Official Timekeeper
Visit Casio

Motorlyd: Et døende nytelsesmiddel?

Medlem
6. desember 2013
Flott med motorlyd - men mange av innslagene gjelder motorer som låter flott på høye turtall. Jeg kunne tenke meg en bil som også låter fantastisk på lave turtall - for koseturer - og da er det lite som slår en V8. :)

Og - en viktig ting med tanke på lyd. PC-høyttalere klarer fint å gjengi lyden av en motor på høye turtall, men klarer ikke gjengi lyden fra denne V8-eren. Man MÅ høre den live eller på gode høyttalere. Når lyden føles i brystet; DET er lyden sin det.

Redigert:
Medlem
7. mai 2015
Sted
Oslo
Enig der, lite som slår opplevelsen av å stå i nærheten av en større V8 som starter opp og rumler på tomgang. Brodern har heldigvis en Camaro stående, så den muligheten dukker stadig opp ;)

Grendel

Støttemedlem
Medlem
15. januar 2012
Sted
Oslo
Den "datamusen" dro bra den. Men det vil aldri bli det samme som en bil med ordentlig motor.
Og det er helt riktig med hensyn til lyd og tomgang, @Loevhagen, gode motorer høres med maven. Kaldstart på V8?
Ubeskrivelig.

(Eller i etterkant; som da jeg i studietiden fikk klage fra Studentsamskipnaden fordi min 66- Cooper S vekket folk når vi dro ved 5-tiden for å legge turen til morgenrunden i svømmehallen)

8

• Liker
Reaksjoner: Callahan

Callahan

Støttemedlem
Medlem
18. februar 2011
Sted
Gullkysten
Den "datamusen" dro bra den. Men det vil aldri bli det samme som en bil med ordentlig motor.
Og det er helt riktig med hensyn til lyd og tomgang, @Loevhagen, gode motorer høres med maven. Kaldstart på V8?
Ubeskrivelig.

(Eller i etterkant; som da jeg i studietiden fikk klage fra Studentsamskipnaden fordi min 66- Cooper S vekket folk når vi dro ved 5-tiden for å legge turen til morgenrunden i svømmehallen)

8
You naughty naughty boy ;)

• Liker
Reaksjoner: Grendel