Nei det kan jeg ikke like - hverdags-edition

"...begrepet "rasist" har fått en ny definisjon."

Helt riktig.

For å si det brutalt til Kjell og andre som Lilac, har jeg vokst opp inn og rett utenfor en del No-Go-soner nær Paris og som ungdom, mine beste venner(fra alle verdens hjørner...Ja, jeg er ikke neo-nazi...) var involvert inn i greier som hadde sendt Nokas ranerne til skammekroken.
Når man har startet livet sitt i begynnelsen 80 tallene med 80% ikke vestlige innvandrere i første klassen og måtte bruke nevene hver dag fordi man var kalt for den "jævla tyske tryne" og regelmessig fysisk angrepet, vet man at de som har vokst opp i de små og fine plassene i Norge er rett og slett uvitende om hva multikulturalism og balkanisering betyr.

Et multikulturalist samfunn er noe som:
20% europeere, 20% afrikanere, 20% nord-afrikanere 20% midtøstere og 20% asiatere.
Sånn er et ekte multikurelt samfunn "ideell".
Det betyr at du er en minoritet i ditt eget land, uansett hvem du er eller hvor du bor.
For min del var det mer som 20% europeere, 30% afrikaneere, 30% nord-afrikanere, 10% midtøstere og 10% asiatere.

Å bli kalt for en "rasist" fordi jeg mener at den ikke-vestlig immigrasjonen burde ha en grense i Europa er bare "gøy" å lese.
Spesielt når det kommer fra nordmenn som VET INGENTING om massiv immigrasjon og konsekvensene dette har på et samfunn over mange tiår.
Altså Norge har vært skjermet i mange år og er det fortsatt i mange plasser...

Prøv deg med multikultur propaganda på gatene i øst Asia og se hvor mange dager du skal leve...

Faktisk er Europeerne mer tolerante enn afrikanerne og asiaterne: spør afrikanerne selv hvis de liker immigrasjon i Afrika.
Jeg vet en del fordi jeg har jobbet mange år med immigranter,
I Sør-Afrika, de andre afrikanske immigrantene er drept med stein og machete, rett på gata.
Det samme i Mozambik etc...
På tid å våkne til virkeligheten... Massiv immigrasjon betyr først og fremst hard konkurranse på arbeidsmarkedet og utvikling av knaphet på ressursene (naturlige eller finansielle).
Det går fort dårlig i de fattige landene og saktigere dårlig i de rikeste : nå kommer det i Vesten fordi økonomien kom aldri tilbake fra de 2007 høydene.
Og alle som er misfornøyd blir kalt for rasister... Og det kommer til å bli verre når økonomien faller mer.

For en gjeng av turister, er de som tror på at de kan dømme alle andre når de ikke vet fæn hva de snakker om...
Og jeg polerer mine støvler med de sine politisk korrekte meninger: det betyr egentlig "reis til bunnen av hulet ditt" for å bli høflig.

Der fikk dere alle sammen fra en anonyme Hammerfjord.

Lang leve uttrykksfrihet.

Vis vedlegg 122881 Vis vedlegg 122879
Takk for en interessant etnografisk betraktning. For ordens skyld, det er ingen som har kalt hverken deg eller Kjell for rasister.
Topp med tråder med temperatur her på TS.
 
Redigert:
Takk for en interessant etnografisk betraktning. For ordens skyld, det er ingen som har kalt hverken deg eller Kjell for rassister.
Topp med tråder med temperatur her på TS.

Jeg snakker om meg men også om hvordan andre blir kalt for rasister for tulle grunner.

Hvis jeg oppfatter dette riktig, har denne diskusjonen nå tatt en meget ubehagelig vending og er helt ute av proporsjoner - jeg er tydeligvis rasist, men ved å kritisere andre rasister har jeg selv god samvittighet mens jeg lar de gjøre grovarbeidet for meg.

Bør ikke denne typen beskyldninger anmeldes?

Lilac kalt meg for "Herr Mengele" en gang (et år siden) og jeg tok nå muligheten for å få meningene mine ute.
Som sagt, er det alt for mange som gir seg god samvitighet ved å kalle alle andre for rasister men de vet ingenting om hvilke type konflikter Norge kaster seg i ved å adoptere en politikk som fullstendig feilet i andre land.
 
Denne tråden burde sikkert havne i snikksnakk :)

Med fare for å kaste bensin på bålet ?

«Faktisk er Europeerne mer tolerante enn afrikanerne og asiaterne: spør afrikanerne selv hvis de liker immigrasjon i Afrika»

- om dette stemmer , så er det kanskje ikke så rart eller ? «imigrasjonen» fra Europa ( Frankrike , Portugal ,Spania ,Belgia og England )til Afrika lagde kanskje ikke tipp-topp stemning i tidsperioden 1850-1914?
 
