Nei det kan jeg ikke like - hverdags-edition

Hvilken TV-serie er det dere snakker om @andres og @Consigliere ? Det som plager meg nå er at man ikke kan få trilla fritt rundt i rullestolen sin og se på spretne bloggerrumper fra Drammen fordi disse Oslo-gutta flyr i veien hele tida!:p
 
  • Liker
Reaksjoner: Consigliere
Syklister som sykler i veibanen - og ikke på den milevis lange nye sykkelstien som går parallelt med veibanen.

Sykler til jobben selv og kjører bil annenhver dag, så jeg deltar i begge "leirer", men jeg sykler ikke i veibanen når det for svarte hel%&&te er sykkelsti. Tenk hvis fotgjengere skulle begynne å gå i veibanen. Makan, ass.
 
Hvor finner man sånne?! Det positive er jo at man føler seg meget normal når man ser på da...

Må bare innrømme at jeg også datt innom dette programmet i går. Satt igjen med en usikkerhet på hvorvidt det var skuespill eller ekte vare. Av det jeg fikk med meg så vil jeg nevne de herlige hagenissene. Lignet ikke den ene hagenissen på skuespilleren/det ekte mennesket.
 
  • Liker
Reaksjoner: andres
Jeg har aldri hatt noe å utsette på Norwegian så lenge de har fraktet meg og familien innenlands. Kanskje også til nød til Spania. Men i dag fikk vi bekreftet det vi lenge har hørt og lest om - Norwegian er ikke kalibrert for langdistanse!

Etter masse utsettelser endte fruens fly med å bli så forsinket at den videre flygningen til USA ble booket om til et døgn senere. Kundeservicen var tilsynelatende ikke opptatt av annet enn å pushe matkuponger til de ca. 15 rasende passasjerene, og kunne vel kanskje heller ikke gjøre noe bedre ut av situasjonen (?). Temmelig irriterende når oppholdet kun er på 5-6 dager. Nå krysser vi fingrene og håper alt går etter skjema i morgen.

Dette var første gang vi prøvde oss på noe annet enn One World eller Star Alliance over Atlanterhavet. Det kommer ikke til å skje igjen!
 
Statens vegvesen

Makan til statelig værna bedrift skal man se lenge etter uansett land.

Her er eposten en papirball som blir kasta fra den ene inkompetente personen som ikke gidder å gjøre en dritt til nr 2 som mener at nr 1 dkulle egentlig ha vært riktig person. Ansvarsfraskrivelse fra a - å. Vil ikke, kan ikke, gidder ikke.

I følge lovverket kan man registrere opp et papirløst kjøretøy som ikke ligger i deres systemer så lenge man møter til teknisk kontroll for å legge inn nye data og registrere den på nytt, og man har politiattest på eierskap.

Alt er i orden, dokumentert og fungerende.

Møter opp på lokale vegstasjon.
Nei dette gjør ikke vi, send skriftelig søknad til regionalkontoret

Dokumenterer og skriver søknad til regionkontoret. Får mail om at dette skal vidre til teknisk annsvarlig i regionen for å legge inn i systemet

Får mail fra teknisk kjøretøy ansvarlig regionalt med beskjed at nei, denne saken avslutter han, for dette er ikke hans ommeråde. Her må jeg stikke til lokal vegstasjon for å gjøre dette.

Neste nå er det lokale vegkontoret

Jeg går ikke ut av den stasjonen før sykkelen er registrert. Lykke til å si nei til meg.

#ubrukeligemennesker

(Nb; følte meg 2kg lettere nå)
 
Statens vegvesen

Makan til statelig værna bedrift skal man se lenge etter uansett land.

Her er eposten en papirball som blir kasta fra den ene inkompetente personen som ikke gidder å gjøre en dritt til nr 2 som mener at nr 1 dkulle egentlig ha vært riktig person. Ansvarsfraskrivelse fra a - å. Vil ikke, kan ikke, gidder ikke.

I følge lovverket kan man registrere opp et papirløst kjøretøy som ikke ligger i deres systemer så lenge man møter til teknisk kontroll for å legge inn nye data og registrere den på nytt, og man har politiattest på eierskap.

Alt er i orden, dokumentert og fungerende.

Møter opp på lokale vegstasjon.
Nei dette gjør ikke vi, send skriftelig søknad til regionalkontoret

Dokumenterer og skriver søknad til regionkontoret. Får mail om at dette skal vidre til teknisk annsvarlig i regionen for å legge inn i systemet

Får mail fra teknisk kjøretøy ansvarlig regionalt med beskjed at nei, denne saken avslutter han, for dette er ikke hans ommeråde. Her må jeg stikke til lokal vegstasjon for å gjøre dette.

Neste nå er det lokale vegkontoret

Jeg går ikke ut av den stasjonen før sykkelen er registrert. Lykke til å si nei til meg.

#ubrukeligemennesker

(Nb; følte meg 2kg lettere nå)


Lykke til @crown guard!
Se heller positivt på det. Alle de menneskene du møter hadde kanskje ikke vært egnet for å jobbe med noe fornuftig. Nå har de jobb, og en regulert ramme med møtested 8-16 og noe å gjøre. Alternativet ville kanskje vært at de hadde vært arbeidsledige, subbet gatelangs og muligens drevet med en eller annen kriminalitet. Nå bidrar du til at de har noe å gjøre, og at de føler seg verdifulle. Hadde de godkjent dine papirer med en gang så hadde det blitt mye mindre arbeid på de alle sammen!

Med andre ord, så er dette en form for ditt bidrag til fellesskapet!

8

PS: De du møter har mange gode venner i Plan og Bygg, for eksempel....
 
Lykke til @crown guard!
Se heller positivt på det. Alle de menneskene du møter hadde kanskje ikke vært egnet for å jobbe med noe fornuftig. Nå har de jobb, og en regulert ramme med møtested 8-16 og noe å gjøre. Alternativet ville kanskje vært at de hadde vært arbeidsledige, subbet gatelangs og muligens drevet med en eller annen kriminalitet. Nå bidrar du til at de har noe å gjøre, og at de føler seg verdifulle. Hadde de godkjent dine papirer med en gang så hadde det blitt mye mindre arbeid på de alle sammen!

Med andre ord, så er dette en form for ditt bidrag til fellesskapet!

8

PS: De du møter har mange gode venner i Plan og Bygg, for eksempel....

Var nedom lokale trafikkstasjonen nå for å se om jeg kom noe lenger

Etter mye frem og tilbake for å finne enøt menneske som var mer oppdatert på lovverket en en middels stor pose med sand var det endelig en som "mener å ha husket på sist møte" hvordan dette skulle gå for seg. Og dette var det veidirektoratet som skulle ta seg av.

Sett meg lei av alt rørekøddet dem deiver med ba jeg personen ringe en saksbehandler og avtale med og sjekke opp at det var riktig. Fikk så direkteadressen til dette menneske og lovnad om at ja nå skal det ordne seg.

Nå er søknad, gammelt vognkort og politiattest med dokumentasjon på eierskap sendt til brita ett eller annet sted i det store norske land.

Blir det ikke orden nå blir min neste ankomst nede på den trafikkstasjonen noe i denne stilen.


Og nei @petterhg. Jeg ser serdeles lite godt på det at både skattepengene og bensinpengene mine går til spille på inkompetanse i statlig sektor. Dette blir for dumt.
 
Har hatt bilen min i snaut en måneds tid..

I dag presterte en tulling å rygge på fronten min og deretter stikke av. Uten å etterlate seg noen melding om noe som helst. Herlig måte å se bilen på.
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel