Nei det kan jeg ikke like - hverdags-edition

Har mange ting som irriterer meg om dagen...

Idioter som på trass skal ligge under fartsgrensen i venstrefila på E6. Er faen meg lov å sjekke speilet om det ligger noen bak.
Løker som skifter fra høyre til venstre fil uten å sjekke hva som kommer bak, særlig pesten selv, Toyota, uansett slag har ikke biler fra Toyota under noen omstendigheter noe å gjøre i venstrefila, du kan være trygg på at jævelen som kaster seg ut i venstre fil uten å akselere er en nisse som kjører Toyota.

Hadde det ikke vært sosialt uakseptabelt å ta livet til noen, hadde jeg faen meg kaldkvelt de to forpesta udyrene som satt bak meg på kino i kveld og snakket i ett sett, endte med at jeg måtte lage en scene for å få jævelskapen til å holde kjeft slik at vi alle kunne nyte filmen i fred.

Kvelden topper seg med at en kronløk parkerte meg inne på parkeringsplassen på Majorstuen. Så måtte knote i 10 min for å få ut bilen, så hvis du eier en sølvfarget Kia Sportage på NF-skilter uten vindusviskerblader så vet du hvorfor.

Takk for i aften, får åpne en flaske vi og slappe av.

Idioter som på trass skal ligge under fartsgrensen i venstrefila på E6. Er faen meg lov å sjekke speilet om det ligger noen bak.
Løker som skifter fra høyre til venstre fil uten å sjekke hva som kommer bak, særlig pesten selv, Toyota, uansett slag har ikke biler fra Toyota under noen omstendigheter noe å gjøre i venstrefila, du kan være trygg på at jævelen som kaster seg ut i venstre fil uten å akselere er en nisse som kjører Toyota.

Hadde det ikke vært sosialt uakseptabelt å ta livet til noen, hadde jeg faen meg kaldkvelt de to forpesta udyrene som satt bak meg på kino i kveld og snakket i ett sett, endte med at jeg måtte lage en scene for å få jævelskapen til å holde kjeft slik at vi alle kunne nyte filmen i fred.

Kvelden topper seg med at en kronløk parkerte meg inne på parkeringsplassen på Majorstuen. Så måtte knote i 10 min for å få ut bilen, så hvis du eier en sølvfarget Kia Sportage på NF-skilter uten vindusviskerblader så vet du hvorfor.

Disse kinosataner kan jeg ikke tåle ti sekunder.
Siste gang jeg var på kino var det en sånn høylytt idiot med kjerringen sin.
Jeg ba han voldsomt om å holde kjeften sin og han gjorde det.
Men se der at når filmen ble ferdig, så han på meg med en skikkelig forbanna tryne da ydmykelsen hadde gjort han vondt i ræva gjennom hele filmen og han skulle sikkert dra hjem uten sengekos.
Da tenkte jeg at nå går vi for litt aksjon og tok mine spectra hansker på, men han fulgte ikke etter meg på vei ut dessverre.
Det er nok sosialt uakseptabelt å ta livet til noen men å skade de er fortsatt akseptabelt i boken min.

• Liker
Reaksjoner: Grendel og Vasbotten

Kurerer gruff ganske greit det der
lady_whiskey-e1425018446246.jpg

• Liker
Reaksjoner: GrimReaper

Full medforståelse :(

Hvis melken virkelig er like god etter den har gått ut på dato, hvorfor ikke bare utvide datomerkingen for å reflektere dette i stedet for å lage en hel reklamekampanje om hvor umoralske vi er som kaster melk som har gått ut?

Gikk tydeligvis glipp av møtet hvor det ble informert om at datomerking bare er noen morsomme tall produsentene skribler på produktene sine, dels for moro skyld, og dels for å oppgitt kunne peke på hvor slemme vi er som faktisk følger dem.

Kveldens lille i-lands utbrudd.

Redigert:
Hvis melken virkelig er like god etter den har gått ut på dato, hvorfor ikke bare utvide datomerkingen for å reflektere dette i stedet for å lage en hel reklamekampanje om hvor umoralske vi som kaster melk som har gått ut er?

Gikk tydeligvis glipp av møtet hvor det ble informert om at datomerking bare er noen morsomme tall produsentene skribler på produktene sine, dels for moro skyld, og dels for å oppgitt kunne peke på hvor slemme vi er som faktisk følger dem.

Hvis du bare visste halv av det... Vi må konsumere...

• Liker
Reaksjoner: Grendel
Hvis melken virkelig er like god etter den har gått ut på dato, hvorfor ikke bare utvide datomerkingen for å reflektere dette i stedet for å lage en hel reklamekampanje om hvor umoralske vi er som kaster melk som har gått ut?

Jeg leste om hvor mye melk som går til spille etter at denne fancy skrukorken kom. Det var visst ganske mange millioner liter som nå blir liggende igjen i kartongene. Dette har ikke Tine tenkt å gjøre noe med...

8

Jeg leste om hvor mye melk som går til spille etter at denne fancy skrukorken kom. Det var visst ganske mange millioner liter som nå blir liggende igjen i kartongene. Dette har ikke Tine tenkt å gjøre noe med...

8

Det bare betyr at de overproduserer og vil fortsette å selge overskuddet sitt på denne måten.
De er ikke alene å drive sånn.

• Liker
Det bare betyr at de overproduserer og vil fortsette å selge overskuddet sitt på denne måten.
De er ikke alene å drive sånn.

Høyere produksjon = høyere overskudd = høyere vellstand

Enkelt! Ingen ting å klage over der!
(Og noen gnåler om miljøvern?)

8- D

Høyere produksjon = høyere overskudd = høyere vellstand

Enkelt! Ingen ting å klage over der!
(Og noen gnåler om miljøvern?)

8- D

Melk er ikke noe folk er avhengig av i store kvantiteter.
Men sant nok har industrien fremmet overkonsumering av melkeprodukter i mange år nå.
Tine og andre i vesten som driver med sånne trikser kjøper seg bare tid.
Industrien følger det bankene sier og bankene har ikke forstått en dritt om bærekraftig økonomi: de har bommet som aldri før i historie med tiltaker som kommer fra en annen dimensjon.
Vellstandens grunnpilar er middelklassen og dessverre ble den behandlet som gullegg gåsa og nå havner vi i et ondt sirkel: mindre penger gir mindre konsumering som gir mindre jobb og... mindre penger gir....
Det sentralbankene sier nå er at de skal normalisere markedet : det er planen for 2018.
Men som sier noen...
"You Can't "Normalize" Markets that Depend on Extreme Monetary Stimulus" . (altså QE)

Da blir det nok en fremtid med mindre melk som skal bortkastes;)

• Liker

Nå er vel datomerking noe som produsentene er pålagt å gjøre i henhold til en rekke internasjonale standarder, så det å faktisk korrigere den til det produsenten selv mener er en rimelig holdbarhet er ikke bare bare. Jobber selv i en nær beslektet bransje og vi sliter også med at datoene vi er tvunget til å sette, og når varen faktisk ikke lenger kan spises, er to vidt forskjellige ting.

• Liker
Reaksjoner: JD83 og Grendel
Var på Domino's Pizza i dag - og det er den aller jævligste pizza jeg noensinne har smakt ... og luktet.

Hvis man tar en Grandiosa fra fryseren og varmer den sånn halvveis og putter den i en pappeske et par timer slik at fuktigheten trekker ut i pappen, og varmer pizzaen opp igjen - i pappesken - og lar den avkjøle seg noen minutter i pappesken - før den spises. SÅNN smaker Domino's.

Leste anmeldelser på nettet før jeg gikk innom i håp om at de litt eldre anmeldelsene hadde fått stedet til å endre praksis og forbedret rutinene, men tydeligvis ikke.

Var på Domino's Pizza i dag - og det er den aller jævligste pizza jeg noensinne har smakt ... og luktet.

Hvis man tar en Grandiosa fra fryseren og varmer den sånn halvveis og putter den i en pappeske et par timer slik at fuktigheten trekker ut i pappen, og varmer pizzaen opp igjen - i pappesken - og lar den avkjøle seg noen minutter i pappesken - før den spises. SÅNN smaker Domino's.

Leste anmeldelser på nettet før jeg gikk innom i håp om at de litt eldre anmeldelsene hadde fått stedet til å endre praksis og forbedret rutinene, men tydeligvis ikke.

Familien gav Dominos et forsøk rett etter åpning, og jeg klarte bare to stykker selv om jeg var skrubbsulten og ikke hadde spist på over 6 timer.

Det du sier om papp er spot-on. Vi snakket om det alle sammen: det smaker som en kombinasjon av papp, salt og eddik i pizzaform.