klokke til en fyr på TS til det som er en ganske god pris (for ham), i tro om at han faktisk har lyst på klokka, og han bare snur seg og flipper for gevinst på FB. Kall meg gjerne naiv, jeg visste jeg kunne få mer for den på FB, men hadde et genuint ønske om at klokka skulle gå til en entusiast. Den tusenlappen plager meg ikke nevneverdig, men disse invistorene plager meg faktisk noe jævlig. Lekse lært, skjer ikke igjen.
 
...når naboen tjorer en bikkje, type hun, undertype løpetid, ute i hagen, sammen med en hund til, type han, undertype kåt - og drar på butikken.

Hvorpå jeg får det ærefulle oppdrag å forklare de to jentungene som kommer skrekkslagne på døra og hyler at jeg må gjøre noe, siden to hunder slåss i nabohagen - at de to hundene på ingen måte slåss...
 
...når naboen tjorer en bikkje, type hun, undertype løpetid, ute i hagen, sammen med en hund til, type han, undertype kåt - og drar på butikken.

Hvorpå jeg får det ærefulle oppdrag å forklare de to jentungene som kommer skrekkslagne på døra og hyler at jeg må gjøre noe, siden to hunder slåss i nabohagen - at de to hundene på ingen måte slåss...

Heller nabohundene enn naboparet, si...
 
Som sa meg 2 software ingeniører fra USA og en fra England jeg snakket med:
Imperial College sin COVID-19 modell (datakoding fra Neil Ferguson) er en amatør jobb med for mange bugs.
"Heldigvis" har hele vesten (og mange mer) brukt modellen sin som referanse for å begrunne samfunnstiltakene...:rolleyes:

Andre i Tyskland sier det samme.
https://deutsche-wirtschafts-nachrichten.de/504115/Corona-Modellierung-war-schlimmster-Software-Fehler-aller-Zeiten

En i England også.

Og også en annen har konkludert det samme i en full analyse.
-------------------

Yippiii...

Eurozone-GDP-2020-Q1.png


 
Jada, neida. Kjøpt feil bremseklosser jeg, visstnok. For små. Fint å finne ut av det når man har plukka ned det gamle da, og det er helligdag sånn at man ikke får skaffa riktige klosser. Var jo heldigvis fortsatt en cm belegg igjen på de gamle klossene.. #FML #IDIOT
100669661_10158085458711043_4417174178021507072_o.jpg

99346151_10158085455531043_5238942300968583168_o.jpg
 
Jada, neida. Kjøpt feil bremseklosser jeg, visstnok. For små. Fint å finne ut av det når man har plukka ned det gamle da, og det er helligdag sånn at man ikke får skaffa riktige klosser. Var jo heldigvis fortsatt en cm belegg igjen på de gamle klossene.. #FML #IDIOT
Vis vedlegg 197020
Vis vedlegg 197021
Når du skal kjøpe bremseklosser og får spørsmål om du har "Girling" eller "ATE" og du har 50% sjanse for å velge rett system. Hvorfor er det da 100% sikkert at du valgte feil når du kommer hjem og har skrudd av kalipperen?
 
Når du skal kjøpe bremseklosser og får spørsmål om du har "Girling" eller "ATE" og du har 50% sjanse for å velge rett system. Hvorfor er det da 100% sikkert at du valgte feil når du kommer hjem og har skrudd av kalipperen?
Jeg bestilte på nett. Det er ikke Girling, men Brembo-system. Så godt som samtlige varianter av Alfa Romeo 159 (med unntak av noen av de første som ble bygget i 2005) har firestemplede Brembo-kalipere foran. Imidlertid er det litt forskjellig størrelse på dem, 305 og 330 MM. Jeg som har Turismo Internazionale-utstyrspakke på bilen min, har 330 mm skiver og følgelig noe større kalipere og større klosser. Jeg blingset da jeg bestilte på nett, enkelt og greit.
 
