Morsomste/rareste reaksjon fra omverdenen på klokkene dine

-hadde en krangel på telefon for en stund siden. Husker ikke hva det var om, men hun var spak og ba om unnskyldning så jeg hadde sikkert grunn til å være sur. Benyttet anledningen til å slenge inn på slutten at jeg skal kjøpe en 14060.

Hahahahahahahahahahaha.:D

Da jeg i dag viste min far en Seiko 007 og understreket at den kostet meg "et par hundrelapper på ebay", så han likevel på meg med stor undring i blikket (han vet om at jeg har andre ur) og spurte hva jeg skulle med den...

Jeg prøvde meg med en sammenligning - at en klokke er som et skrujern, det passer til én bestemt skruetype, men som vi vet finnes det jo utallige skruer der ut som krever andre jern. Han er verktøyfreak, så han så ut som den sank inn...før han ristet på hodet. :cool:

Og jeg som kjøpte jeg en 2254 til ham...perler for svin ;)

Og hva sier far når stolt sønn viser fram Speedmasteren? `Si fra når du drar til månen - :roll:

Verste kommentar :

...Åååhhhh, er det IKKE Breitling? Det er jo det som er best, er det ikke?
`

Min tenkte respons :

....Åååhhhh, er det IKKE ekte pupper? Det er jo det som er best, er det ikke?

Da ei jente fikk høre at min Seiko Black Monster kostet 1200,- utbrøt hun:
"For den prisen så kunne du ha fått en ekte Rolex!"

Liker forøvrig at dama mi snur klokka vekk fra sengen siden den har for sterk lume, uten at jeg har lyst den opp.

Damen i kassen på Statoil høgger blikket i meg og anklager/utbryter vantro; "Du har en klokke på hver arm!!!"
Jeg smiler vennelig.
"Hvorfor har du to klokker på deg???"
Mens underbevistheten sukker oppgitt forklarer jeg vennlig at den på min venstre forteller meg tiden, mens den på høyre er på vei til service.
Og smiler.
Hun for et helt tomt uttrykk i øynene, etterfulgt av noe som best kan beskrives som "watevva", og i det jeg går ut døren skriker hun inn på bakrommet: "Her var en fyr med en klokke på hver arm!!!!!!"

Fra kollegaer og venner får jeg bare hyseblikk og vennligsinned hoderisting når jeg legger ut om sparekontoen som skal brukes til en Sub. At man kan finne på å bruke mer en 100 kr på ei klokke er helt uvirkelig for de. Men den beste reaksjonen kom nok fra jentungen på snart 6 år, da jeg pakka opp en venteseiko. Hu så på meg med de lyseblå og utbrøt " pappa, ka ska du med alle dei klokkane egentlig, du kommer jo for seint alikevell":eek: Har hatt ett par episoder hvor jeg har kommet en halvtime for sent for avtalt SFO henting :D

Fra kollegaer og venner får jeg bare hyseblikk og vennligsinned hoderisting når jeg legger ut om sparekontoen som skal brukes til en Sub. At man kan finne på å bruke mer en 100 kr på ei klokke er helt uvirkelig for de. Men den beste reaksjonen kom nok fra jentungen på snart 6 år, da jeg pakka opp en venteseiko. Hu så på meg med de lyseblå og utbrøt " pappa, ka ska du med alle dei klokkane egentlig, du kommer jo for seint alikevell":eek: Har hatt ett par episoder hvor jeg har kommet en halvtime for sent for avtalt SFO henting :D

:D
Høres kjent ut.

Litt utenom.....men relatert.

Var hos min lokale Rolex AD lørdag og sto tett inntil to herremenn i 50 åra. Felles for oss var at vi besiktiget Rolex monteren der blant annet Ym var utstilt og div andre Rolex.

Da sier den ene kunden at han fikk en Rolex i konfirmasjonsgave(ca 35 år siden) ,men den var av manuell opptrekk og den lå nå i en skuff og støvet ned. Han sier også at sek. viseren tikket rundt og ikke var flytende,noe den andre herremannen da bekrefter at dette uret er da et kvartsur.....-for alle kvartsur tikker rundt mens de andre klokkene som da heter chronometer har flytende sek viser som hans Omega han hadde hjemme.

Hadde lyst til og spørre litt om den klokken som kun lå og støvet ned og tilsynelatende ikke hadde noen verdig for han om han ønsket og selge,eller fortelle litt mer om den.......Men det ble ikke slik denne gangen.

Mvh
Timebandit