Nei det kan jeg ikke like - hverdags-edition

Folk i lunsjkø som står og lurer på "...hm...hm...skal jeg ha en eller to tomater...la meg se...en...nei jeg tar to...nei vent litt..." og driter fullstending i folka bak i køen som gjerne skulle hatt litt lunsjmat. Måtte være deilig å vært så jævla bedøvet.

• Liker
Reaksjoner: TomB
Folk i lunsjkø som står og lurer på "...hm...hm...skal jeg ha en eller to tomater...la meg se...en...nei jeg tar to...nei vent litt..." og driter fullstending i folka bak i køen som gjerne skulle hatt litt lunsjmat. Måtte være deilig å vært så jævla bedøvet.
Dette gjelder også for folk som, til tross for at de befinner seg på en flyplass og i en sikkerhetskø, blir like overrasket over at de ikke kan gå igjennom med belte, briller, flere liter vann og uten å ta ut pcen. Snakker meg om bevisstløse mennesker..

Dette gjelder også for folk som, til tross for at de befinner seg på en flyplass og i en sikkerhetskø, blir like overrasket over at de ikke kan gå igjennom med belte, briller, flere liter vann og uten å ta ut pcen. Snakker meg om bevisstløse mennesker..
Sist jeg fløy fra Aberdeen (tror jeg det var..) Fikk vi streng beskjed om at man ikke! skulle ta ut laptop... Thats a first. (Sorry avsporing)

• Liker
Reaksjoner: Preacher
Arlanda har også de scannerne som gjør at man slipper å ta ut pc-en.
Kan ikke like at Oslo lufthavn ikke har det. Kan heller ikke like at jeg ikke får plass i det røret man tilfeldig blir trukket ut til å stå i.

Har følelsen av at dette i stor grad er folk som ikke har gjennomført førstegangstjenesten. Opplever at de som har vært innom Forsvaret har en sterk og vedvarende 'Soup Nazi' tilnærming til kø.

Har følelsen av at dette i stor grad er folk som ikke har gjennomført førstegangstjenesten. Opplever at de som har vært innom Forsvaret har en sterk og vedvarende 'Soup Nazi' tilnærming til kø.
Jeg har ikke gjennomført førstegangstjenesten, men jeg er vel mer ‘soup-nazi’ på kø enn de fleste.

• Liker
Reaksjoner: hanse
Sist jeg fløy fra Aberdeen (tror jeg det var..) Fikk vi streng beskjed om at man ikke! skulle ta ut laptop... Thats a first. (Sorry avsporing)

-Oi, har verden kommet så langt at de har fått slike scannere på Dyce, flyplassen som kun er marginalt større enn et gjennomsnittlig busskur på det norske kortbanenettet? Aiai!

Men, altså - verden skriker (?!?) etter tydelige piktogrammer som kan fortelle alle som står i køen hvordan dette fungerer på denne flyplassen og denne køen du i øyeblikket står i. Ikke at det ville hjelpe på den bevisstløse delen av populasjonen, men da kunne i det minste vi andre himle med øynene der vi står og venter.

For noen måneder siden fikk jeg først hudløs kjeft for å ha tatt PCen ut av vesken da jeg kom til kontrollen i Atlanta, for det var da ikke nødvendig og det burde man da bare vite, slik var det på alle store flyplasser i USA!

Dette etter at jeg, dum og døgnvill som jeg var, hadde jeg påpekt at jeg ikke hadde sett noe oppslag noe sted, beklager meget - hvorpå jeg et par timer senere fikk like hudløs kjeft på Newark, denne gang for å ha latt PCen være i vesken, for det hadde da vært slik at den måtte tas ut i årevis, ærlig talt, hvilket uland var det jeg kom fra? (Jamen, i Atlanta sa de at det ikke var...) 'DOES THIS LOOK LIKE ATLANTA TO YOU???'

Jaja. Det skal de ha for, den sedvanlige overfladiske høfligheten jeg synes er så klein i USA er befriende fraværende i sikkerhetskontrollene.

Og ja, DETTE er et I-landsproblem.

Hør hør . Når man har stått 5 min i kø og endå ikkje har bestemt seg når man kommer til kassa , men skal bruke 5 min på å diskutere med betjeningen om innhold og alt pokker.

Husker Starbucks satte opp en kaffebod på gardemoen , genialt tenkte eg som skulle haste forbi og trengte en kopp kaffi . Men neida . Folk skal ha alt mulig kompliserte greier som tar år å dag å lage. Heldigvis ordna seg litt med raskere tilgang på kaffi siden den gang , og heldigvis uten Starbucks.