Nei det kan jeg ikke like - hverdags-edition

Det fordrer vel at man har samtlige service-stempel intakt, og om man ikke har eid bilen fra første stund, kan det vel være verre med den slags.

Jeg aner ikke.Men kan uansett ikke skade med en telefon/eller en e-post til Møller.
 
Sist jeg var borti den garantien, så var eneste krav at siste service var gjort hos merkeverksted. Noen biler har også utvidet kulanse på noen områder i tillegg. Enig i at en bør gi det et forsøk.
 
Bare å glemme Møller, tror jeg. Slike rustskader skulle vært utbedret «underveis» før de ble så omfattende, med andre ord oppdaget på service og reparert fortløpende. Saken kan stille seg annerledes dersom alle servicer er fulgt hos Møller, og rusten av en eller annen grunn ikke har vært fulgt opp av verkstedet.
 
Takk for tipsene vedrørende møllers rustgaranti. Imidlertid er dette er spor vi velger å ikke følge, basert på flere faktorer, deriblant at garantien krever at rusten ikke kan være forårsaket av ytre faktorer, f.eks saltskader. I dette tilfellet er det sannsynlig at rusten har oppstått som følge av salt og dårlig vedlikehold i løpet av bilens levetid. Det er i tillegg flere andre feil som må repareres hvis den skal bli EU-godkjent, bl.a fjærbeinslager, en bakluke som bare lar seg åpne når den selv føler for det, en dårlig drivknute mm. Den er rett og slett moden for pensjon, og kona vil ikke bruke mer penger på den.
 
Det er fritt verkstedvalg i Norge, så man kan i prinsippet velge hva man ønsker. Jeg ville valgt merkeforhandler, da de fra tid til annen velger å ta regningen for gildet i tilfeller som ikke dekkes av garanti. Hvis en velger å benytte seg av en frittstående verkstedkjede, er det viktig å få med dokumentasjon på gjennomføring av alle servicemomentene som er fabrikantens krav.

I tilfellet over, kan jeg si med høy sannsynlighet at du vil få avslag. Her er det ikke reklamert innen rimelig tid, en slik skade kommer ikke over natta.

Hadde du vært tidlig på ballen, ville det nok også vært synlig ytre påvirkning, f.eks steinsprang.

Her ville jeg fått noen til å sveise inn en liten lapp, og lakkert med sprayboks. Da kan den sikkert rulle noen år til.
 
Den kan nok rulle i noen år til (drivverket er i god stand), men ikke i vårt eie. Bildet lyver litt; hvis jeg hadde fortsatt å pirke hadde hullet vært mye større. I realiteten må kanaler på begge sider skiftes og det er generelt en del rust på den. Dette er som tidligere nevnt ikke min bil, men kona sin. Hun kjøpte den brukt for sine egne penger, og hun har bekostet alle reparasjoner og alt nødvendig vedlikehold. Men nå ville hun altså ikke mere. Bilen selges derfor som delebil eller reparasjonsobjekt.
 
Redigert:
Myggstikk så hissige, at jeg lurte på om jeg begynte å få beinhinnebetennelse igjen. Neida, det er visst bare de blodsugende jævlene, som har truffet ekstremt godt.... Helt vilt at en sånn liten skapning kan gi regelrette smerter.
 
Bruken av hashtaggen #horology ifbm wristshots på instagram.

Altså, man tagger vel ikke flymaten sin med #astronaut og #hellstrøm, eller sommerbilder at båten du nettopp har kjøpt med #skipsingeniør - om man skal holde det noenlunde relevant

Ikke misforstå, lufta er for alle, men det blir litt håpløst å følge en hashtag som skal omhandle læren om hvordan man lager tidsmålende mekaniske innretninger når man blir bombet av wristshots som er flankert av hipsterarmbånd.

#dagensrant
 
Bruken av hashtaggen #horology ifbm wristshots på instagram.

Altså, man tagger vel ikke flymaten sin med #astronaut og #hellstrøm, eller sommerbilder at båten du nettopp har kjøpt med #skipsingeniør - om man skal holde det noenlunde relevant

Ikke misforstå, lufta er for alle, men det blir litt håpløst å følge en hashtag som skal omhandle læren om hvordan man lager tidsmålende mekaniske innretninger når man blir bombet av wristshots som er flankert av hipsterarmbånd.

#dagensrant

GifMeme18384124042020.gif
 
Belastningsskader. Her har man jogget og trent hele livet, så skal det bare plutselig si "popp" i kneet på vei opp en rulletrapp? Får i det minste levd ut min indre Dr. House her jeg halter gretten rundt og spiser smertestillende som pastiller.
 
Myggstikk så hissige, at jeg lurte på om jeg begynte å få beinhinnebetennelse igjen. Neida, det er visst bare de blodsugende jævlene, som har truffet ekstremt godt.... Helt vilt at en sånn liten skapning kan gi regelrette smerter.
Myggstikk er ikke spøke med! Fruen fikk et myggstikk veldig nære der du vet :eek:
Men for henne ble det et ekstra g-punkt jeg grådig benyttet meg av;)
Aldri hatt det så bra vi!

Edit: Mulig feil tråd, skulle selvfølgelig postet denne under 'Dette gjør livet godt og leve' :mrgreen:
 
  • Liker
Reaksjoner: Oddemann og Ompalompa
Å ikke vite om en har rett på dagpenger. Full jobb og deltidsstudier passet dårlig inn i regelverket. Det positive er at jeg kan jobbe litt, og bare har to uker igjen før permitteringen er helt over.
 
Å ikke vite om en har rett på dagpenger. Full jobb og deltidsstudier passet dårlig inn i regelverket. Det positive er at jeg kan jobbe litt, og bare har to uker igjen før permitteringen er helt over.
Samme situasjon her. Fant ut her om dagen at det var en søknad om å få godkjent utdanning med rett til dagpenger.
Men så lenge klokkebudsjettet står skal jeg ikke klage for mye. Er sånn sett i jobb også igjen, selv om jeg enda er permittert da.