  • Liker
Reaksjoner: Ytrearne
Venter på to sendinger fra henholdsvis UPS og DHL. Begge med den oppløftende meldingen: «Estimated time of delivery Friday May the 22nd». 22. Mai my ass! Sporingstjeneste på syre :mad:
 
Redigert:
Venter på to sendinger fra henholdsvis UPC og DHL. Begge med den oppløftende meldingen: «Estimated time of delivery Friday May the 22nd». 22. Mai my ass! Sporingstjeneste på syre :mad:

Høyner med pakke sendt fra fabrikk i statene 22. april, den brukte over én måned fra LA til NY, lurer på hvor lang tid den bruker over dammen og til Norge.....

Siste gang jeg bestiller noe som fraktes med USPS:mad:
 
  • Liker
  • Trist
Reaksjoner: eidehelg og Mr Davis
Høyner med pakke sendt fra fabrikk i statene 22. april, den brukte over én måned fra LA til NY, lurer på hvor lang tid den bruker over dammen og til Norge.....

Siste gang jeg bestiller noe som fraktes med USPS:mad:
Ikke alene om pakke MIA ett sted mellom USA og Kongeriket. Undertegnede bestilte noe i fra Huntington Beach 28 mars. Siste pip i fra USPS er "departed airport Metropolitan airport Oslo" 24 april.... neijasså du
 
Høyner med pakke sendt fra fabrikk i statene 22. april, den brukte over én måned fra LA til NY, lurer på hvor lang tid den bruker over dammen og til Norge.....

Siste gang jeg bestiller noe som fraktes med USPS:mad:
Hjelpes, det er jo hinsides det du opplever her! Det som irriterer meg med UPS er mangel på system på moms og tollbetaling. "Systemet" baserer seg tydeligvis på at kunden skal følge med på sporingen (alt gikk på skinner fra Tyskland til Oslo), og selv etterlyse faktura for å betale moms etc. etter at pakken er i transitt i Oslo. Har ringt "kundeservice" 3 ganger, og fått beskjed om at faktura kommer på mail i løpet av dagen. Hver gang er svaret: Ja, vi har visst litt treghet i systemet. (No shit!) Lurer på hvor mange uker pakken hadde tilbragt på Gardermoen hvis jeg ikke hadde etterlyst faktura? Med litt flaks klarer de kanskje sende faktura på e-post i løpet av neste ukeo_O

DHL har et litt enklere system hvor de legger ut for moms etc. og sender regning i etterkant. Men, sporingen til DHL er av det spartanske slaget. Null oppdatering helt til de plutselig står utenfor heimen, og da er du selvsagt hjemme...?! NOT :oops:
 
  • Wow
Reaksjoner: Consigliere
Hjelpes, det er jo hinsides det du opplever her! Det som irriterer meg med UPS er mangel på system på moms og tollbetaling. "Systemet" baserer seg tydeligvis på at kunden skal følge med på sporingen (alt gikk på skinner fra Tyskland til Oslo), og selv etterlyse faktura for å betale moms etc. etter at pakken er i transitt i Oslo. Har ringt "kundeservice" 3 ganger, og fått beskjed om at faktura kommer på mail i løpet av dagen. Hver gang er svaret: Ja, vi har visst litt treghet i systemet. (No shit!) Lurer på hvor mange uker pakken hadde tilbragt på Gardermoen hvis jeg ikke hadde etterlyst faktura? Med litt flaks klarer de kanskje sende faktura på e-post i løpet av neste ukeo_O

DHL har et litt enklere system hvor de legger ut for moms etc. og sender regning i etterkant. Men, sporingen til DHL er av det spartanske slaget. Null oppdatering helt til de plutselig står utenfor heimen, og da er du selvsagt hjemme...?! NOT :oops:

Der er eg litt heldig då DHL bruker en lokal transportør der en av dei ansatte tilfeldigvis bor i nabolaget. Ellerd unngår eg lang veg å bruke UPS eller USPS so godt det lar seg gjere. UPS i Norge er helt håplaust . En del nettbutikker i unaiten tilbyr billig og rask frakt innad i statene , i slike tilfeller har eg ofte benytta jetcarrier til transit og PostNord videre. Husker en gang eg klarte å få ny gearkasse til en Porsche fra en forhandler på vestkysten av Us og heim på under ei veke ved flyfrakt m.m .
 
  • Liker
Reaksjoner: eidehelg