Moore's samling

Ellers sliter jeg personlig som pokker med å velge hvilket ur som skal inn nå. Joda, det er "Rose Gold" som gjelder. Der er jeg enig med meg selv.
Meeeen.....
Manufaktur?
- Not.
Komplikasjoner?
- Not.

Har balet med dette nå i 1 måned snart. Setter strek til uken. Den blir krevende....:mad:
(Men er det ikke verre enn dette, har man få laster....)

Har ikke fulgt helt med i tråden i det siste, så det er mulig denne er nevnt, men for meg hadde valget vært enkelt (med litt mer på konto enn jeg har nå vel å merke :p )

Duometre_Chronographe.jpg

Takker aller ydmykest for trådsammenslåing/administrasjon av beater-tipsing.

Kan vanskelig si jeg blir skuffet hvis valget tilsynelatende faller på noe i rosé,
setter en flaske bobblende ditto på kjøling og innventer 'streksetting'/unbox

Godt å høre!
Det blir et rødlig skjær over metallet denne gangen. So far, so good...:eek:

IW500503, IW500408, vacheron constantin american 1921 rose gold, 15300 OR svart skive på rem, aqualong big Date rose gold.
:)

Utsøkte forslag, og et par av dem fristende.
Spesielt den du nevner fra VC og AP er brutale fristelser. :)

Har ikke fulgt helt med i tråden i det siste, så det er mulig denne er nevnt, men for meg hadde valget vært enkelt (med litt mer på konto enn jeg har nå vel å merke :p )

Mmmm....
Samlingen kunne ha godt av en Jaeger-LeCoultre. Også. :cool:

Jeg tippet Duometre sist og fikk feil.. kanskje blir det ikke feil allikevel? Den er et mesterstykke uten like. Prøvde den hos Bjerke.

Jeg tippet Duometre sist og fikk feil.. kanskje blir det ikke feil allikevel? Den er et mesterstykke uten like. Prøvde den hos Bjerke.

Jeg har ikke fått muligheten til å prøve denne enda, faktisk.

Duometre Chronograph er et klassisk og vakkert ur, ingen tvil.
Intuitivt har jeg likevel litt (les: litt for stort) problem med subdialindikatoren som måler 1/6-sekund. Når den er aktivert, forstyrrer den litt for mye harmonien som resten av dial´en så vakkert har i seg.

Kanskje jeg plutselig forandrer mening når jeg får studert den nærmere...:eek:

Jeg har ikke fått muligheten til å prøve denne enda, faktisk.

Duometre Chronograph er et klassisk og vakkert ur, ingen tvil.
Intuitivt har jeg likevel litt (les: litt for stort) problem med subdialindikatoren som måler 1/6-sekund. Når den er aktivert, forstyrrer den litt for mye harmonien som resten av dial´en så vakkert har i seg.

Kanskje jeg plutselig forandrer mening når jeg får studert den nærmere...:eek:

Jeg syns denne 1/6 dialen tikker helt fantastisk og gir denne klokken det lille ekstra. Men den er som du sier, et urolig moment man må vende seg til. Om man gjør det eller ikke, er kanskje som alt annet, individuelt. Vet de har den hos Tideman. Ta en tur da vel! Han er hygelig på prisen også. Får den sikkert ned med 50k++ fra retail.

:eek:
Merker meg den heter "Planet Earth".
Kunne like gjerne vært "Calling Earth".....
Men den var nesten litt kul.

The Desk Clock Planet Earth shows at all times the exact position of Sun, Moon and fixes Stars in relation to any location on Planet Earth.

Litt kul...?
Jeg skal innrømme at det ikke er noe jeg ville tatt opp foran kvinnelige bekjentskaper eller kommende bekjentskaper.
Det sagt, litt god musikk, en McAllen 21 i glasset og en rolig høstkveld kunne jeg ikke tenkt meg en bedre gjenstand å sitte å studere.

Den bordklokken fra UN var jo skikkelig kul! Hadde vært stilig å hatt den på bordet ved lesestolen, ser for meg en lang lesekveld med den tikkende ved siden...

Ellers så gleder jeg meg til å se hva du lander på av rosegull ur Moore, om det blir sjoko daytona (!!) eller noe annet, så er jeg sikker på en ting - det blir rått.

....
Jeg skal innrømme at det ikke er noe jeg ville tatt opp foran kvinnelige bekjentskaper eller kommende bekjentskaper.
...

Samtidig skal man ikke undervurdere effekten av å lose den unge quinde gjennom stjernehimmelens høyst fascinerende, innholdsrike og forførende landskap....
:eek:

Den bordklokken fra UN var jo skikkelig kul! Hadde vært stilig å hatt den på bordet ved lesestolen, ser for meg en lang lesekveld med den tikkende ved siden...

Ellers så gleder jeg meg til å se hva du lander på av rosegull ur Moore, om det blir sjoko daytona (!!) eller noe annet, så er jeg sikker på en ting - det blir rått.

Takker, vi får se hva det landes på.
Kan antyde det er 3 alternativer igjen på short-list. Og da er det som vanlig et spørsmål om stilvalg/anvendelsesområde og ønskede komplikasjoner. Plagsomt.
Uansett hva det blir; - ingen av dem har vært innom TS tidligere...:p

Blir det noen ur som må ut av samlingen før du anskaffer en ny klokke, eller har du ikke et maks antall klokker du føler du kan eie, uten at noen blir liggende ubrukt?

Blir det noen ur som må ut av samlingen før du anskaffer en ny klokke, eller har du ikke et maks antall klokker du føler du kan eie, uten at noen blir liggende ubrukt?

Nå er jo trådstarter en svært så talefør og skriveflink man,
men det blir på side en i tråden nevnt at et antall på ti ur er perfekt :)

Ang. ny klokke i RG: Smaken min endrer seg merker jeg. Nå har jeg plutselig lagt min elsk på denne. Men jeg kan ikke kjøpe den, kanskje er det det du som må det? ;) Du har jo hatt en nydelig reverso, men den gjør mye mer ut av seg, og modellen du hadde var rimelig stor. Det kan bli litt mye med et firkantet ur. Her har du en nedtonet og vanvittig elegant art deco-slektning av reversoen. Er usikker på str, den er sikkert liten, men herregud så lekker!

03_Tank_LC_efdd6275ba.jpg