Nei det kan jeg ikke like - hverdags-edition

Journalistenes kunnskapsløse, innsiktsløse, fordummende forsterking av (alle, både små og store) børsfall.

Ruiner? Kræsj? Forbannede idioter.

Screenshot_20180207-133305.jpg
 
Damen skulle ta taxi fra Flesland til Sandsli/Kokstad - fikk beskjed om og ta bybanen, da turen var for kort for sjåføren..
#Christianiataxi
Har selv hatt en latterlig opplevelse med Christiania Taxi. Glemte lommeboken i taxien, kontaktet kundeservice både på mail og telefon og fikk først svar etter to uker. Lommeboken hadde ligget i bilen hele tiden, og sjåføren forsøkte ikke å ta kontakt med meg selv om det både var studentbevis og bankkort med bilde i lommeboken. Vi avtalte så at han skulle levere den til meg kl 16, han kommer en time for sent og kaster lommeboken ut av vinduet til meg før han raser av gårde igjen.
 
PostNord! At det skal være så vanskelig å levere fire bøker er helt uforståelig.
 
Har du oppskrift?

Gjekk for denne:
  • 50 g frisk ingefær, i skiver
  • 4 dl vann
  • 2 ss flytende honning
Slik gjør du:

  1. Skrap sidene på ingefæren med en teskje for å fjerne skallet. Skjær i tynne skiver. Forbered resten av ingrediensene (se tips til forskjellige smaker under).
  2. Kok opp vann i en kasserolle og senk temperaturen. Ha ingefær og de andre ingrediensene i gryta (bortsett fra honning) og la alt trekke i 45-60 minutter.
  3. Når væsken er avkjølt til under 60-70 grader, røres honningen inn til den er oppløst. På denne måten bevares honningens gode egenskaper.
  4. Sil av og hell over på varm og ren glassflaske. Drikkeklar ingefærshot oppbevares i kjøleskapet og er holdbar i ca. 2 uker.
La til appelsin, lime og sitron. Henta frå COOP.
 
Gjekk for denne:
  • 50 g frisk ingefær, i skiver
  • 4 dl vann
  • 2 ss flytende honning
Slik gjør du:

  1. Skrap sidene på ingefæren med en teskje for å fjerne skallet. Skjær i tynne skiver. Forbered resten av ingrediensene (se tips til forskjellige smaker under).
  2. Kok opp vann i en kasserolle og senk temperaturen. Ha ingefær og de andre ingrediensene i gryta (bortsett fra honning) og la alt trekke i 45-60 minutter.
  3. Når væsken er avkjølt til under 60-70 grader, røres honningen inn til den er oppløst. På denne måten bevares honningens gode egenskaper.
  4. Sil av og hell over på varm og ren glassflaske. Drikkeklar ingefærshot oppbevares i kjøleskapet og er holdbar i ca. 2 uker.
La til appelsin, lime og sitron. Henta frå COOP.
Takk! Dette må prøves! :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Kohe321 og Mickey
Har selv hatt en latterlig opplevelse med Christiania Taxi. Glemte lommeboken i taxien, kontaktet kundeservice både på mail og telefon og fikk først svar etter to uker. Lommeboken hadde ligget i bilen hele tiden, og sjåføren forsøkte ikke å ta kontakt med meg selv om det både var studentbevis og bankkort med bilde i lommeboken. Vi avtalte så at han skulle levere den til meg kl 16, han kommer en time for sent og kaster lommeboken ut av vinduet til meg før han raser av gårde igjen.

Haha, dette minner meg om:

 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel
Influensa som begynte for et par dager siden og som irriterende nok virker å nå sitt klimaks akkurat i tide til helgen. Feber, vondt i hodet, hoste som får hodet til å dundre, vondt i kroppen og sist men ikke minst noen feberdrømmer som får David Lynchs Eraserhead til å virke som Vi På Saltkråkan i forhold.

Takk Gud for Paracet.
 
