Nei det kan jeg ikke like - hverdags-edition

5CFBA5D9-A11A-48F1-B6DF-569FC23593BA.jpeg
 
Må få ut frustrasjon et sted, er klokke relatert…

Kjøpte en klokke via. Chrono24 for første gang. Klokken sendt fra Japan, 2 dager til Norge. All good. Ifølge sporing har den kommet til min heimplass idag(og forventet leverings dag)men sendt i retur etter senders ønske.

Synest dette var rart, ikkje fått beskjed om dette fra selger(som eg trudde, ref. senders ønske som det stod i postens sporings app)Tok kontakt med Bring (som er samarbeids partner av UPS i Norge der får eg vite det er UPS som har krevd en retur) Får et nummer til «UPS Norge» kommer fram til en amerikansk talende type som forteller at returen ikkje skal til Japan. Men hvor og hva visste han ikkje ?

Vi er god på mye i Norge, men hvorfor er vi så himla dårlig på befrakting?
Har ekstremt mange dårlige erfaringer med frakt i Norge uavhengig av befrakter.

Jada, og sånn går dagene
Så får vi se om klokken dukker opp en dag.
 
  • Wow
  • Sint
Reaksjoner: mr_frodo og fredskijj
Vet ikke hva som var verst her. Barfot på fly, eller barfot i crocs ute blant folk.
Også veldig smart å være barbeint i tilfelle havari, da! Så er du sikker på å kutte opp føttene på eventuelle skarpe kanter som måtte oppstå, eller forbrenne dem i tilfelle brann
 
Ble vekket av to russebusser kl 05:10 i dag tidlig, den første bussen knuste hjørnet på nabohuset og knuste speilet inn i veggen min. Vi bor i et verneområde med hus fra 1600-tallet, det er flere trange smug og busstrafikk er ikke tillatt.

Naboen ringte til politiet som svarte at det er lov å kjøre feil...

Sjåføren lovet til slutt og rydde opp og ta skaden på forsikringen
 
Redigert:
All søpla i veikanten som kommer frem når snøen smelter. Hva feiler det folk? Tenker de at det er bare å kaste det ut av bilvinduet, så får noen andre plukke opp?! Makan.

Huff, ja. Det er enorme mengder. Ser folk kaste ting ut av bilvinduene støtt og stadig. Sneiper, poser fulle av dritt fra Burger King og McDonald's, flasker, plastemballasje osv.. Men det er trolig ikke det verste. Ute på bøgda (dvs. alt utenfor 20 minutters sykkeltur fra Stortinget) brenner folk isopor, impregnert virke, plast og oljekanner(!) i store åpne bål, rett ved elver og bekker hvor laks og ørret gyter, f.eks. (og vi lurer på hvorfor Oslofjorden er dau?).

Jeg sykler av og til forbi et søppelgjenvinningsanlegg i omegnen, og har pleid å fyre av en e-post til de som driver det fordi det er helt enorme mengder avfall på avveie utenfor anlegget. Tilogmed foran porten de kjører inn og ut av når ledelsen kommer og drar fra jobb. Helsprøtt. Jeg har ikke sendt e-post på noen år, men gjentok bedriften i år. De svarte at de ikke hadde lov til å plukke opp søppelet - fordi HMS-krav! Dette er selvfølgelig også bare en ørliten flik av et gigantisk isfjell. Det går sakte, men sikkert til helvete. Folk kommer ikke til å våkne før de bokstavelig talt er forstoppet av søppel.
 
Siste tidsfrist for endringer på et prosjekt var 1.2.

Ser nå at en hel avdeling har vært inne å gjort store endringer 26.4 noe som betyr at alt av datagrunnlag man har jobbet med siden den første tidsfristen ble satt nå er de facto ubrukelig. Man skulle tro det å ikke forstå kalenderen ville være et hinder i arbeidslivet, men man kan åpenbart komme både langt og høyt uten..