  • Liker
Reaksjoner: Ringeklokke
Jeg aksepterer IKKE den tegningen som Hammervik presenterte som svar til meg. Så enkelt er det - så får du heller sitter der og la deg underholde.

Hammersvik, derimot blir anmeldt for injurier.

Jeg gir F i din anmeldelse : du er ikke i landbyen din å slå av en prat med lensmannen på puben.
Du må våkne til virkeligheten.
 
Denne tråden burde sikkert havne i snikksnakk :)

Med fare for å kaste bensin på bålet ?

«Faktisk er Europeerne mer tolerante enn afrikanerne og asiaterne: spør afrikanerne selv hvis de liker immigrasjon i Afrika»

- om dette stemmer , så er det kanskje ikke så rart eller ? «imigrasjonen» fra Europa ( Frankrike , Portugal ,Spania ,Belgia og England )til Afrika lagde kanskje ikke tipp-topp stemning i tidsperioden 1850-1914?

Du må ikke veksle kolonisering med makt og immigrasjon.
Kolonistene er aldri helt velkommen men det er kjent at trans-afrikansk immigrasjon er kilde til mange voldelige konflikter.


"Homes burned, shops looted in anti-migrant attacks
Renewed anti-foreigner violence has raised fresh fears and uncertainty among members of migrant communities in S Africa.

Violence against foreigners has flared up again in parts of South Africa.

Earlier this month, immigrants' homes and businesses were looted and torched in suburbs of Johannesburg and Pretoria, the capital city, raising concerns about anti-foreigner sentiment in the country.

The latest attacks follow previous bouts of xenophobic violence in 2008 and 2015 which resulted in the deaths of foreign nationals and the displacement of hundreds of migrants who were too afraid to continue living in the new communities they now called home.

With the end of apartheid and the dawn of democracy in 1994, South Africa opened itself up to the world.
A steady stream of migrants from around Africa made their way south in search of safety and better opportunities, in what was once the continent's fastest-growing and largest economy.

But nowadays, with the economy static and youth unemployment rising, some locals are accusing foreigners of stealing jobs and of being involved in criminal activities, such as drug peddling and prostitution."
https://www.aljazeera.com/indepth/i...d-africa-migrant-attacks-170227090255733.html
 
Nå er jeg helt sikker på st jeg vet hva jeg IKKE liker - denne saken og Tidssonen.

1. Ting en ikke liker.
1B. Jeg liker ikke anonyme nett-troll i kommentarfeltet til nettavisene.
2. Noen på TS påpeker at det er sikkerhetsgrunner til å være anonym (dyre klokker, jobb i FSK eller hva vet nå jeg).
2B. Jeg gjentar at dette gjelder ikke TS-medlemmer men nett-troll, hatere, rasister osv i for eksempel VGs kommentarspalter, nettavisen.no og det som mye verre er.
3. Så tar det helt av
3B. Hammersborg sier at jeg er skapnazist men lar andre gjøre drittjobbene for meg
3C. Lattergauken mener jeg (av sikkerhetsgrunner?) bør anonymisere meg selv
3D. Gin and tonic ser i alle fall underholdningsverdien i dette.

Nei, jeg skulle holdt meg til de få bidragene jeg har hatt om kronometersertifisering, om Comex, om gamle kronografer og ellers generelle faglige betraktninger om urfaglige spørsmål.

Etter det jeg kan skjønne er urfaglige spørsmål uinteressante også her og TS mer og mer fremstår som en avart av Facebook (hvor jeg ikke er medlem).

Da går jeg og spiser frokost her nede ikke så langt fra sydpolen. Så kan de ovennevnte herrer (hvis de ikke er damer, da) ta seg en bolle og sole seg i glansen av å ha vunnet.

Men jeg vil at dere skal huske en eneste ting: Hele denne krangelen startet ved at jeg sa at jeg ikke liker anonyme nett-troll i nettavisenes kommentarspalter. Og det et akkurat det dere er! Hele banden!

WTF? Jeg har aldri sagt deto_O
Du må se igjen bildet jeg tok opp: det handler om hjernevask og hva det gjør med folk, ikke om å anklage deg til å bli noe.
Racist.jpg
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Kjors og Entropy
Du må ikke veksle kolonisering med makt og immigrasjon.
Kolonistene er aldri helt velkommen men det er kjent at trans-afrikansk immigrasjon er kilde til mange voldelige konflikter.


"Homes burned, shops looted in anti-migrant attacks
Renewed anti-foreigner violence has raised fresh fears and uncertainty among members of migrant communities in S Africa.

Violence against foreigners has flared up again in parts of South Africa.

Earlier this month, immigrants' homes and businesses were looted and torched in suburbs of Johannesburg and Pretoria, the capital city, raising concerns about anti-foreigner sentiment in the country.

The latest attacks follow previous bouts of xenophobic violence in 2008 and 2015 which resulted in the deaths of foreign nationals and the displacement of hundreds of migrants who were too afraid to continue living in the new communities they now called home.

