Nei det kan jeg ikke like - hverdags-edition

Fra jobben: Jeg er mellomleder og har veldig kompetente medarbeidere under meg. Vi er for tiden inne i en effektiviseringsprosess hvor vi ser på våre rutiner. Når medarbeiderne mine ikke sier fra til meg eller motsier meg når min oppfatning av potensialet for effektivisering ikke er reell, og jeg lykkelig utvitende kommuniserer videre et for høyt effektiviseringspotensial høyere opp :mad:
 
  • Liker
Reaksjoner: Pippen
Fra jobben: Jeg er mellomleder og har veldig kompetente medarbeidere under meg. Vi er for tiden inne i en effektiviseringsprosess hvor vi ser på våre rutiner. Når medarbeiderne mine ikke sier fra til meg eller motsier meg når min oppfatning av potensialet for effektivisering ikke er reell, og jeg lykkelig utvitende kommuniserer videre et for høyt effektiviseringspotensial høyere opp :mad:

Mellomledere er vel de første som blir effektivisert bort? :p
 
Knud har tatt flyet mitt. Stucked in Oslo.
6AD2C8AD-93C8-41E8-950A-CB0D8D423DC8.jpeg
 
Beredskapsledelse som direkte oppfordrer til brudd på AML for å redde egen ræv..

Velkommen til virkeligheten...
Den fikk jeg, med en plattformsjef som ignorerte ett alvorlig HMS brudd for å redde en formann(fra samme selskap) og plattformens topp HMS statistikk.
Over dette ble jeg umiddelbart sendt på land under fantasi/falsk anklaging for å maskere hele greie rett før installasjonslederen kom på plattformen.
(Jeg vet også at det samme har skjedd til andre offshore arbeidere i lignende saker)

Den, fikk plattformsjefen og sin formann en smak av, senere når hele greie kom under lyset...

Etikk, moral og reglene er for papiret.
Aldri stol på akademikerne som har stort å tape når SHTF: de fleste skal selge deg, andre og moren sin på kjøttmarkedet for å redde egen ræv.
Whistleblowers er egentlig aldri velkommen. Skal du kjøre på, må du bli klar for å ta deg en Kamikaze.
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel og Kohe321
De skal angre på den dagen jeg ble valgt inn som verneombud. For jeg nekter å godta denne typen oppførsel fra ledelsens side, og det skal følges opp.
Problemet kunne vært enkelt løst ved å sette ‘force majeure’ samtidig som de setter beredskap, eller når de ser rekkevidden av skadene.

Kan ikke mye på det der.
Bare hold det i hodet ditt at folk som forstyrrer kan fort bli et mål for mange skitne triks fra ledelsen til de er ut.