Mulig svindlet. Hjelp?

Det er ingen problem å bli svindlet med finns betalingsgaranti.
Se for deg at du skal kjøpe noe av meg, til 2k. Jeg er grei og hyggelig, og skaper tillit. Vi avtaler at du skal sette inn penger/betale lørdag den 1.mars, samtidig som jeg skal sende den da. Når du bekrefter at pengene er "satt inn", så skriver jeg umiddelbart tilbake at, shit, noe er kommet i veien på jobben, jeg måtte ut å reise, er dessverre ikke tilbake før fredag kveld, og vil da sende pakken som avtalt. Forsikrer deg om at alt er i orden, at jeg beklager, og at dette var veldig viktig i jobben. Sender deg sikkert en melding på både søndag, mandag,tirsdag og onsdag, gjerne torsdag også, for å forsikre deg om at jeg er en jævlig grei kar, og at jeg ikke har til hensikt å svindle deg, og du føler deg trygg. Svarer raskt på alle henvendelser. Sender deg en melding på fredag, at jeg er på tur hjem, blir sen, men lover å sende deg en melding med engang jeg har postet den, på lørdag morgen. Lørdag morgen så beklager jeg at det har tatt så lang tid, men nå er pakken postet. Jeg har kjøpt en norgespakke, og gir deg sporingsnummeret. Siden det er lørdag, så vil nok ikke pakken vises på sporingen, før mandag. Tirsdag så gikk den fra postkontoret mitt, onsdag er den kommet til ditt. Du drar og henter pakken, og åpner. Der er det en gråstein. Du drar hjem for å stanse betalingen, men finner da ut at det har gått over 10dager, og da blir pengene automatisk betalt til meg. Jeg er rik og du er dum

Tull og tøys. Hvis noen har det så travelt at de ikke greier å få sendt en pakke ila en uke så hadde ALLE mine alarm klokker ringt og opprettet "en tvist" til pakken var mottatt. Ett kriterie for å handle på Finn er å ikke være naiv. Etter min mening så er Finns betalingsgaranti en grei nok trygghet på summer som er litt "ukomfortabelt" å forskuddsbetale.
 
Redigert:
Tull og tøys. Hvis noen har det så travelt at de ikke greier å få sendt en pakke ila en uke så hadde ALLE mine alarm klokker ringt og opprettet "en tvist" til pakken var mottatt. Ett kriterie for å handle på Finn er å ikke være naiv. Etter min mening så er Finns betalingsgaranti en grei nok trygghet på summer som er litt "ukomfortabelt" å forskuddsbetale.

Er nok ikke tull og tøys. Mange som blir svindlet på denne måten. Ikke alle som er like våken som deg.
 
Sendte en forespørsell på denne klokken i går, og fikk i dag begreftet at klokken forsatt var til salgs....:mad:

Svaret var fra en Nina Olsen.

Fikk ny e-post fra hun nå, da jeg spurte hvor mange ganger hun skulle selge denne.:
Som sagt den er ikke solgt før du har godkjent mottak og dessuten har jeg faktisk en til å selge......Min sønn hadde en den har du kjøpt og min reserve sønn fikk en samtidig og den skal også selges...
Sendt fra min Sony Xperia™-smarttelefon

Hos meg, går hun også under navnet Lin** Karl*** i chatten.
Venter fortsatt spent på pakken :)
 
Tror du skal være en iherdig svindler om du bruker finn betalingsgaranti. De risikerer å måtte gå gjennom flere eksterne instanser før de evt klarer å få ut pengene.

Det er ingen problem å bli svindlet med finns betalingsgaranti.
Se for deg at du skal kjøpe noe av meg, til 2k. Jeg er grei og hyggelig, og skaper tillit. Vi avtaler at du skal sette inn penger/betale lørdag den 1.mars, samtidig som jeg skal sende den da. Når du bekrefter at pengene er "satt inn", så skriver jeg umiddelbart tilbake at, shit, noe er kommet i veien på jobben, jeg måtte ut å reise, er dessverre ikke tilbake før fredag kveld, og vil da sende pakken som avtalt. Forsikrer deg om at alt er i orden, at jeg beklager, og at dette var veldig viktig i jobben. Sender deg sikkert en melding på både søndag, mandag,tirsdag og onsdag, gjerne torsdag også, for å forsikre deg om at jeg er en jævlig grei kar, og at jeg ikke har til hensikt å svindle deg, og du føler deg trygg. Svarer raskt på alle henvendelser. Sender deg en melding på fredag, at jeg er på tur hjem, blir sen, men lover å sende deg en melding med engang jeg har postet den, på lørdag morgen. Lørdag morgen så beklager jeg at det har tatt så lang tid, men nå er pakken postet. Jeg har kjøpt en norgespakke, og gir deg sporingsnummeret. Siden det er lørdag, så vil nok ikke pakken vises på sporingen, før mandag. Tirsdag så gikk den fra postkontoret mitt, onsdag er den kommet til ditt. Du drar og henter pakken, og åpner. Der er det en gråstein. Du drar hjem for å stanse betalingen, men finner da ut at det har gått over 10dager, og da blir pengene automatisk betalt til meg. Jeg er rik og du er dum

Akkurat denne situasjonen har jeg vært oppe i som selger. Jeg sendte et speilreflekskamera som avtalt. Selger hentet ikke ut pakken (hadde ikke tid før over helgen etter at kameraet alt hadde vært på postkontoret i fire dager) og meldte fra til Finn om at pakken ikke var kommet. Da fikk jeg en uke (mener jeg det var) på å legge inn sendingsnummer (før pengene hadde blitt tilbakeførst om jeg ikke svarte) og kjøper fikk en uke på seg til å gi beskjed om det var videre tvist etter at jeg hadde lagt inn sendingsnummer (før jeg evt hadde fått pengene automatisk).

Nå var det aldri noe problem for meg, utover at kjøper var noe inn i ***** treg og jeg måtte vente over en uke ekstra før jeg fikk pengene mine. Men poenget er at man som kjøper kan forlenge fristen før pengene overføres til selger på en enkel måte.

mvh
Ragnar
 
Hvordan gikk det, @Tobydobi?

Fikk endelig hentet ut klokken fra postkontoret i dag. Til min overraskelse var det faktisk en klokke som kom, men at det måtte være noe annet, var ikke fullt så overraskende:mrgreen:


image_zpsb1ff0209.jpg
 
Redigert av en moderator:
Den var hverken pent brukt, i stand eller ettersett som selger sa..men dette var hun nok fullt klar over :) legger nå ut med navn, så dersom noen andre skulle komme i kontakt med selger en annen gang, vet bedre enn meg..

image_zps6bd28abe.jpg


Her finnes det ikke et snev av motvilje :D

image_zpsb604f576.jpg