Dette kommer vel i kategorien gammelmanns utbrudd !
På søndag var vi og feiret første kommunion for barnet til et vennepar, dette er en stor sak for katolikker.
Vel så stor som konfirmasjon i protestantiske kirken. Stor høytid, kirken er pyntet og smekkfull. Storfamilien
inivtert, alle pynter seg med dress, fin klokke (de som har), kjoler & merkevesker. Se for dere kirken
som på juleaften, alle pyntet, kirken pyntet, smekkfullt, forventninger, hilser på kjente...
også når alle har funnet sin plass og sermonien i kirken er bare minutter fra å starte, kommer de siste.
3-4 stykker, en mann med kone og trolig hans mor og søster. Alle er pyntet som hør og bør, ikke mannen. Han stiller
i kortermet, blå/hvit rutet flanellskjorte, eksponerer store tatoveringer på armene, som ikke matcher personen/framtoningen, skjortekragen ligger som en krøll oppover nakken. Grå stygge shorts. Prikken over i'en ser jeg på vei ut av kirken etter sermonien. Han har selvfølgelig sandaler og i sandalene brune bomulls sokker godt opp på leggen !
Dersom han selv ikke hadde vett til å prøve å kle seg anstendig, måtte noen i følge "korrigere" han. De var tross
alt kledd for anlednigen. Han hadde kommet lang med ensfarget skjorte og en ren bukse. Det han gjorde så ut som en
demonstrasjon. Takk f"#¤ at han ikke var i følge vårt, så jeg slapp å se han til middag/fest etter sermonien.Tror
ikke jeg hadde klart å la være å spørre om antrekket....
Folk som bommer så totalt på anledningen, kan jeg ikke like...