Nei det kan jeg ikke like - hverdags-edition

Fikk i fjor "komplekser" for store håndledd etter å ha vært innom flere lokale butikker og prøvd 18mm remmer til vintage klokke. Etter litt kontrollmåling og funderinger har jeg landet på at det disse sjappene hadde inne må ha vært ment til dame/barn selv om butikkpersonalet sa de var unisex.

Ingen psykiske skader men en lang søkehistorikk på ebay og lignende etter "long" og "xl". NSA og Google er nok overbevist om at jeg er overvektig nå...

Konklusjon: jeg trenger ikke lete etter ekstra lang rem, bare ordinær herrerem i en bredde mainstreambutikker ikke selger nok av til å ha inne.

Virker pinlig åpenbart nå i ettertid, og en urmaker ville nok fanget det opp, men ikke (alle) de hjelpsomme menneskene som står i butikkene på lørdager...
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel og Preacher
Baksmell på skatten :(

Klokkekontoen ligger dårlig an.....

Klokkekonto.jpg
 
Beklager, men om dette var et sjokk, da er du jo helt ute og sykle.
Man får ikke 196k i baksmell uten at man ser den komme fra en mils avstand.
Naturligvis så jeg den komme, jeg har da revisor som holder meg oppdatert. Men det er fortsatt en baksmell er det ikke? Det var vel ikke hvorvidt jeg visste den kom eller ikke som var relevant her?
 
Om man vet om det, så er det ingen smell. Men hvordan man kan regne med en restskatt på snaut 200k? Det skjønner jeg ikke.


Da tror jeg jeg hadde vært nødt til å sette meg ned gitt. Dæven..
Hvis du driver for deg selv betaler du forskuddsskatt på forventet inntekt påfølgende år, basert på inntekten året før. Hvis du da har et inneværende år med store inntekter vil det gjøre utslag på skatten året etter. Og da er det ikke vanskelig å få restskatt på 200k. Det betyr jo naturligvis at man gjør det godt og er egentlig et godt tegn. Men veldig ubehagelig hvis man ikke "vet" det og har lagt til side midler.

Baksmell eller restskatt, i min bok er det akkurat det samme. Kjedelig er det uansett hva man kaller det.
 
  • Liker
Reaksjoner: Pippen og Preacher