Nei det kan jeg ikke like - hverdags-edition

Kunder som roter......

7 aug: Kunde har plutselig et vindu på en uke for installasjon. Må bestille hastevisum til Ghana ASAP. Planlagt utreise 15AUG. (Jeg er enda på ferie)
11 aug: Vindu flyttet fordi "noen" glemte å informere OPS om at det skulle være annet arbeid på riggen i den perioden. Utsatt utreise til 21AUG.
12 aug: Møte med kunde, planlegger jobb fra 23 til 31AUG. Booker ingeniør og klatreteam onshore i samme periode.
13 aug: Nytt møte med kunde for å bekrefte at de kan bistå med kabeltrekking og div installasjonsarbeid. Dato står.
14 aug 09:00: Lokal ingeniør ringer meg for å høre hvorfor jobben er blitt utsatt. "Hva mener du jobber er utstatt?".
14 aug 09:30: Kunde sender mail å forteller at det er utsatt IGJEN og at nytt vindu er 31AUG til 4SEP.
14 aug 09:45: Både jeg og prosjektleder sender mail til kunde for å fortelle at det tidsvinduet er for kort.
14 aug 10:00: Kunde sier "stand by" og kaller inn til nytt planleggingsmøte senere i dag.
Nå: Melding fra prosjektleder - "Hold on, don't make any plans yet...we may be back to the original dates! Just confirming with customer now"

Og sånn går no dagan...... Skulle vært mulig å fakturert for "Forstyrrelse av sosialt liv, endring i personlige planer og generell frustrasjon".

EDIT: Vi er tilbake til opprinnelig plan. (Enn så lenge). Den som lever får se.

Redigert:
Alain Delon tok farvel
1000006820.jpg

Og sånn går no dagan...... Skulle vært mulig å fakturert for "Forstyrrelse av sosialt liv, endring i personlige planer og generell frustrasjon".

-I feel your pain, osv.

En prosjektleder i Tot... Øh, et større, fransk energiselskap, mener jeg - husker nok fortsatt den gangen i 2008 eller så da han ble oppringt av fruen - en jobb hoppet og danset i alle retninger, jeg hadde gått på standby i ukevis og våknet hver morgen lykkelig uvitende om jeg kom til å legge meg i egen seng igjen til kvelden eller om jeg kom til å sitte i et flysete og forsøke å sove litt.

Uansett, jeg var frustrert, fruen var (naturlig nok) frustrert - så heller enn å ta det ut på meg, foreslo jeg at hun jo kunne ringe nissen.

Den tanken likte hun, og sjelden har det vært så moro å være flue på veggen...

Stakkars jævel. Han husker det garantert ennå. Satt på flyet neste dag.

-I feel your pain, osv.

En prosjektleder i Tot... Øh, et større, fransk energiselskap, mener jeg - husker nok fortsatt den gangen i 2008 eller så da han ble oppringt av fruen - en jobb hoppet og danset i alle retninger, jeg hadde gått på standby i ukevis og våknet hver morgen lykkelig uvitende om jeg kom til å legge meg i egen seng igjen til kvelden eller om jeg kom til å sitte i et flysete og forsøke å sove litt.

Uansett, jeg var frustrert, fruen var (naturlig nok) frustrert - så heller enn å ta det ut på meg, foreslo jeg at hun jo kunne ringe nissen.

Etter 9 år i oljebransjen, kan jeg si en ting.
For alle oljeselskapene som fins, er folk som marionetter som ligger i en boks, og venter på å bli kalt inn til jobben.
Null hensyn, null tanke om folk sitt privatliv.
Hopp og dans du!:cautious:
Jeg kjenner to stykker som skulle bli utplassert med familien sin til Aberdeen og Houston for bare 2 år.
De er fortsatt der etter 6 og 10 år:LOL:
Når de trenger deg, får du jobb.
Om oljeprisen faller, kan du rykke ut som søppelet.
Og etter det de gjorde fra 2014-2015 når tusenvis fikk sparket, nå er det få ungdommer som satser på høye studier for å jobbe i oljebransjen: de vet nemlig at selskapene ikke er pålitelige, og oppfører seg som værhaner.
Det var forutsigbar at folk skulle reagere sånn, men selskapene ser ikke ut som de planlagte på det. De trodde nemlig at alle skulle løpe tilbake som snille hunder.
Nei, de får som fortjent.
-Korttenkte mennesker pisser bestandig på buksen din.

