Moore's samling

Gratulerer med en fantastisk samling Moore.
Må si du har hatt en ekspansiv utvikling.

Gratulerer med en fantastisk samling Moore.
Må si du har hatt en ekspansiv utvikling.

Stor takk, 1963!
Hyggelig å høre den faller i smak.
Det blir jo en og annen justeringer underveis, - etterhvert som blikket for noe nytt melder seg og "wrist-time" for noe ikke-fullt-så-nytt reduseres.
;)

Baksiden av medaljen...

Mine "babies" har fått lite pleie i det siste, og jeg tenkte ta litt ledig kvalitetstid til å nyte noen av dem.
Fra baksiden.

Baksiden har en lei tendens til å bli glemt.
Til tross for at forsidene er usedvanlig vakre de også, så avdekker så definitivt de transparente baksider svært så hyggelige innsyn i disse svært så elegante urverk.

Det er et vakkert skue, - enten det er rotorer i gull, eller
- GO's unike doble svanehals,
- Zenith's fantastiske El Primero-verk eller
- IWC's Pellaton urverk.

Alle har sine særpreg.
Alle er de perler.

Og bare så det er sagt; - her er det ikke snakk om å prøve å "rangere" noen verk foran andre....
;)

P1010528-i.jpg

P1010532-GO.jpg

P1010539-z.jpg

Litt mer fra GO...

P1010516-GO.jpg

P1010519-GO.jpg

P1010522-GO.jpg

Litt mer fra Zenith...

P1010540-z.jpg

P1010541-z.jpg

P1010542-z.jpg

Litt mer fra IWC...

P1010529-i.jpg

P1010531-i.jpg

P1010530-i.jpg

Man blir litt stum når man ser dette.
Urverkene du har avbildet kan vel neppe karakteriseres som noe annet enn noe av det vakreste og mest forseggjorte som finnes.

Opplevelsen av industrielt håndverk, vitenskap og ren kunst er meget sterk i bildene.
Igjen - takk for at du deler, Moore!:D

Virkelige pene bilder av noen nydelige baksider. Det er dessverre slik at mange urprodusenter i tide og utide setter transparente baksider på ur som ikke har annet enn standard udekorerte verk, men det er definitivt ikke tilfelle her. På disse urene hadde et metallokk frarøvet oss synet noen virkelige mesterverk! Takk for flotte bilder.

Nydelig :D

*sikle*

Man blir litt stum når man ser dette.
Urverkene du har avbildet kan vel neppe karakteriseres som noe annet enn noe av det vakreste og mest forseggjorte som finnes.

Opplevelsen av industrielt håndverk, vitenskap og ren kunst er meget sterk i bildene.
Igjen - takk for at du deler, Moore!:D

Thanks, guys!

Jeg er vel relativt inhabil, men selv for en nøytral ursamler eller litt over gjennomsnittet urinteressert, vil jeg mene og tro disse baksider er lett å la seg fascinere av.

Enig med Frodo; - dette er den gode kombinasjon av kunst, vitenskap og - bokstavelig talt - haute horologie.

Kommer flere bilder av annet/andre ur så snart det er i boks.....

;)

Virkelige pene bilder av noen nydelige baksider. Det er dessverre slik at mange urprodusenter i tide og utide setter transparente baksider på ur som ikke har annet enn standard udekorerte verk, men det er definitivt ikke tilfelle her. På disse urene hadde et metallokk frarøvet oss synet noen virkelige mesterverk! Takk for flotte bilder.

Takker så mye, krille!

Veldig enig med deg; - det er nok litt "inflasjon" i å lage transparent bakside, når det egentlig ikke er så mye å vise frem.
Men ingen tvil om at det kan funke rent kommersielt.
;)

Synd egentlig at ikke flere "high-end" urverk er å finne med transparent bakside. Det finnes mangt et vakkert urverk fra mang en produsent jeg gjerne hadde sett innsiden av - uten å måtte gå til urmaker.
Rolex er eksempelvis ett av dem.

Meget beskrivende, G4RM!
Den er direkte "striking".
Synd at en slik bakside ikke får mer tid "i solen" egentlig, for det er virkelig "a piece of art".
;)

Det er derfor jeg synes denne er så sykt kul!
glashutte-original-panoinverse-xl-620x464.png

Fantastiks samling du har forresten. Flere av klokkene står på "Må ha" listen min :)

Her snakker vi om en samling med stor S. I motsetning til oss andre som slumper innom et ur eller to så virker dette meget gjennomført fra a til å. Tydelig en person med et bevisst forhold til sin egen smak dette. Veldig spennende å få ta del i samlingen gjennom bilder, og ikke minst teksten som jeg personlig finner nesten like interessant som bildene.

Det er derfor jeg synes denne er så sykt kul!
glashutte-original-panoinverse-xl-620x464.png

Fantastiks samling du har forresten. Flere av klokkene står på "Må ha" listen min :)

Takk for hyggelig tilbakemelding, Marius T!

Den GO'en var et usedvanlig vakkert kompromiss, eller rettere sagt svar på hvordan kombinere forside og bakside til et vakkert hele.

Sikkert en vakker pris også, men det får vi la være underordnet i sådan stund.....
;)

Her snakker vi om en samling med stor S. I motsetning til oss andre som slumper innom et ur eller to så virker dette meget gjennomført fra a til å. Tydelig en person med et bevisst forhold til sin egen smak dette. Veldig spennende å få ta del i samlingen gjennom bilder, og ikke minst teksten som jeg personlig finner nesten like interessant som bildene.

Stor takk for svært så hyggelige ord, LarsE!

Føler meg nok relativt godt truffet av din antakelse om det bevisste forhold til sin smak. Denne smaken har fått lov til - enn så lenge - å prege mine valg av ur og tilhørende anskaffelser.
Preferansene har egentlig vært relativt stødige og uforandrede, og kombinasjonen av sport og classic/dress-ur har så langt svart relativt greit på dette.

Så får vi se hva fremtiden bringer.
Det ligger ett (og annet) og venter på realisering "der fremme".
;)

Medaljens bakside bildene er helt rå Moore. Fantastiske ur både på innsiden og utsiden. Gleder meg til å se bilder av ditt neste kjøp... Breguet var det?