Med en CD må jeg tukle med lyden i alle retninger på hver album for å få en grei lyd mens med LP spilleren, direktelyden er mer enn ofte akkurat som jeg vil ha det.
Fortsatt CD´n høres litt ut som aluminiumfolie tygging...
Vis vedlegg 220540
Jeg liker best sjarmen med LP.
CD-platene ødela "Cover-Kunsten". Platecovere som Genesis - Nursery Cryme, Van Der Graf - Pawn Hearts, Iron Maiden - Power Slave, Asia, Yes.... disse ble ødelagt når de ble fotografert ned. Du verden hvor mange timer jeg har studert disse. Detaljene er fantastiske. Lyden? Jo, det var (i de dager) bedre på LP. Uansett var at fordelen med CD var at den ikke ble slitt. Jeg har jo slitt ut noen LP-plater, selv med god platespiller. DA er de i alle fall LP dårligere enn CD. Mer romklang (positivt) på (god) LP, men de ørene er borte. De ble i alle fall ikke med over til det nye årtusen. 8- (
Jeg lytter (med stor L) fortsatt til en del musikk, da ofte i bil når jeg kjører alene. 80%-kvalitet holder der... 8- )
Uansett så bruker(!) jeg ikke musikk. Jeg hører på. Ytterst bevist. Kjøper fortsatt CD'er. Da håndplukkede artister som betyr noe og i spesialutgaver. Min siste anskaffelse var siste til Ayreon (Transitius) med store forseggjorte cover, med boken. Store formatet igjen.
8