Nürburgring Nordschleife

Raskest på Nordschleife eller ikke, den nye Alfa Romeo Guilia er en spennende bil. Bakhjulstrekk og greier:). Bare å vente til neste år (?) så kanskje jeg får med bikkja ogsåo_O
ALFA_Giulia_Sportwagon-876x534.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: Callahan
Quadrifoglio, Ferrari-inspired 2.9 litre twin-turbocharged V6, 510 hp, over 600 Nm of torque.
0-100 km/h in a blistering 3.9 seconds before hitting a top speed of 307 km/h.
150915_Alfa-Romeo_Francoforte_08-850x567.jpg
 
Jeg liker konseptet og det virker som det rent mekaniske er på plass, men -og her er det mulig jeg banner høyt og lenge i kirka- jeg syns designet er skuffende.

Det er en pen bil, men jeg syns ikke at den har særpreget til 159 og tildels 156 (når den var ny vel å merke).
Den blir rett og slett litt for lik sine tyske konkurrenter i mine øyne.
 
  • Liker
Reaksjoner: semmern
Skal selv debutere på Ringen i oktober. Skrekkblandet fryd, håper bare det blir tørt føre:(

Tørt føre er en ting (best å la bilen stå når det regner der), temperaturen i bakken i den perioden er en annen,
mange steder er sleipe uansett med gummi fra dekk og diverse utslipp fra biler på gammelt underlag.
På regn der med attessa 4WD testet jeg oppsett for drifting da man bare kunne "flikke" litt på rattet for å seile sidelengs.
Respekt for bane, sikkerhet og egne ferdigheter/begrensninger er et bra grunnlag ;):cool:
 
  • Liker
Reaksjoner: Chalshus og Session88
Ja, må være forsiktig.
Er på cup dekk som ikke gjør det spesielt mye enklere om temp er lav og fukt i været.

Har vel sett 500 youtube videoer, men ser frem til real thing;)
 
  • Liker
Reaksjoner: Bullitt