Sist jeg fløy fra Aberdeen (tror jeg det var..) Fikk vi streng beskjed om at man ikke! skulle ta ut laptop... Thats a first. (Sorry avsporing)
-Oi, har verden kommet så langt at de har fått slike scannere på Dyce, flyplassen som kun er marginalt større enn et gjennomsnittlig busskur på det norske kortbanenettet? Aiai!
Men, altså - verden skriker (?!?) etter tydelige piktogrammer som kan fortelle alle som står i køen hvordan dette fungerer på denne flyplassen og denne køen du i øyeblikket står i. Ikke at det ville hjelpe på den bevisstløse delen av populasjonen, men da kunne i det minste vi andre himle med øynene der vi står og venter.
For noen måneder siden fikk jeg først hudløs kjeft for å ha tatt PCen ut av vesken da jeg kom til kontrollen i Atlanta, for det var da ikke nødvendig og det burde man da bare vite, slik var det på alle store flyplasser i USA!
Dette etter at jeg, dum og døgnvill som jeg var, hadde jeg påpekt at jeg ikke hadde sett noe oppslag noe sted, beklager meget - hvorpå jeg et par timer senere fikk like hudløs kjeft på Newark, denne gang for å ha latt PCen være i vesken, for det hadde da vært slik at den måtte tas ut i årevis, ærlig talt, hvilket uland var det jeg kom fra? (Jamen, i Atlanta sa de at det ikke var...) 'DOES THIS LOOK LIKE ATLANTA TO YOU???'
Jaja. Det skal de ha for, den sedvanlige overfladiske høfligheten jeg synes er så klein i USA er befriende fraværende i sikkerhetskontrollene.
Og ja, DETTE er et I-landsproblem.