Nei det kan jeg ikke like - hverdags-edition

Folk som kombinerer ferier med permisjoner (fermisjon?) og dermed er ute av drift i 4-5 måneder. Ekstra bonus til dem som tar 1 dag på hjemmekontor i uken og dermed kan strekke det hele over enda lengre tid. Enda en ekstra bonus om de samtidig har tatt på seg roller i diverse prosjekter samtidig med denne Odysseen av en "fermisjon"
 
Eg er veldig usikker på om eg helt liker et totalforbud mot pelsdyr ... Heller Microplast liksom?
Folk e muligens blitt litt hysteriske . På tide å roe ned inntak av soyahavregrauten og rar kaffi.

Du kan ikke se bort fra en anti-pels kampanje som kanskje er finansiert av investører som er koblet i noen bestemt industri.
At en aktør dør ut på markedet, gir alltid plass til en annen.
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel
D2C5249A-5011-4E13-920B-E67D3302A13A.jpeg


Mangler bare 19000 utropstegn, så hadde denne annonsen vært perfekt..
Ser ikke poenget med å pepre annonsene sine fulle med emojis.
 
Redigert:
Folk som kombinerer ferier med permisjoner (fermisjon?) og dermed er ute av drift i 4-5 måneder. Ekstra bonus til dem som tar 1 dag på hjemmekontor i uken og dermed kan strekke det hele over enda lengre tid. Enda en ekstra bonus om de samtidig har tatt på seg roller i diverse prosjekter samtidig med denne Odysseen av en "fermisjon"

Moahaha, jeg skal ha fermisjon fra midten av juli til slutten av november, og jeg skal nyte hvert minutt!! :D
 
Telefonselgere som ringer hver dag i ukesvis på samme tidspunkt uten å ta hintet om at jeg aldri vil akseptere en samtale fra dem.
 
Telefonselgere som ringer hver dag i ukesvis på samme tidspunkt uten å ta hintet om at jeg aldri vil akseptere en samtale fra dem.
Reserver deg i Brønnøysund + be om å komme på deres "interne Ikke Ta Kontakt Med" liste. Det siste er viktig. Dette gjelder også for undersøker.

8
 
Folk som sender sms i stedet for å ringe opp igjen ubesvart anrop.
Synes det er greit, gjør det ofte selv. Man vet jo ikke hva den andre vil, og det er mye enklere å komme opp med en hvit løgn på sms enn å måtte ta det på sparket i telefonsamtale. Hvis jeg ønsker tjeneste fra venner/familie, eller inviterer til et eller annet, spør jeg alltid via sms eller mail.
 
Synes det er greit, gjør det ofte selv. Man vet jo ikke hva den andre vil, og det er mye enklere å komme opp med en hvit løgn på sms enn å måtte ta det på sparket i telefonsamtale. Hvis jeg ønsker tjeneste fra venner/familie, eller inviterer til et eller annet, spør jeg alltid via sms eller mail.

Dei fleste kan sende sms og e-post . Derfor er det ofte en grunn til at en ringer og ikkje sender sms.

Noke som bringer meg over til neste punkt.
Folk som bruker fleire sms på noke som hadde vært avklart på null komma null med en telefonsamtale.
 
  • Liker
Reaksjoner: Bøygen og UJU
Dei fleste kan sende sms og e-post . Derfor er det ofte en grunn til at en ringer og ikkje sender sms.

Noke som bringer meg over til neste punkt.
Folk som bruker fleire sms på noke som hadde vært avklart på null komma null med en telefonsamtale.

Det er minst tre personer i familie og vennekrets som konsekvent starter telefonsamtalen med "Hva gjør du lørdag den...", eller "Har du planer i morgen". Og så må man på sparket dikte opp noe. Det er ikle alltid man har lyst til å passe bikjer eller unger, selv om man ikke har andre planer... Og så viser det seg at de har kinobilletter til overs.

Ikke det at man ikke ønsker å hjelpe av og til, men noen har ingen sperrer for å involvere andre i utfordringer som de enkelt kan løse selv. F.eks. å be om hjelp til barnepass, fordi det visstnok er så slitsomt å ta egne unger med på butikken...
 
En må skille mellom samtaler der en ikkje forventer svar med det første og saker en ønsker å avklare ganske raskt og spesielt der en veit det vil bli litt fram og tilbake . Førstnevnte er messenger tjenester supert til , ellers er telefonen en fantastisk oppfinnelse som fleire hadde hatt godt av å lært seg å bruke. Effektiv og greit.
Eg har heller ingen problem med å sei nei til famile so slepper å bekymre meg for det.
Sms etter telefon av typen "har du ringt?" blir ikkje besvart , unntaket kan være om en får sånn "eg er i møte , haster det ?" sms e.l.