Nei det kan jeg ikke like - hverdags-edition

Altså, bedre kjent som dynamoen? Er vel ikke verdens undergang? Bestill ny, og skift den selv.

¨Jeg har vært inne på tanken.
Problemene er plass å stå for å skru. Nå har jeg bare fellesgarasje. Der kan ikke ting stå "fritt demontert"....

8- (

Har du ikke tilgang på et sted å stå på arbeid heller? Ellers så må du lese deg så godt opp, og se så mange videoer, at du får det fra hverandre og sammen igjen, på en dag.
Do or do not.
There is no try.
giphy.gif

¨Jeg har vært inne på tanken.
Problemene er plass å stå for å skru. Nå har jeg bare fellesgarasje. Der kan ikke ting stå "fritt demontert"....

8- (
Jeg vil tro at å skifte dynamo er gjort på noen timer. Hvilken sykkel og årsmodell er det?

• Liker
Reaksjoner: Grendel
Jeg vil tro at å skifte dynamo er gjort på noen timer. Hvilken sykkel og årsmodell er det?

Det er en 98 Yamaha XJ600.
Det går for å være en grei sykkel.

WP_20180605_16_31_19_Rich.jpg

Jeg vet at jeg bør få begynt å se hvordan den henger sammen, men det er dette med plass og tid.

Det er en sykkel jeg blir mer og mer glad i for hver tur jeg tar. God å kjøre!

8

Hjertet synker når jeg leser slikt.

Mobbing - og inadekvat håndtering av mobbing - er forferdelige greier. Håper gutten har det bra nå.

Alt for mange skoler bruker "Tre års metoden". Dey betyr at det går over etter tre år. Da har jo barna/ungdommene/klassen gått over til ny skole...

8

• Liker
Reaksjoner: Kohe321
https://www.bt.no/btmeninger/debatt...-er-nar-10-aringen-din-ikkje-orkar-livet-meir
Jeg får så vondt av denne gutten. Jeg har vært der selv, og unner ikke min verste fiende å oppleve noe slikt.
Forderdelig.
Alt for mange skoler bruker "Tre års metoden". Dey betyr at det går over etter tre år. Da har jo barna/ungdommene/klassen gått over til ny skole...
Er det mulig?? Leste "12 Rules For Life" av Dr. Jordan B. Peterson i vinter/vår(anbefales!): Første kapittel handlet om én ting, GOD KROPPSHOLDNING (og effektene dette har på din egen psyke, og samspillet ditt med omgivelsene). Ett av punktene gikk ut på at mobbing er katastrofalt for hvordan man bærer seg selv. - Ble du mobbet i ung alder? Ja, da er sannsynligheten stor for at du kan pekes ut som et "mobbeoffer" i 20årene også, bare ved å se på deg. Da er bare å tenke seg til hva som skjer når man bare bytter skole.

Såkalte miljøarbeidere er inkompetente latsekker, med null forutsetning for å endre nevnte forhold. (Lærere også, for den del.)

Har stor sans for å generalisere, men hallo?!?!
Jeg har enda å se en miljøarbeider i lavere skolegang som gjør seg fortjent til lønnen sin (når det kommer til dette emnet - altså mobbing). Min kommentar angående lærere i parentes, gjelder også lavere skolegang, og er en referanse til den forsettlige blindheten flere disponerer i frykt for å møte et problem de ikke vet hvordan de skal håndtere. Igjen, dette er min oppfatning basert på det jeg observerte i mine yngre år. Jeg var verken mobber eller mobbeoffer, men hadde likevel en grei oversikt over det som foregikk - som alle andre. Å tro noe annet om de ansatte er bare naivt.

@DoDe Jeg synes derfor ikke at generaliseringen er mindre tillatelig enn generaliseringer flest.

• Liker
Reaksjoner: DoDe
Jeg har enda å se en miljøarbeider i lavere skolegang som gjør seg fortjent til lønnen sin (når det kommer til dette emnet - altså mobbing). Min kommentar angående lærere i parentes, gjelder også lavere skolegang, og er en referanse til den forsettlige blindheten flere disponerer i frykt for å møte et problem de ikke vet hvordan de skal håndtere. Igjen, dette er min oppfatning basert på det jeg observerte i mine yngre år. Jeg var verken mobber eller mobbeoffer, men hadde likevel en grei oversikt over det som foregikk - som alle andre. Å tro noe annet om de ansatte er bare naivt.

@DoDe Jeg synes derfor ikke at generaliseringen er mindre tillatelig enn generaliseringer flest.

At eieskifteselskap trenerer saken til det kjedsommelige. Imponerende å klare å bruke 3 uker på å svare på en e-post hver bidige gang.