https://www.tv2.no/spesialer/individualismens-land/hoved
USA - mulighetenes land..
Nok en gang er jeg glad for å kunne betale min skatt med glede, slik at jeg kan nyte godt av et fungerende velferdssystem.
Hvis den ikke er skutt allerede, så sparer du deg enormt med arbeid hvis du får tatt det før oljetetningene tar kvelden. Snakker av erfaring.Når man i et håp om å unngå turbobytte, har prøvd det meste, men ender opp med samme blinkende gule lys.. Festlig.
Ikke vært borti nyere Ford, men byttet turbo på en havarert 520d. Smøreolje på hele innsugssiden, og måtte plukke ødelagte swirl flaps ut av innsugskanalene i toppen. Så vidt jeg kan se er det variabel turbogeometri på den forden din, kan sikkert fort gjøre det ekstra kostbart å bytte.Vært borti ‘sticky vanes’ på Mondeo MK3 tidligere?
Ja, må høre med et par turbooverhalere lokalt, om de kan hjelpe.
Ikke noe problem å bytte selv, er i grunn bare plug and play. Det verste er som regel å komme til, spesielt på biler med tverrstilt motor. Sjekk et par DIYs så får du lett et inntrykk av hvor enkel eller vanskelig tilgangen er.Heldig der ja..første generasjon elektrisk styrt turbo, med som du sier variabel geometri. Og det er der feilen oppstår, pga. avleiring rundt flensene på eksossiden.
Men, ser ut til at jeg klarer å skaffe ny bytteturbo for 4500kr, om jeg sjanser på å bytte den selv da..
Jeg kan iallefall forsøke å hjelpe, er på ingen måte fagmann. Husk å kjøpe inn nye slanger til oljetilførsel og retur. Ofte så er det dårlig smøring som tar livet av turboer, og spesielt på dieselbiler som blir utsatt for småkjøring.Så..da kan jeg ringe deg da, om jeg står fast?
Nei, har flaks sånn sett. Turboen sitter oppe, bak på motoren. Så er nok kurant, på tross av tverrstilt makkverk.