Når du er så møkk lei av å vere sjuk at du tyr til heksebrygg (ingefærshots) i håp om helbreding :confused:

Gjekk for denne:
  • 50 g frisk ingefær, i skiver
  • 4 dl vann
  • 2 ss flytende honning
Slik gjør du:

  1. Skrap sidene på ingefæren med en teskje for å fjerne skallet. Skjær i tynne skiver. Forbered resten av ingrediensene (se tips til forskjellige smaker under).
  2. Kok opp vann i en kasserolle og senk temperaturen. Ha ingefær og de andre ingrediensene i gryta (bortsett fra honning) og la alt trekke i 45-60 minutter.
  3. Når væsken er avkjølt til under 60-70 grader, røres honningen inn til den er oppløst. På denne måten bevares honningens gode egenskaper.
  4. Sil av og hell over på varm og ren glassflaske. Drikkeklar ingefærshot oppbevares i kjøleskapet og er holdbar i ca. 2 uker.
La til appelsin, lime og sitron. Henta frå COOP.
Laget min egen lille miks inspirert av denne. Kjørte 1 hel chili, 1 klump ingefær, 3 hvitløksfedd og noen never spinat i mikseren. Rørte så denne smørjen ut i et glass appelsinjuice.

Smakte selvsagt pyton, men svetten begynte å renne og føler meg faktisk en del piggere nå én time senere. Anbefales! :)
 
Lagde ingefærshots noen uker siden, og da med halv sitron og halv appelisn. Min anbefaling er å følge grunnoppskriften, fremfor de additive... :) Ingefærens respons i øvre del av hals er herlig - uten andre ingrediensers innblanding.
 
Fytti faen for en dag det var i går.
(Fyrsten må unnskylde språket. Jeg føler det riktig denne gangen).

Vi holder på å bygge hytte, og måtte opp for å måke sålen før byggestart. Gjennom vinteren så har det lagt seg en meter som må bort. I tillegg skal det være to meter rundt.

Slik så det ut klokken 09:00.
WP_20180210_09_06_47_Rich.jpg


Heldigvis var det ikke så kaldt som det var lovet. Ca minus to. Grei temperatur. Det ble kontinuerlig snemåking, bare avbrutt av ti minutter til et par slurker kaffe og en neve nøtter.

Da klokken var halv seks så det slik ut.
WP_20180210_17_11_39_Rich.jpg


Med på kjøpet var en ødelagt kropp.
Dette var mye arbeid som min kontor-kropp ikke er laget for.

Nå føler jeg at jeg har måket tilstrekkelig med sne for i år. Derfor gleder jeg meg til neste helg: Vi må opp og fjerne islaget som er på sålen. Onde tunger vil ha det til at det skal sne i mellomtiden.

Gi meg vår!!

8
 
Fytti faen for en dag det var i går.
(Fyrsten må unnskylde språket. Jeg føler det riktig denne gangen).

Vi holder på å bygge hytte, og måtte opp for å måke sålen før byggestart. Gjennom vinteren så har det lagt seg en meter som må bort. I tillegg skal det være to meter rundt.

Slik så det ut klokken 09:00.
Vis vedlegg 78788

Heldigvis var det ikke så kaldt som det var lovet. Ca minus to. Grei temperatur. Det ble kontinuerlig snemåking, bare avbrutt av ti minutter til et par slurker kaffe og en neve nøtter.

Da klokken var halv seks så det slik ut.
Vis vedlegg 78789

Med på kjøpet var en ødelagt kropp.
Dette var mye arbeid som min kontor-kropp ikke er laget for.

Nå føler jeg at jeg har måket tilstrekkelig med sne for i år. Derfor gleder jeg meg til neste helg: Vi må opp og fjerne islaget som er på sålen. Onde tunger vil ha det til at det skal sne i mellomtiden.

Gi meg vår!!

8
Bra det ikke bare er meg som sliter med snøen. Ettersom du er så godt i gang kan du godt komme til meg å måke min veranda. heheheh :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel