Nei det kan jeg ikke like - hverdags-edition

Kanskje invistorene har hoppet av Rolex-kjøret og funnet nytt beite? Jeg skal følge med på Munnbinderiet på FB og holde dere oppdatert:oops:

41988ED6-9F2F-4075-93E2-BBD01032EAE8.png
 
Jeg kjørte i dag min første 500 meter med utilsiktet bruk av blinklys. Er dette starten på slutten? Noen med erfaring; hvor lenge er det til jeg går i full gubbemodus?

Mann 46 år
Det er slutt, ingen hørsel, ingen observasjonsevne, ingen kontroll på blink/varsellamper, ingen tilstedeværelse eller bilentusiasme - dette definerer deg som en over gjennomsnitt dyktig sjåfør - gratulerer.
 
Kirkeklokker. Som vekker junior når han sover på verandaen.
Sprenging og pigging og den slags som har samme resultat er selvsagt også irriterende, men det har jeg viss forståelse for, det er jo vanskelig å være helt stille når man skal bygge noe.

Kirkeklokker er helt unødvendig støyforurensing og burde vært forbudt
Og så på hviledagen da, skal ikke den holdes hellig liksom...? :confused:
Dette er stadig et problem, hvorfor har ingen tatt tak i det?
Holder det ikke å klage på ting i et forum for å få ryddet opp lenger...? :mad:
 
  • Liker
Reaksjoner: andersen
At kirkene får lov til å ringe med klokkene, ja, det bråker som et helvete for de som bor tett på, mens moskeene ikke får lov til å blæste rop, er i beste fall uriktig diskriminering. For min del må man svært gjerne forby begge deler. Det er ikke akkurat mangel på støy i en by, og at det da skal bråkes ekstra mye på en _søndag_ som kanskje er den stilleste dagen i en uke er temmelig bakstreversk. Det er jo knapt noen som går til disse kirkene annet enn på julaften.
 
At kirkene får lov til å ringe med klokkene, ja, det bråker som et helvete for de som bor tett på, mens moskeene ikke får lov til å blæste rop, er i beste fall uriktig diskriminering. For min del må man svært gjerne forby begge deler. Det er ikke akkurat mangel på støy i en by, og at det da skal bråkes ekstra mye på en _søndag_ som kanskje er den stilleste dagen i en uke er temmelig bakstreversk. Det er jo knapt noen som går til disse kirkene annet enn på julaften.
Nå har ikke jeg helt oversikt over regelverket, men iom at frp drev på og ville ha et forbud for bønnerop for et et par år siden vil jeg anta at de har lov men velger å la være.
Hvis de ikke har lov er det helt opplagt diskriminering ja.
 
At kirkene får lov til å ringe med klokkene, ja, det bråker som et helvete for de som bor tett på, mens moskeene ikke får lov til å blæste rop, er i beste fall uriktig diskriminering. For min del må man svært gjerne forby begge deler. Det er ikke akkurat mangel på støy i en by, og at det da skal bråkes ekstra mye på en _søndag_ som kanskje er den stilleste dagen i en uke er temmelig bakstreversk. Det er jo knapt noen som går til disse kirkene annet enn på julaften.
Jeg kan heller ikke fordra kirkeklokkene, og priser meg lykkelig at jeg ikke bor i umiddelbar nærhet til en kirke. Men det skal sies at irritasjon 1 dag i uka kontra 5 ganger om dagen ikke kan sammenlignes direkte...
 
@Perilei da glemmer du de som bor ved siden av en kirke med klokkespill! I Bodø for eksempel, der spiller kirkens klokkespill hver hele time mellom 09 og 18, hver dag unntatt søndag. Så sjarmerende! - Sier en tilfeldig forbipasserende. Not so much om man bor kloss på.
 
Jeg kan heller ikke fordra kirkeklokkene, og priser meg lykkelig at jeg ikke bor i umiddelbar nærhet til en kirke. Men det skal sies at irritasjon 1 dag i uka kontra 5 ganger om dagen ikke kan sammenlignes direkte...
Det er da helt direkte sammenlignbart. Begge deler er lyd som er plagsom eller hyggelig eller viktig avhengig av hvem du er, og så er det en vesentlig forskjell i hvor mye det er.