Nei det kan jeg ikke like - hverdags-edition

EDIT: Kan missforstås. klokken er ny, men modellen stammer fra 1945.

The elegant design and Cyclops eye magnifying the date have made the Oyster Perpetual Datejust, originally introduced in 1945, one of the world’s most recognizable watches :confused:
 
Yobokies klokken druknet i dag.
Jeg sjekket at kronen var skrudd helt inn før jeg la på svøm. Har ikke med verktøy for å åpne den og jeg er på denne øya en uke til før jeg kommer meg til en urmaker. Hva kan jeg gjøre? Regne med at den er ødelagt og Avskrive klokka eller kanibalisere den og selge deler?
(Klarer ikke å laste opp bilder med iPhone)

Edit:
Harold ber meg om sende klokka tilbake så skal han fikse det. Blir spennende å se hva som skjer med den etter 10 dager igjen på øya + postgang. Tipper saltvannet gjør sitt..
Men fantastisk respons fra Harold
 
Redigert:
Siste dagen med sand mellom tærne i denne omgang. Reiser til flyplassen om 20 minutter, før det blir ca 11 timer på flyet hjem.. I morgen skal jeg hente bikkja, det er lyspunktet med å komme hjem igjen:) Torsdag er det på med verneskoa igjen, og hverdagen er i gang på nytt..
 
Siste dagen med sand mellom tærne i denne omgang. Reiser til flyplassen om 20 minutter, før det blir ca 11 timer på flyet hjem.. I morgen skal jeg hente bikkja, det er lyspunktet med å komme hjem igjen:) Torsdag er det på med verneskoa igjen, og hverdagen er i gang på nytt..

Leser posten din @Thomas84 som at "nei det kan jeg ikke like't" var at du vært plaget med masse sand mellom tærna? ;)
 
Redigert av en moderator:
Spør en flygeleder om hvilket selskap de foretrekker å fly med selv...

Sas har erfarne piloter, ofte med bakgrunn fra vassere maskiner. Norwegian kjøper den billigste arbeidskraften de finner.

Det er ironisk at et selskap som heter "Norwegian" gjør alt de kan for å ikke følge norske lover, men det er ultimat sett forbrukeren som må ta ansvar.

Selv flyr jeg Sas når det er opp til meg.

SAS har ikke flere tekniske problemer enn Norwegian. De bruker nøyaktig samme type fly. SAS har faktisk bedre punktlighet enn Norwegian.. Flyene er 737-600, -700 og -800, med noen få eldre -300 hos NAX og -400 og -500 hos SAS. Kjosern er glad i å skryte av at flyene hans er "nye og miljøvennlige", men en 737 som er produsert i dag er nøyaktig lik en som ble produsert i 1998.

Når det gjelder kundeservice og generell opplevelse av service er SAS på en helt annen planet hva angår mine opplevelser, og opplevelsene til de fleste jeg kjenner. Subjektivt, så klart.
Pris: Billigste selskap på en tur jeg tittet på til San Francisco i september: SAS, direkte fra Gardermoen til SF. Billigere enn KLM, Air France, BA og Lufthansa, som alle hadde minst ett stopp på veien. 4860kr. Tullet om at alle skal få transatlantiske flyturer til 1000 spenn hver vei er bare det: Tull! Det er bare noen få "lokkebilletter" som ligger ute til denne prisen. Mange av rutene til Kjos går dessuten via Stockholm, ikke direkte slik han liker å skryte av. Hvis man sammenligner med SAS er NAX ganske ofte dyrere til NY. Hans siste stunt er å registrere flyene i Irland, landet i EU med de mest liberale reglene hva angår ansettelser i luftfarten, for å kunne bruke thai-flyvertinner ombord.
Hørte denne uken flere NAX-fly på Torp med spanske piloter som så vidt kan engelsk. Trygt, når de skal lande i Tromsø i vinter med sidevind og snødrev, ned mot minimum sikt og skydekkhøyde, på glatt bane, fremfor nordmenn som er vant til sånt? Neppe...
 
Leser posten din @Thomas84 som at "nei det kan jeg ikke like't" var at du vært plaget med masse sand mellom tærna? ;)

@adamskater;
Ja, det gnager så fælt vettu.. Flaks det er lenge til neste gang:)

Nå er det en ny ting jeg "ikke kan like".

Når jeg kommer hjem, finner jeg ut at verandadøra står på gløtt..
Ingen tjuvradder har heldigvis vært inne, men ca én million mygg nyter livet i stua mi..
 
Redigert av en moderator:
Moods of norway nevnt tidligere, men da jeg kom over dette bildet måtte jeg bare dele det! :)

5918_10150309336794957_1720803420_n.jpg


Dress-shorts? Virkelig?
 
Og parkeringsvakter. Det virker som de tenner på å skrive bøter.

Ja, hvertfall private selskap. Kommunale er hakket bedre. Var igrunn min egen feil dette, stod på "parkering maks 10 minutter for trafikk til hotellet" plass, i 15 min... Har aldri vært noe problem før. Men liker det jo ikke selvom det er min egen feil:)
 
Folk som ikke har et reflektert forhold til hvor de parkerer ;)

- Åja, går trikken her?

- Sperrer jeg sikten i fotgjengerfeltet, næhæ...

- Må hun ta med seg barnevogna uti veien fordi jeg står på fortauet? Hm, det har jeg ikke tenkt på før.

Og nei, jeg jobber ikke som parkeringsvakt. :cool:
 
Måker. Spesielt når ungene nå klekkes.
I fjor og i forfjor hadde ve et måkepar som stupbombet alle som skulle inn den ene inngangen på jobb etter at ungene ble klekket. Den ene fikk seg en trøkk av paraplyen til en kollega, som viftet den som en gal over hodet han løp av gårde i panikk, uten at det dempet den fremtidige kamplysten.

Newsflash måker: Vi kan ikke fly opp seks etasjer. Vi ER ingen trussel. Hold kjeft! I år har heldigvis ingen reir på taket, men det er en gal måke på hjørnet likevel.
 
Samme på jobben min! Men neida, vi kunne jo ikke fjerne den stakkars måka i følge internservice. Var like før jeg tok med hagle for å komme meg til lunsj uten luftangrep.