Nei det kan jeg ikke like - hverdags-edition

Bekjente fra hjembyen (en liten by på Vestlandet med stor grad av industri) som nå er blitt i overkant politiske på Facebook. Vi snakker den hellige treenighet av idioti: 10 år gamle linker fra diverse nettaviser, deling av videoer fra nettsider som kun mangler en svastika og poster som starter med klassikeren "Jeg er ikke rasist, men". Er nesten så man skulle tatt ut en ferieuke og startet korstog for kildekritikken, mot "livets harde skole" og tidlig vårrengjøring på vennelisten.
 
Var nedom lokale trafikkstasjonen nå for å se om jeg kom noe lenger

Etter mye frem og tilbake for å finne enøt menneske som var mer oppdatert på lovverket en en middels stor pose med sand var det endelig en som "mener å ha husket på sist møte" hvordan dette skulle gå for seg. Og dette var det veidirektoratet som skulle ta seg av.

Sett meg lei av alt rørekøddet dem deiver med ba jeg personen ringe en saksbehandler og avtale med og sjekke opp at det var riktig. Fikk så direkteadressen til dette menneske og lovnad om at ja nå skal det ordne seg.

Nå er søknad, gammelt vognkort og politiattest med dokumentasjon på eierskap sendt til brita ett eller annet sted i det store norske land.

Blir det ikke orden nå blir min neste ankomst nede på den trafikkstasjonen noe i denne stilen.


Og nei @petterhg. Jeg ser serdeles lite godt på det at både skattepengene og bensinpengene mine går til spille på inkompetanse i statlig sektor. Dette blir for dumt.

Fikk jeg mailsvar fra min godeste saksbehandler i vegdirektoratet.

Nei dette var ikke deres jobb, saken ble vidresendt til regionalkontoret sør.
Sist saken var hos regionalkontoret sør ble den vidresnedt til teknisk ettellerannet, som mente at nei det var trafikkstasjonen som var de rette

Altså... dette kommer før eller siden til å bli en gisselsituasjon med meg i spissen om de ikke løser dette på en måte.

Helvetes ubrukelige mennesker.
 
Forventer 3 timer i kø på biltilsynet:
eiNMKuy.jpg
 
Redigert: