Folk som kun vil snakke om seg selv.
Besøkte nylig relativt fersk nabo. Tar et par øl hjemme hos ham en lørdags kveld. Hyggelig kar, men jeg ser etter felles referansepunkter, fordi det ikke er så mye overlapp generelt å snakke om i jobb eller hobbyer.
Ser at han har på seg Breitling. Finally! Noe vi kanskje kan bonde over. Får penset det fint inn med "hei, fin Breitling!". Hvorpå han legger ut om hva han har hatt, hva han liker osv. So far so good.
Men selv om det nå er et tema vi begge har noe input på: intet spørsmål/oppfølging av noe slag andre veien. Legger fra meg Speedmasteren på bordet for å prøve breitlingen hans. Null interesse/spørsmål andre veien, ingen "jaså er du også interessert i klokker?" eller "hva har du da?". Nada. Niks. Jeg har ikke engang sjans til å starte opp noe tema utenfor klokkene han personlig eier/har eid.
Kvelden blir nå en ulidelig lang øvelse i å være en høflig lytter inntil jeg kan komme meg hjem på en plausibel måte. Fordi jeg har nå forstått:
"Aha. Nå skjønner jeg hvorfor dette går så tungt. Det er ikke det at vi mangler felles interesser. Det er bare det at denne personen ikke ønsker å diskutere eller lytte på noen måte. Denne personen vil bare holde monolog".![]()
Får satse på at vedkommende ikke henger her inne![]()
Får satse på at vedkommende ikke henger her inne![]()
Jeg kan ha endret klokkemerket hans i fortellingen.![]()
Martin Armstrong is not the most reliable of sources, having served 11 years in prison for organizing a 3 billion $ ponzi scheme. Having read some of his writings I have to say he treats facts the same way. But he is good entertainment though![]()
Det synes jeg er helt greit. alternativet hadde kanskje vært at de ikke meldte seg inn eller postet ,mye bra kunnskap som hadde gått tapt eller ikke videreført.Jeg misliker (sterkt) alle de som ikke har fullt navn i profilen sin på forskjellige nettfora.
Jeg misliker (sterkt) alle de som ikke har fullt navn i profilen sin på forskjellige nettfora.
Er nok eventuelt (sterk) ironiJobber du for NSA eller har du enda ikke forstått at personlige informasjoner kan misbrukes når de står open for alle på internett?
Har du lyst å få besøk av noen raringer med balltre fordi de likte din stor klokkesamling?
Eller kanskje er du bare ironisk.
Det er lov...
Er nok eventuelt (sterk) ironi![]()
"Den som kun tar spøk for spøk og alvor kun alvorlig, den har faktisk fattet begge deler like dårlig" (Piet Hein, 1905 - 1966).
Nei, jeg jobber ikke i NSA (hvis du med det mener National Security Agency), jeg tror ikke det er noen som helst risiko for misbruk av ens identitet selv om det på et diskusjonsforum på nett er kjent at "Per Hansen" faktisk heter Per Hansen og ikke "mrwondeboysomallejenteneliker" og når det gjelder det du betegner som "raringer med balltre" er det lang vei fra det å stå frem med eget navn til å legge ut adresse og hvor disse "raringene" skal møte opp for å rane ens "store klokkesamling".
Det jeg vil frem til er at det er så lett, uforpliktende, feigt og i siste instans uansvarlig å gjemme seg bak et pseudonym og spy ut eder og galle i kommentarfeltene på diverse nettaviser og nettfora.
Så nei, dette gjelder ikke tidssonen.no (det er da grenser for hvor selvopptatt man skal være) - men generelt en betraktning rundt det å tørre å stå for det man mener.