Føler jeg pirker litt nå men treningstøy uten lommer.
Har noen venner som var på kjøretur med familien. Barnet ble bilsyk og kastet opp ned i luftventilen ved døra. Prøvde alt for å fjerne lukta men fikk det ikke bort. Brukte til slutt Ozon og fikk det fullstendig bort.Vi har fått nye balkonger i borettslaget, som gjorde att fellesgjelden økte dramatisk, greit nok, det blir dyrere fellesutgifter, det går greit. MEN, disse nye balkongene er inn-glasset og naboen over eller under røyker som en svamp. Disse nye balkongene fanger røyklukta på en mye verre måte enn de gamle åpne som jo lot røyken sive ut i vinden. Nå fanges den og røyklukta sitter i timer etter naboen har vært å røyka. Sjokkert at det er så lite tett mellom etasjene sine splitter nye balkonger. Jeg vet ikke om det er han nede eller hun oppe som er synderen. Og ikke kan jeg klage, for (heldigvis) er det fortsatt lov å røyke i eget hjem. Men altså denne stanken er ett irritasjonsmoment. Ikke noe jeg kan gjøre med det heller.
Vi har fått nye balkonger i borettslaget, som gjorde att fellesgjelden økte dramatisk, greit nok, det blir dyrere fellesutgifter, det går greit. MEN, disse nye balkongene er inn-glasset og naboen over eller under røyker som en svamp. Disse nye balkongene fanger røyklukta på en mye verre måte enn de gamle åpne som jo lot røyken sive ut i vinden. Nå fanges den og røyklukta sitter i timer etter naboen har vært å røyka. Sjokkert at det er så lite tett mellom etasjene sine splitter nye balkonger. Jeg vet ikke om det er han nede eller hun oppe som er synderen. Og ikke kan jeg klage, for (heldigvis) er det fortsatt lov å røyke i eget hjem. Men altså denne stanken er ett irritasjonsmoment. Ikke noe jeg kan gjøre med det heller.
Ah - bakgården på Mono. Det var tider.Du må ta det som en mulighet.A: Begynne å røyke. B: Tenke at vi er i 2002 og du er på Café Mono eller et annet utested.C: Leve i illusjonen om at du bor i Paris.
Ah - bakgården på Mono. Det var tider.
Jobbet som dørvakt i noen år før røykeloven kom. Var helt villt hvor tett tåka lå i lokalene. Utrolig at folk orket å være der. Men man visste jo ikke om annet.Bakgården er en ting, men tenk på tiden før man måtte ut! Klærne var så innrøkte at de sannsynligvis er konservert for all fremtid.
Jobbet som dørvakt i noen år før røykeloven kom. Var helt villt hvor tett tåka lå i lokalene. Utrolig at folk orket å være der. Men man visste jo ikke om annet.
Vet ikke helt hvor sjarmerende det var når jeg tenker tilbake på det. Enda jeg røyket selv på den tiden. Var rett og slett forferdelig spør du meg.Det hadde utvilsomt sin sjarm. Tenker vi likevel skal være fornøyd med at det ble slik det ble. Blytungt for servitører og bartendere å blø neseblod etter endt skift.
Når jeg fortsatt bodde hjemme og hadde startet å gå på byen fikk jeg ikke lov til å ta med ytterjakken inn i huset etter byturen...Det var jo på den tiden du kom hjem etter en bytur, og første du gjør er å gå i dusjen. Vaske både kropp & hår. (Vaske håret var litt mer jobb den gang). Alt av klær gikk i vaskemaskin. Det kunne i alle fall ikke bli liggende på soverommet....
8- /