With the end of apartheid and the dawn of democracy in 1994, South Africa opened itself up to the world.
A steady stream of migrants from around Africa made their way south in search of safety and better opportunities, in what was once the continent's fastest-growing and largest economy.

But nowadays, with the economy static and youth unemployment rising, some locals are accusing foreigners of stealing jobs and of being involved in criminal activities, such as drug peddling and prostitution."
https://www.aljazeera.com/indepth/i...d-africa-migrant-attacks-170227090255733.html

Hei ! Det har du helt rett i. Det jeg tenkte på ( som jeg sikkert kunne fått frem på en bedre måte ) er at om jeg har forstått det riktig har det vel kommet noen «bølger» med innvandring til Frankrike fra land og områder som Frankrike tidligere har hatt et Koloni-forhold til. Algerie ,mahgreb,marocco etc. Så det må jo være en greie der tenkte jeg :)
Fortsatt god kveld !
 
Hei ! Det har du helt rett i. Det jeg tenkte på ( som jeg sikkert kunne fått frem på en bedre måte ) er at om jeg har forstått det riktig har det vel kommet noen «bølger» med innvandring til Frankrike fra land og områder som Frankrike tidligere har hatt et Koloni-forhold til. Algerie ,mahgreb,marocco etc. Så det må jo være en greie der tenkte jeg :)
Fortsatt god kveld !

Det er dette nordmenne tenker hele tiden : at immigrasjonen i Frankrike skylder de tidligere koloniene.
Men det handler mest om politikk.
Ta Sverige (og sine mange No-Go soner) som et eksempel...
Sverige har aldri drevet med kolonisering i landene disse migranter kommer fra.
Hvis din teori var riktig hadde Sverige vært invadert av nordmenn...
 
Nå er jeg helt sikker på at jeg vet hva jeg IKKE liker - denne saken og Tidssonen.

1. Ting en ikke liker.
1B. Jeg liker ikke anonyme nett-troll i kommentarfeltet til nettavisene.
2. Noen på TS påpeker at det er sikkerhetsgrunner til å være anonym (dyre klokker, jobb i FSK eller hva vet nå jeg).
2B. Jeg gjentar at dette gjelder ikke TS-medlemmer men nett-troll, hatere, rasister osv i for eksempel VGs kommentarspalter, nettavisen.no og det som mye verre er.
3. Så tar det helt av
3B. Hammersborg sier at jeg er skapnazist men lar andre gjøre drittjobbene for meg
3C. Lattergauken mener jeg (av sikkerhetsgrunner?) bør anonymisere meg selv
3D. Gin and tonic ser i alle fall underholdningsverdien i dette.

Nei, jeg skulle holdt meg til de få bidragene jeg har hatt om kronometersertifisering, om Comex, om gamle kronografer og ellers generelle faglige betraktninger om urfaglige spørsmål.

Etter det jeg kan skjønne er urfaglige spørsmål uinteressante også her og TS mer og mer fremstår som en avart av Facebook (hvor jeg ikke er medlem).

Da går jeg og spiser frokost her nede ikke så langt fra sydpolen. Så kan de ovennevnte herrer (hvis de ikke er damer, da) ta seg en bolle og sole seg i glansen av å ha vunnet.

Men jeg vil at dere skal huske en eneste ting: Hele denne krangelen startet ved at jeg sa at jeg ikke liker anonyme nett-troll i nettavisenes kommentarspalter. Og det et akkurat det dere er! Hele jævla banden!


Som en digresjon til alt man ikke liker, så vil jeg si at jeg generelt liker (veldig godt) urmakerdiskusjon, samt ditt bidrag som nylig løsning til rotor-bråk i annen tråd.
Jeg misliker og er pågrunn av dette gjerne en obsternasig kverrulant - folk som uttrykker misnøye over ord og uttrykk som gjør seg forstått selvom de er synonymer , norske eller engelske i den internasjonale verden vi har blitt.

Jeg er likevel enig med deg i at kommentarfelt generelt er en ulykkelig sfære, spesielt når bidragsyterne man ikke er enige med er anonymisert.

Her derimot, er det stort sett slik at mange av bidragsyterne er hyggelige folk og anonymiseringen blir defacto uproblematisk av den grunn. Det håper jeg vi kan fortsette med.

Men, for å ikke havne utenom kontekst til tråden; jeg misliker at føreren av 4milliarder inflasjonerte skattemidler misoppfatter et skip med land og likevel velger å støte på land...
Jeg misliker også at flere kommunale og statlige instanser i disse dager føler et jag for å bruke opp budsjettene sine i frykt for å få mindre midler neste år - og derfor overforbruker i et klima der man fokuserer på å redde miljøet.
Hva om løsningen ikke er elektriske privatbiler, men slutt på udugelige dippedutter fra kina og redusert statlig overforbruk?

God helg alle sammen, det kan jeg like.
 
Redigert: