Nei det kan jeg ikke like - hverdags-edition

Ting som irriterer: Dynetrekk med åpning på langsiden i stedet for på kortsiden (fotenden), som jo er det eneste fornuftige.

Med åpning på kortsiden kan man først vrenge trekket, ta tak i to kortsideender på dyna og riste dyna rett inn i trekket på 2 sekunder.

Hvordan man på 2000-tallet fremdeles kan få seg til å produsere dynetrekk med åpning på langsiden er fullstendig ubegripelig. Man må slite og stappe dyna inn i en alt for liten åpning, snippene blir borte og dyna vrir seg, slik at man nærmest må krype inn den samme åpningen for å få orden på fanskapet. Jeg merker at jeg blir mer og mer forbannet bare av å tenke på det.

Må puste rolig nå... Med magen...

Har du fått verdivurdering nylig? Ikke sikkert det påvirker så mye som du frykter.
Gresset burde jo bare ha kommet "på rull" - koster litt ekstra men da har man faktisk en fungerende gressplen på meget kort tid.

Huff.

Ja, jeg hadde verdivurdering i vinter.. Men da ligger det jo bare snø her, ikke en gjørmehaug.. Verdivurderingen var grei den, men regner med at det hadde vært enklere å få til en slik budrunde det var når jeg kjøpte, hvis det så litt fresht ut utafor :)

Har lagt frem forslag om ferdigplen, men ble nedstemt av fossilene jeg bor i nærheten av..

Hvis et styre ikke fungerer som tiltenkt er det kansje på tide med en utskiftning? På tide å bli styreleder?

Ligger ann til to bra unboxinger her etterhvert karler!

Skille

Kan ikke like hvor mye tid som går til rydding/plukking/klæsvask/annen vask med to små i hus.
Prime time lørdag (20:00-23:50) er for eksempel superfin tid til bodrydding og ulltøyvask føler at jeg dør litt her med

Bilister som kjører som idioter.

Jeg har aldri skjønt hvordan syklistene tør og ta de sjangsene de gjør, ei heller hvordan de tør å stå på retten sin selv om den er urimelig.

Tross alt ender jeg opp med en ripe i panseret mens de ender opp hardt skadd eller døde.

En vakker dag møter jeg en idiot på sykkel mot enveiskjørt retning og klarer ikke å hive meg unna.

Idioter finnes i alle samfunnslag, men det er faktisk dokumentert at det er en større andel bilister som bryter loven og ikke er hensynsfulle enn motsatt. Refr. Debatt på P4 Igår.

Enig med begge, et problem er at mange syklister kommer fortere enn bilistene tror at de gjør og så oppstår farlige situasjoner fordi bilisten feilberegner. Begge føler så at de har rett.

Uansett er det en fattig trøst å ha rett når en ligger på panseret og venter på sykebil....

Hørte selv debatten på p4, og var en del fornuftig som ble sagt. Nå var min misnøye for bilister som kjører som idioter ikke nødvendigvis sett fra en syklists synspunkt. Bruker vesentlig mer tid på veien med bil enn sykkel, og idiotene er langt fra fraværende selv når man selv kjører bil.

Håper dog staten og kommunene velger å bruke mer penger på å gjøre veiene bedre og tryggere, både for de som kjører og de som sykler.

Edit: noe som plager meg enda mer er hvor mange for!#$\e skrivefeil det blir når man skriver innlegg med mobilen.