Mitt lille Seiko 7548-700b prosjekt

I tillegg har den du refererer til fullstendig feil font. Dvs. Tallene har feil design. Trekanten klokken 12 er også feil.
 
I tillegg har den du refererer til fullstendig feil font. Dvs. Tallene har feil design. Trekanten klokken 12 er også feil.
Ok, da skjønner jeg. Må være nøye med hva jeg kjøper forstår jeg. Mulig jeg blir å poste noen andre alternativer senere da, for mer hjelp
 
Da var dagen kommet for det nye glasset. Her ferdig montert og det hele.
Har også klint til med en skx gummireim. Så da mangler bare en original bezel med insert, så skal jeg si meg fornøyd. Skrik ut den som har noe til salgs.
IMG_5873.JPG

IMG_2615.JPG

IMG_9891.JPG
 
Litt seint ute med den kommentaren ser jeg. Vil du ha "riktig" lenke til denne anbefaler jeg deg til å sjekke UncleSeiko sin z199 lenke. Veldig bra reproduksjon av det som omtales som Seiko sin beste jubilee-lenke noensinne. Jeg bestilte det til min og er veldig fornøyd.
 
Ok, en liten oppdatering på denne tråden. Har endelig kommet over en 7548 hvor ting syntes å være originalt. I tillegg til bezel og bezel insert som er hovedårsaken til at jeg har vært på utkikk etter en donor-klokke, var denne utstyrt med bedre skive enn min egen. Dvs, her er det fortsatt lume.

Så, de nye delene- komplett urverk og bezel fra donor-klokken, over i huset til min gamle klokke, akkompagnert av en nyinnkjøpt vintage lærreim fra Colareb Roma. Resultatet som følger:
IMG_6918.JPG

IMG_6917.JPG
IMG_6914.JPG
IMG_6920.JPG
IMG_6923.JPG
IMG_6922.JPG
IMG_6921.JPG
 
Redigert:
Strøkent dette ja.
Og får hår du ikke får samme reaksjonen på din colareb som jeg fikk av min, hehe.
 
Fikk en voldsom allergisk reaksjon... men det var en annen type reim enn den du har, og de bruker ikke samme stoffa på alle remmene, så kommer nok til å kjøpe ei ny derifra ganske snart. Satser på jeg bare var uheldig med den jeg kjøpte ;)
 
Fikk en voldsom allergisk reaksjon... men det var en annen type reim enn den du har, og de bruker ikke samme stoffa på alle remmene, så kommer nok til å kjøpe ei ny derifra ganske snart. Satser på jeg bare var uheldig med den jeg kjøpte ;)
Såpass ja det er ikke noe særlig. Har forøvrig hatt noen varianter av denne før, og reagerer ikke på den. Rart man skal reagere på skinn, men jeg vet Hirsh bruker noe sånn anti allergi greier så ligger vel noe i det
 
Aldri reagert sånn før på noe annet enn nikkel i ett billig smykke jeg kjøpte Tijuana for mange herrens år siden. Men Colareb var ganske bestemt på at metallet i spenna var av skikkelig 316L stål. Men han jeg snakka med kunne ikke utelukke at jeg kunne ha reagert med ett eller anna stoff de brukte til å behandle den reima med. Var innom fastlegen min og, han mente det kanskje kunne vere Bor jeg reagerte på.