Myke canvas reimer kan løsne baretten

Én ting er baretter. De er vel lagd med en innvendig fjær som konstant presser utover, og det skal vel mye til før at den ryker av seg selv - det må ytre påvirkning til, som @seikoskar beskriver. Men hva med lenker som henger sammen med stift og hylse(r)? Blir disse stiftene slitt? Hvordan? Og hvordan merker man dette før det eventuelt er for sent?

(Prøver å holde meg innenfor tema "ørsmå metallstenger som sikrer verdier til flere titusener", men hvis dette ble for mye kapring av tråden, må dere bare overse spørsmålet.)

• Liker
Reaksjoner: hen
Det er orginale omega. Jeg ser nå at de har en ekstra «skulder» som sikkert et ment å brukes i kombinasjon med lenke.
Mulig problemet opphører med annen type spring-bars.
Spring-bars til reim er en litt lengre enn de til lenke. Dette fant jeg ut etter mye banning når jeg prøvde å montere lenke med spring-bars til reim. Original Omega begge deler.

Spring-bars til reim er en litt lengre enn de til lenke. Dette fant jeg ut etter mye banning når jeg prøvde å montere lenke med spring-bars til reim. Original Omega begge deler.

Ikke noe som er vanlig, men også noe jeg ble overrasket over da jeg forsøkte samme operasjon på en Speedy (som ble levert på rem, og som jeg hadde kjøpt lenke til). 21 mm baretter, fremfor 20 mm.

Usikker på om det er sånn på alle Omega, eller bare noen. Jeg hørte den gang med RJ Broer (Fratello/Speedy Tuesday), og han var overrasket og ikke kjent med fenomenet.

Mener bestemt å huske at jeg har fått med andre springbars når jeg har kjøpt original Omega nato, altså springbars uten «krage»....

• Liker
Reaksjoner: Kenneth R
Ikke noe som er vanlig, men også noe jeg ble overrasket over da jeg forsøkte samme operasjon på en Speedy (som ble levert på rem, og som jeg hadde kjøpt lenke til). 21 mm baretter, fremfor 20 mm.

Usikker på om det er sånn på alle Omega, eller bare noen. Jeg hørte den gang med RJ Broer (Fratello/Speedy Tuesday), og han var overrasket og ikke kjent med fenomenet.
Meget mulig at det ikke er vanlig, ble overrasket selv. Mulig det hadde løst problemet til TS, med lengre baretter.

Omega Stifter til 20mm lenke mener jeg slutter på -2207, til rem -2208. Men, problemet med at remma trekker ut stiften, kan en ikke bare gjøre hullet i remmen noe større slik at hylsa på stiften ikke følger med

Dette er standard Omega. Jeg har en PO kjøpt på lenke. Jeg kjøpte senere original gummi til den, da fulgte det med lengre pinner, og en håndskrevet lapp som forklarte fenomenet. Tror til og med lappen har serienummer til lenke-pinner og rem-pinner for fremtidig bestilling.

• Liker
Reaksjoner: Callahan og UJU
Dette er standard Omega. Jeg har en PO kjøpt på lenke. Jeg kjøpte senere original gummi til den, da fulgte det med lengre pinner, og en håndskrevet lapp som forklarte fenomenet. Tror til og med lappen har serienummer til lenke-pinner og rem-pinner for fremtidig bestilling.

Du verden. Når var dette?

Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Jon Henrik