Nei det kan jeg ikke like - hverdags-edition

En smule lei journalister og "økonomieksperter" som skal opplyse oss alle om "Kronen skal svekke seg". "Kronen skal styrke seg". "Renta skal opp". "Renta skal ned". "NB skal endre rentebanen". "NB skal ikke endre rentebanen". "Hauk". "Duer". Etc. Artig når makrotrender skal forklares i timeintervaller. Det finnes sjamaner i flere fagfelt, tydeligvis.

34c431d2ce3d5d9734c1b8ffac98a698.gif

Mye av dette er jo handelens natur, vi må nok tåle å bli utfordret på pris og produkt - og det tror jeg egentlig de fleste av oss tåler. Men  måten det gjøres på er jo dessverre ofte både uhøflig og uten substans.
Er vel nettopp måten det vart prøvd på som får meg til å slå meg helt vrang . Er det en ting som absolutt ikkje fungerer på meg så er det å nevne navnet mitt i annakver settning for å selge meg noke eller å vise til tilsvarende produkter som egentlig ikkje er sammenlignbare som er rimeligere og/eller var omsatt i en annen markedssituasjon.

Er vel nettopp måten det vart prøvd på som får meg til å slå meg helt vrang . Er det en ting som absolutt ikkje fungerer på meg så er det å nevne navnet mitt i annakver settning for å selge meg noke eller å vise til tilsvarende produkter som egentlig ikkje er sammenlignbare som er rimeligere og/eller var omsatt i en annen markedssituasjon.
«nevne navnet mitt i annakver settning for å selge meg noke»

Spot on! Blir aldri salg til meg heller ved bruk av dette «trikset».

• Liker
Reaksjoner: knb
Det er bestandig en mengde potensielle kjøpere som tror de er noen råskinn på pruting. Egentlig er de bare noen utidige tullinger som snakker seg ut av en god handel. Du gjør meg ikke en tjeneste ved å tilby å kjøpe produkt X som jeg la ut for 10.000 kroner for 3000 mot at du henter den nå.

• Liker
Reaksjoner: mr_frodo
Folk som "plukker ut en klokke fra AD". Sikkert jeg som er gammeldags, men armbåndsur er vitterlig noe man kjøper.
Kan det være vi som bommer, og ikke er tilstede når forhandlere gir bort klokker?
Men jeg tror jeg da ville ha skrevet at jeg fikk den i gave :unsure:

Av alle dager og klokker, rykket jeg inn med en Seiko!
IMG_20240911_160155448.jpg

Fikk meg en dobbel dosering og uten klokke!
IMG_20240911_214247908.jpg

Og skal ut med samme gammel greie!
IMG_20240912_102710614.jpg

Mens jeg hadde lyst for denne!
1000007057.jpg

Eller kanskje denne...
Greubel-Forsey-Hand-Made-1-watch-1236819471.jpg

Nei, helsevesenet er ikke i nærheten av det man burde få:cautious: :unsure:
-Intens sutring...

Funker hverdags-etd også på søndag? Iallefall veldig lett å ikke like at det er vannlekkasje i gata så vi er uten vann fra 06-17:(

Vi klarer oss med beredskapsvann på 30 ltr, men det er også en lærepenge i at 30 ltr ikke er tilstrekkelig for en familie på fem hvis vannet skulle være borte i 3-5 dager. Heldigvis godt drilla familie fra både vinter- og sommerhytte uten innlagt vann.

Funker hverdags-etd også på søndag? Iallefall veldig lett å ikke like at det er vannlekkasje i gata så vi er uten vann fra 06-17:(

Vi klarer oss med beredskapsvann på 30 ltr, men det er også en lærepenge i at 30 ltr ikke er tilstrekkelig for en familie på fem hvis vannet skulle være borte i 3-5 dager. Heldigvis godt drilla familie fra både vinter- og sommerhytte uten innlagt vann.
Nei, det er trasig.
Måtte sjekke hva DSB anbefaler nå, og de anbefaler faktisk 9 liter per pers, for å kunne klare seg 3 døgn. Jeg må øke lageret..o_O

• Liker
Reaksjoner: Genta
@Hammerfjord , eg måtte berre lese ka ho skreiv. Skjønte ikkje noke av det anna en at Trump har spilt musikken hennes i en kampanje samtidig som han ser med avsky på noken i en liten by som spiser . Ehem . P***y . Jaja . Amerikansk valgkamp i et nøtteskall det.

@Hammerfjord , eg måtte berre lese ka ho skreiv. Skjønte ikkje noke av det anna en at Trump har spilt musikken hennes i en kampanje samtidig som han ser med avsky på noken i en liten by som spiser . Ehem . P***y . Jaja . Amerikansk valgkamp i et nøtteskall det.
Jeg snakket om posten under, men det er altfor langt og skal ikke poste alt.

"Like many of you, I watched the debate tonight. If you haven’t already, now is a great time to do your research on the issues at hand and the stances these candidates take on the topics that matter to you the most. As a voter, I make sure to watch and read everything I can about their proposed policies and plans for this country."
…….........

Idiotene kan ikke la det være, de må bare bruke sin "stjerne" status, og smøre seg i politikken, vel vitende om polariseringen* de skaper.
*Men kanskje det er egentlig poenget.