Motorlyd: Et døende nytelsesmiddel?

Litt ved siden av, men dette er etter min mening fortsatt den absolutt beste biltesten som er laget i fin kombinasjon med en av de feteste bilene (og lyd :D) ... sikle sikle


+ 1

Min favoritt, en dag skal det stå en slik i garasjen..... :)

B8415718-D72A-4683-AD2D-1C77E6D8D3FC.jpeg
D9FB1972-39DC-405B-B178-272D9C01EA70.jpeg
 
Flott med motorlyd - men mange av innslagene gjelder motorer som låter flott på høye turtall. Jeg kunne tenke meg en bil som også låter fantastisk på lave turtall - for koseturer - og da er det lite som slår en V8. :)

Og - en viktig ting med tanke på lyd. PC-høyttalere klarer fint å gjengi lyden av en motor på høye turtall, men klarer ikke gjengi lyden fra denne V8-eren. Man MÅ høre den live eller på gode høyttalere. Når lyden føles i brystet; DET er lyden sin det.

 
Redigert:
Enig der, lite som slår opplevelsen av å stå i nærheten av en større V8 som starter opp og rumler på tomgang. Brodern har heldigvis en Camaro stående, så den muligheten dukker stadig opp ;)
 

Den "datamusen" dro bra den. Men det vil aldri bli det samme som en bil med ordentlig motor.
Og det er helt riktig med hensyn til lyd og tomgang, @Loevhagen, gode motorer høres med maven. Kaldstart på V8?
Ubeskrivelig.

(Eller i etterkant; som da jeg i studietiden fikk klage fra Studentsamskipnaden fordi min 66- Cooper S vekket folk når vi dro ved 5-tiden for å legge turen til morgenrunden i svømmehallen)

8
 
  • Liker
Reaksjoner: Callahan
Den "datamusen" dro bra den. Men det vil aldri bli det samme som en bil med ordentlig motor.
Og det er helt riktig med hensyn til lyd og tomgang, @Loevhagen, gode motorer høres med maven. Kaldstart på V8?
Ubeskrivelig.

(Eller i etterkant; som da jeg i studietiden fikk klage fra Studentsamskipnaden fordi min 66- Cooper S vekket folk når vi dro ved 5-tiden for å legge turen til morgenrunden i svømmehallen)

8
You naughty naughty boy ;)
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel