Gratulerer så mye, Moore, dette må være en såkalt hakesleppklokke. Ihvertfall lurte kjerringa på hvorfor jeg satt slevjende med haka på bringa.
Thanks, Minuteman!
Klokken er "stunning" på alle måter - og er egentlig et ur som bør oppleves IRL. Bilder får ikke like godt frem rødskjæret i gullet som det fremstår på hånden når klokken bæres. Og som Anders sier; - nyansene som fremkommer også sammen med levende lys og andre lyskilder.
Du har jo ellers - og som vanlig - den utsøkte evne å sette de vakre bilder på beskrivelsene. Dette var en av dem. Et slikt uttrykk kunne jo like gjerne gitt svar fra jenta som noe i retning.... "- rolig nå, du får vente til litt senere i kveld"..
Fantastisk, Moore! Du overgår deg selv gang etter gang! Gratulerer med nydelig JlC
Takker, mikkemus23!
Hyggelig å høre. Men akkurat det med å overgå kommer nok kanskje an på øyet som ser. På en måte er dette en "numero uno" klokke, ut fra de preferanser jeg har satt for å ville eie den.
Men, samtidig lever klokkene på en måte sitt eget liv, der alle har sine spesielle egenskaper, og ikke minst; - historie for meg. Og sistnevnte legger jeg stor vekt på, når jeg skaffer noe nytt.
Nydelig nydelig! Det kribler litt på unevnelige steder hver gang Anders deler bilder av sin rødmende JLC, så du kan jo bare tenke deg hvordan det står til her nå

Jeg elsker hvordan denne klokken tviholder på symmetrien tross alle sine komplikasjoner, akkurat som en spydspiss i Master Control-serien bør.
Gratulerer med en sterk kandidat til boksens flotteste!
PS! Hvor er denne indikatoren for "Do not set" (er det den vi skimter inni Dag/natt-feltet)?
Thanks, reim!
Veldig enig med beskrivelsen din. Master Control-serien er den riktige for meg. Også.
Som du kanskje har lest fra side 1 i galleritråden, hvor jeg har den samlede presentasjonen av klokkene, så fremgår det nå at dette er min 4. JLC. De tre tidligere har jeg ikke klart å få den optimale godfølelse med. Har jo gått via både Reverso, Compressor og en annen versjon i Master Control-serien. Men denne har alt jeg ønsker. Da blir det litt "alle gode ting er tre, men på den fjerde skal det skje...."
Og ja, du har lokalisert "the red button" veldig presist.
Vedlegger et ekstra bilde som nok får den noe bedre frem. Måtte finne frem et par mellomringer til makrolinsen, og da kom den mer til sin rett.
En meget fiffig detalj. Her må man dog forutsette man er godt edru og "i vater" i utgangspunktet om man har behov for å justere noe, da man skal ha et skarpt blikk for å spotte den røde fargen om lys og andre forhold ikke er helt på din side...
Fantastisk. I mangel av andre dekkende ord. Gratulerer.
Det slår meg samtidig det må være en liten jobb å stille klokken om den stopper i safen eller bankboksen.

Hjelper vel ikke mye med winder her
Jeg takker, TomB!
Det er så definitivt uproblematisk at denne er manuell. Med 8 dagers gangreserve skal jeg så absolutt klare en sirkulasjon som sikrer minst en gangs bruk i løpet av disse dagene.
Dette er mitt tredje ur i samlingen som er manuell. Den eneste som "står" nærmest kontinuerlig er dessverre OMEGA Speedmaster Pro. Den får uhørt liten brukstid og ligger - kjedelig nok - i mørket.
Gratulerer med nok et vakkert ur, Moore.
Hvordan kunne jeg bomme med en minute repeateren? Kanskje neste gang?
Stor takk, Chalsus!
Joda, du var spenstig i forslaget ditt med den IWCn. Og ikke var det helt ueffent, heller.
Jeg går svanger med MR som komplikasjon, men er ikke helt "der" enda. Sofistikert og kult å ha "lyd" på klokken, men ellers gir det meg lite.
Dog, jeg skal ikke utelukke noe.
Og den IWCn er uansett en av de virkelig vakre - IWC-addicted som jeg tross alt er. En vakker dag dukker det kanskje en opp...