Nei det kan jeg ikke like - hverdags-edition

8F9AA2B9-4A98-4798-95C7-50129B0B85DE.jpeg

Fruen og guttungen ble påkjørt idag. Det ser ut som de er uskadet, heldigvis. Bilen regner jeg med blir spiker.

Når bilen er inne på merkeverksted og det kommer melding om at det er feil på fordelergirkassen... Ny koster vel 50 % av verdien på den 10 år gamle bilen...

• Wow
  • Trist
Reaksjoner: Qwestern og andersen
Når bilen er inne på merkeverksted og det kommer melding om at det er feil på fordelergirkassen... Ny koster vel 50 % av verdien på den 10 år gamle bilen...

Hvis det er BMW med ekte xDrive så kjøper du appen xDelete og følger howto-en deres. Det er en veldig enkel sak å deaktivere firehjulstrekk, og vips har du en bil som ikke trenger transfer casen og hvor du ikke trenger få feilmeldinger selv om den er defekt. Bonus? Du får bakhjulstrekk og bedre kjøreegenskaper. Kanskje bortsett fra art du såklart ikke har den suverene fremkommeligheten på vinteren, men jeg hadde glatt gjort det om kostnaden er såpass høy :)

• Liker
Reaksjoner: sunshine
Der hadde jeg en enormt pragmatisk megler. Fortalte at jeg hadde null interesse av å gjøre full boligstyling, og hun var enig og syntes heldigvis at jeg hadde møbler som var kledelige og hang godt sammen, så det var ingen hensikt å styre med slikt.

Fikk noen konkrete tips, og det var å kjøpe en bestemt hengeplante (den lever fremdeles i beste velgående), snurre rundt på noen bøker, helle fargerikt krydder i noen små glasskrukker som vi plasserte i noen åpne hyller på kjøkkenet, og kjøpe inn noe digg bakst som kunne stå på bordet ved bildene.

Sistnevnte var jeg veldig happy med å gjøre, og det sikret lunsjen min den dagen.

1636556913010.png

Hans-Erik Dyvik Husby, også kjent under artistnavnet «Hank von Helvete», er død, 49 år gammel.

-Ble oppringt av en kompis nå nettopp, irritert ettersom jeg akkurat hadde sovnet - helt til jeg hørte hva fyren hadde å si.

Jeg savner fyren allerede. Om vi hadde en personlighet 'larger than life' her på berget, så var det Hertis.

Sukk.

• Elsker
  • Trist
Reaksjoner: Genta og sunshine