Nei det kan jeg ikke like - hverdags-edition

Vi har fått nye balkonger i borettslaget, som gjorde att fellesgjelden økte dramatisk, greit nok, det blir dyrere fellesutgifter, det går greit. MEN, disse nye balkongene er inn-glasset og naboen over eller under røyker som en svamp. Disse nye balkongene fanger røyklukta på en mye verre måte enn de gamle åpne som jo lot røyken sive ut i vinden. Nå fanges den og røyklukta sitter i timer etter naboen har vært å røyka. Sjokkert at det er så lite tett mellom etasjene sine splitter nye balkonger. Jeg vet ikke om det er han nede eller hun oppe som er synderen. Og ikke kan jeg klage, for (heldigvis) er det fortsatt lov å røyke i eget hjem. Men altså denne stanken er ett irritasjonsmoment. Ikke noe jeg kan gjøre med det heller.
Har noen venner som var på kjøretur med familien. Barnet ble bilsyk og kastet opp ned i luftventilen ved døra. Prøvde alt for å fjerne lukta men fikk det ikke bort. Brukte til slutt Ozon og fikk det fullstendig bort.

Vi har fått nye balkonger i borettslaget, som gjorde att fellesgjelden økte dramatisk, greit nok, det blir dyrere fellesutgifter, det går greit. MEN, disse nye balkongene er inn-glasset og naboen over eller under røyker som en svamp. Disse nye balkongene fanger røyklukta på en mye verre måte enn de gamle åpne som jo lot røyken sive ut i vinden. Nå fanges den og røyklukta sitter i timer etter naboen har vært å røyka. Sjokkert at det er så lite tett mellom etasjene sine splitter nye balkonger. Jeg vet ikke om det er han nede eller hun oppe som er synderen. Og ikke kan jeg klage, for (heldigvis) er det fortsatt lov å røyke i eget hjem. Men altså denne stanken er ett irritasjonsmoment. Ikke noe jeg kan gjøre med det heller.

Du må ta det som en mulighet.A: Begynne å røyke. B: Tenke at vi er i 2002 og du er på Café Mono eller et annet utested.C: Leve i illusjonen om at du bor i Paris.

Jobbet som dørvakt i noen år før røykeloven kom. Var helt villt hvor tett tåka lå i lokalene. Utrolig at folk orket å være der. Men man visste jo ikke om annet.

Det hadde utvilsomt sin sjarm. Tenker vi likevel skal være fornøyd med at det ble slik det ble. Blytungt for servitører og bartendere å blø neseblod etter endt skift.

Det hadde utvilsomt sin sjarm. Tenker vi likevel skal være fornøyd med at det ble slik det ble. Blytungt for servitører og bartendere å blø neseblod etter endt skift.
Vet ikke helt hvor sjarmerende det var når jeg tenker tilbake på det. Enda jeg røyket selv på den tiden. Var rett og slett forferdelig spør du meg.

Ja det er sprøtt å tenke på nå. Men vi visste jo ikke om annet, som du sier. Men jeg husker motstanden mot røykeloven før den ble innført. Var ikke måte på inngripen i folks frihet.

Det var jo på den tiden du kom hjem etter en bytur, og første du gjør er å gå i dusjen. Vaske både kropp & hår. (Vaske håret var litt mer jobb den gang). Alt av klær gikk i vaskemaskin. Det kunne i alle fall ikke bli liggende på soverommet....

8- /

• Liker
Reaksjoner: bragemann
Det var jo på den tiden du kom hjem etter en bytur, og første du gjør er å gå i dusjen. Vaske både kropp & hår. (Vaske håret var litt mer jobb den gang). Alt av klær gikk i vaskemaskin. Det kunne i alle fall ikke bli liggende på soverommet....
8- /
Når jeg fortsatt bodde hjemme og hadde startet å gå på byen fikk jeg ikke lov til å ta med ytterjakken inn i huset etter byturen...
Hang på lufting i sol, regn, snø... noen ganger til jeg mandag morgen når jeg skulle avgårde på studier.

• Liker
Reaksjoner: Grendel
^ Det er jo jævlig dumt. Heldigvis er myten om at alt som er på internett er der for alltid stort sett avlivet. Problemet er heller at veldig, veldig lite at det som er på internett blir bevart for ettertiden. Heldigvis er jo vi her bare en parentes.

Likte for øvrig heller ikke å lese at Ossur Soleim, urmaker i Oslo, gikk bort julaften. Bisettelse den 27. januar ser jeg. Oslo sentrum ble en ekte urmaker fattigere.