• Liker
Reaksjoner: Pondus72 og Edward
Prosjektet ble faktisk ferdig 4 dager før tiden!

Skulle egentlig vært der til 03.09, men ting gikk raskere enn antatt og etter mye fram og tilbake så klarte jeg å få pushet landsiden til å kjøre en tidligere end2end connectivity test samt stresstesting.

Mesteparten av tiden skulle egentlig blitt brukt til å flytte alt i fra vårt rack, til kunde sitt. "Noen" hadde ikke målt døra inn i serverrommet, så det var et par litt overaskede PMer som plutselig fikk melding om at "racket passer ikke fysisk inn". Men ved å bare skru ut "hoveddelen" så fikk vi det inn døra og kunne jerryrigge det til kunde sitt rack. 3 dager spart!

(At flybilletten hjem den 31 var business, som måtte blitt endret til eco om det hadde blitt den 3 hadde såklart iiiingenting med saken å gjøre :p)

Så denne posten høre vel kanskje hjemme i den mer positive "Dette gjør livet godt å leve" tråden? 4 dager før tiden, biz hele veien hjem og 14 timer 200% siden reisen var på søndag. Is nice!

• Liker
Reaksjoner: OddE
-I feel your pain, osv.

En kompis av meg som jobber på fiskebåt minnes enda den gangen skipperen fikk telefon fra intet mindre enn 3 veldig sinte (og nordnorske, ikke minst) småbarnsmødre, som lurte på hvem som var ansvarlig for at faren til barna deres måtte stå to uker ekstra.

Fun fact: Alle tre ringte om samme fisker.... :LOL:

Solgte nylig en bil og prøvde først litt nett annonser. Utrulig mangen som skal snakke ned prisen ved å vise til andre biler som er "nesten" helt like , og til alt overmål er solgt for lenge siden .
Var t.o.m en som insisterte på at eg burde sette ned prisen til en rimeligere bil med tilsvarende km stand og alder på finn. Når eg ba han om å heller kjøpe den "rimeligere" bilen så svarte han . Nei den mangler jo bakdiffrensial , kamerapakke , lyst skinninteriør og nordic pack. Ja nettopp .

Opplever forøvrig det samme på klokkeannonser .

Solgte nylig en bil og prøvde først litt nett annonser. Utrulig mangen som skal snakke ned prisen ved å vise til andre biler som er "nesten" helt like , og til alt overmål er solgt for lenge siden .
Var t.o.m en som insisterte på at eg burde sette ned prisen til en rimeligere bil med tilsvarende km stand og alder på finn. Når eg ba han om å heller kjøpe den "rimeligere" bilen så svarte han . Nei den mangler jo bakdiffrensial , kamerapakke , lyst skinninteriør og nordic pack. Ja nettopp .

Opplever forøvrig det samme på klokkeannonser .
Mye av dette er jo handelens natur, vi må nok tåle å bli utfordret på pris og produkt - og det tror jeg egentlig de fleste av oss tåler. Men  måten det gjøres på er jo dessverre ofte både uhøflig og uten substans.

Ja, noen er sånn at til og med, hvis de godkjenner at prisen er veldig god, skal de ikke kjøpe hvis prisen ikke ble prutet litt ned.
-Ja, du får 10kr rabatt du...Bare smil og kjøp nå:LOL:

• Liker
Reaksjoner: seiltid