Nei det kan jeg ikke like - hverdags-edition

@Perilei da glemmer du de som bor ved siden av en kirke med klokkespill! I Bodø for eksempel, der spiller kirkens klokkespill hver hele time mellom 09 og 18, hver dag unntatt søndag. Så sjarmerende! - Sier en tilfeldig forbipasserende. Not so much om man bor kloss på.

Jeg kan heller ikke fordra kirkeklokkene, og priser meg lykkelig at jeg ikke bor i umiddelbar nærhet til en kirke. Men det skal sies at irritasjon 1 dag i uka kontra 5 ganger om dagen ikke kan sammenlignes direkte...
Det er da helt direkte sammenlignbart. Begge deler er lyd som er plagsom eller hyggelig eller viktig avhengig av hvem du er, og så er det en vesentlig forskjell i hvor mye det er.

C623D672-A9F6-4F71-8650-C7A72E9259AC.png

Helvetes idiot!!! Hamstrer dasspapir og prøver å selge rull for rull på Finn. Makan...!?:mad:

• Liker
  • Sint
Reaksjoner: gullet og Grendel
Jeg liker ikke utviklingen av den pågående situasjonen, ei heller det faktum at jeg selv er i karantene. Liker heller ikke at familiemedlemmer er i risikosoner. Derimot er jeg glad for at det tas på alvor og gjøres tiltak. Jeg er også takknemlig for at jeg er robust med godt immunforsvar. For ikke å nevne de som i min jobb opplever meg som trygghet og støtte i dette. Vi får ta det som en erfaring. Sammen er vi sterkest.

Hjemmekarantene på åttende dagen. (Dette er OK, jeg er i en risikogruppe selv og synes det er prisverdig at man tar drastiske grep for å begrense spredningen inntil vi vet hvor alvorlig dette er)

Ungene hjemme fra skolen i en uke. Dette er også greit, se over.

Eldstemann spydde nettopp utover halve stuegulvet, gangen og badet. Dette er ikke greit.

Dette kan bli et par lange dager. Også jeg som trodde det meste som fikk deg til å kaste opp hadde kort inkubasjonstid...

Telefonsamtale med leverandør i dag:

Leverandør: "Grunnet stor pågang har vi måtte fordele tilgjengelig volum på alle våre kunder. Derfor har vi slettet din ordre"

Meg: "Så jeg får 0? Det er vel teknisk sett ikke en fordeling?"

Leverandør: "Ja, vi har fordelt som jeg sa. Nå må jeg dessverre ta en annen telefon."

Ahh. Godt man har tatt opp yoga og er et glansbilde på mindfulness og mental helse. Ellers kunne jo en våt polvott av en person fått høre hvor hemningsløst nedsnødd den "fordelingen" virker. Ellers fikk man også en hendig påminnelse om at prisen på enkelte desinfeksjonsmidler "dessverre" har måtte blitt satt opp med 750% av uklare årsaker. Fint alle drar lasset i samme retning i disse usikre tider :)

Helt tomme dagligvarebutikker. Var innom Sainsbury's kl 16:15 og så og si alt (spesielt det essensielle) var helt tomt. Briter er helt hysteriske om dagen. Kjipt for en som meg som er veldig glad i å lage mat. Takk gud for små uavhengige butikker, slaktere, grønnsaksforhandlere og nettbutikker.

:/

• Liker
Reaksjoner: sunshine og BigT